Omega A Caravan 3,0
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Omega A Caravan 3,0
Tommonen tuli hankittua saksanmaalta; http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/a ... ?id=114807 Pientä laittoa, lokarinkaaret ym. Maalataan auto yli. Poppikoneita tarvis vähän asennella, ja ehkä vähän isommat vanteet kesäpyörille. Teknisesti omppo on huippukunnossa, mittarilukema 109tkm saattaa jopa pitää paikkansa. Ulkonaisesti ajattelin pitää aika vakiona, pyöreillä lokarinkaarilla varustettuja ja lotus/EVO puskureilla olevia yksilöitä on mun mielestä jo tarpeeks. Kommenttia saa antaa.
edittiä; poistettu toinen linkki, ja siirretty kaikki kuvat samaan albumiin. Lisätty pari kuvaa karusta todellisuudesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2004-12-22 19:19 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-02-12 17:14 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-02-25 21:43 ]</font>
edittiä; poistettu toinen linkki, ja siirretty kaikki kuvat samaan albumiin. Lisätty pari kuvaa karusta todellisuudesta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2004-12-22 19:19 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-02-12 17:14 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2005-02-25 21:43 ]</font>
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Noiden "tuntiomegoiden" keula on huomattavasti paremman näköinen kuin "suomiomegoiden" johtuen yksinkertaisesta pienestä asiasta; puskurin päällä oleva krominen lista on yhtenäinen ilman lampun pesureiden reikiä. Niin ja luonnollisesti ilman pesureita. Vastaavasti Sinulla on tuo lippa takalasin päällä; sopii minusta mainiosti A-omegaan.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Jep, munkin mielestä toi keulan ilme on jotenkin nätimpi. Toi takalippa on pieni murheenkryyni, niinkuin tuosta yhdestä kuvastakin näkyy, maalit on halkeilleet ja irtoilleet siitä. Ei Gynther taida ymmärtää joustoaineiden käytöstä mitään. Onko kellään ideoita miten ne maalit saa pois siitä? Materiaalihan on jotain joustavaa vaahtokumia tms.
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

Takaluukussa lukee tosin Commodore... Auto on kaverin pirssi ja on siis koko mallimerkinnältään Opel Commodore Berlina Voyage 2.5E. Eli Commodoren elvisversio farmarina. Autossa on kaikki mahdolliset varusteet mitä on ikinä voinut saada, kuten Chevyn tiltti-ratti (alkuperäinen)... Ainoa miinus tuossa on tuo 2.5E moottori, kun on hiukan mopo, muuten on aika muikea pirssi.On 2004-11-25 12:09, caravaanari3,0 wrote:
Täällä tampereen suunnalla pyörii kans todella siisti metallipunainen farkku rekku, senatorin keulalla, ja takaluukussakin lukee senator, mutta eikai niitä ole ikinä tehty?
Auto on aikanaan laivattu Ruotsista tänne muuttoautona ja on ainoa lajiaan Suomessa. Ruotsiinkin noita jäi enää yksi tai kaksi... Melkeen mistään ei saa varaosia tuohon. Mm. rikkinäistä vilkkuviikseä on jouduttu elvyttämään monet kerrat, kun Opelin viikset ei sovi, kun rattiakseli on Chevystä!
Tuota mallia on valmistettu vain noin vuoden ajan välillä 1981-1982 ja on maailmallakin todella harvinainen.

