Kokemuksia C Vectrasta?

Keskustelua Opeleista
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

No eiköhän noi kaasupurkauslamppujen hinnat tule vielä reippaasti alaspäin.Itellä on omegassa uudet polttimot ja valoa riittää myös pientareille.Sumareista ei ole mitään iloa sinne sekaan sytytettynä,hyvä niin. :smile:

Edit:
"Xenon-valojen käyttäjien on hyvä muistaa, että kaasupurkauslamppujen teho heikkenee vähitellen ajan myötä ja usein kuljettajan sitä huomaamatta, sillä kaasupurkauslamput eivät heikennyttyään sammu samalla tavalla kuin perinteiset polttimot vaan himmenevät ensin valoteholtaan lähes olemattomiksi. Mittaustuloksia asiasta on Tekniikan Maailman 17.11.2004 ilmestyneessä numerossa 19/04. Meillä Suomessa, missä valoja käytetään jatkuvasti, Xenon-lamput on tästä syystä hyvä vaihtaa viimeistään 90.000-