-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

jees, mun moka, commodorehan siellä tosiaan lukee. Itse mielessäni veikkailin autoa joksikin korin/tekniikanvaihto vehkeeksi, mutta nythän sen todellinen laita paljastui. On muuten mun mielestä todella rohee vehje, ja siis kuten sanoit, pirun harvinainenkin vielä. Eikös siihen sitten pitäis sopia joku chevyn vilkun viiksi? Ei muutakun southwest tradeen katselemaan.
Edittiä; Katselin tuolta mobilesta äsken piruuttani, niin yks commodore voyage löytyi. Ja yks 2-ovinen sedan commodore, täysin orginelli. Se varmaan on tosi harvinainen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2004-11-27 14:56 ]</font>
Edittiä; Katselin tuolta mobilesta äsken piruuttani, niin yks commodore voyage löytyi. Ja yks 2-ovinen sedan commodore, täysin orginelli. Se varmaan on tosi harvinainen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: caravaanari3,0 on 2004-11-27 14:56 ]</font>
Juu, kyseessä on siis mun pirssi, ja kun nyt on puheena, ajattelin laittaa vähän tarinaa ja kuvia ihmisten töllisteltäväksi.
Malli on siis '82 Commodore Voyage 2.5E-C-Automatic-19/2670, valmistenumerolla WOL000061C1147390. Tyyppikilvessä lukee COMMODORE-C-CARAVAN. Suomen rekisteriote mainitsee tyyppikoodiksi 5249, mutta rekisterimerkinnät jouduttiin tekemään sedanin vastaavista farmarin tietojen puuttuessa tietokannasta. Ruåtsin rekisteriotteessa lukee "Modelkod: OP3501". Mitään en näistä tajua, joten jos joku osaa tulkata, sopii valaista tyhmää.
Kone on 96kW versio jatkeenaan kolmivaihteinen ja Chevyn 10' murikka ilman lukkoa.
Varusteluettelo on ikäisekseen melko kattava;
-sähköikkunat
-keskuslukko
-vakionopeudensäädin
-tilttiratti
-kattava mittaristo
-penkinlämmittimet
-kaksitoiminen sähkökattoluukku
-valoautomatiikka
Erikoisempia varusteita lienevät;
-jenkkityylinen kattoteline
-nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus,
-kompressorilla ohjaamosta käsin säätyvät takailmaiskarit.
Itse olen asentanut lisäksi Rekordin sähköpeilit ja pari muuta kosmeettista lisää mitään kuitenkaan lopullisesti pilaamatta. Edellinen omistaja arveli että ilmastointi on ainoa joka puuttuu, ja ilmeisesti sellaisenkin olisi tosiaan voinut saada. Sedaneita on myös ilmeisesti tehty 3.0E koneellakin, mutta lienevät melko harvinaisia.
Auto on käyty melko lailla kokonaan läpi, ja muutamia puutteita, sekä itse noviisina suoritettua maalausta lukuun ottamatta olen melko tyytyväinen.
Puutteista puheen ollen, jos joku tietää, mikä syyläri tuohon sopisi, ottaisin tiedot mielelläni vastaan. Vuotaa hieman. Anteronkin mainitsema vilkkuviiksi on ollut tosiaan pulmana pitkään, mutta pitäisi perehtyä siihen hieman tarkemmin. Jos joku osaa laittaa em. kattoluukun toimimaan, tai omistaa osia, voisin olla kiinnostunut.
Kuvissakin näkyvät vanteet ovat myös mysteeri. Ostin ne Ruåtsista tosi halvalla, koska ne sattuivat olemaan sopivalla 5x120 jaolla, olivat 14', makasivat rengaspajan pihalla, ja talvikiekoille piti olla vanteet.. Suomessa ne hiekkapuhallettiin, ja kas moskan alta löyty vanhat OPEL-logot, RONAL-leimat, sekä vuosiluku 1975. Että mihinkähän ovat alun perin kuuluneet? Kaikki muukin tieto olisi arvokasta, kukaan ei yleensä tunnu tietävän siitä mitään, epäilevät korinvaihdoksi. Ylöjärvellä oli purettuna kyllä yksi farmari, ilmeisesti aikanaan dieselöity korinvaihtoyksilö Rekordin tekniikalla. Se oli tosin uutena ollut joku köyhempi versio.
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/a ... ?id=116523
Malli on siis '82 Commodore Voyage 2.5E-C-Automatic-19/2670, valmistenumerolla WOL000061C1147390. Tyyppikilvessä lukee COMMODORE-C-CARAVAN. Suomen rekisteriote mainitsee tyyppikoodiksi 5249, mutta rekisterimerkinnät jouduttiin tekemään sedanin vastaavista farmarin tietojen puuttuessa tietokannasta. Ruåtsin rekisteriotteessa lukee "Modelkod: OP3501". Mitään en näistä tajua, joten jos joku osaa tulkata, sopii valaista tyhmää.
Kone on 96kW versio jatkeenaan kolmivaihteinen ja Chevyn 10' murikka ilman lukkoa.
Varusteluettelo on ikäisekseen melko kattava;
-sähköikkunat
-keskuslukko
-vakionopeudensäädin
-tilttiratti
-kattava mittaristo
-penkinlämmittimet
-kaksitoiminen sähkökattoluukku
-valoautomatiikka
Erikoisempia varusteita lienevät;
-jenkkityylinen kattoteline
-nopeuden mukaan säätyvä ohjaustehostus,
-kompressorilla ohjaamosta käsin säätyvät takailmaiskarit.
Itse olen asentanut lisäksi Rekordin sähköpeilit ja pari muuta kosmeettista lisää mitään kuitenkaan lopullisesti pilaamatta. Edellinen omistaja arveli että ilmastointi on ainoa joka puuttuu, ja ilmeisesti sellaisenkin olisi tosiaan voinut saada. Sedaneita on myös ilmeisesti tehty 3.0E koneellakin, mutta lienevät melko harvinaisia.
Auto on käyty melko lailla kokonaan läpi, ja muutamia puutteita, sekä itse noviisina suoritettua maalausta lukuun ottamatta olen melko tyytyväinen.
Puutteista puheen ollen, jos joku tietää, mikä syyläri tuohon sopisi, ottaisin tiedot mielelläni vastaan. Vuotaa hieman. Anteronkin mainitsema vilkkuviiksi on ollut tosiaan pulmana pitkään, mutta pitäisi perehtyä siihen hieman tarkemmin. Jos joku osaa laittaa em. kattoluukun toimimaan, tai omistaa osia, voisin olla kiinnostunut.
Kuvissakin näkyvät vanteet ovat myös mysteeri. Ostin ne Ruåtsista tosi halvalla, koska ne sattuivat olemaan sopivalla 5x120 jaolla, olivat 14', makasivat rengaspajan pihalla, ja talvikiekoille piti olla vanteet.. Suomessa ne hiekkapuhallettiin, ja kas moskan alta löyty vanhat OPEL-logot, RONAL-leimat, sekä vuosiluku 1975. Että mihinkähän ovat alun perin kuuluneet? Kaikki muukin tieto olisi arvokasta, kukaan ei yleensä tunnu tietävän siitä mitään, epäilevät korinvaihdoksi. Ylöjärvellä oli purettuna kyllä yksi farmari, ilmeisesti aikanaan dieselöity korinvaihtoyksilö Rekordin tekniikalla. Se oli tosin uutena ollut joku köyhempi versio.
http://fotokellari.fujikuvat.fi/album/a ... ?id=116523
-
caravaanari3,0
- 'Admiral'

-
caravaanari3,0
- 'Admiral'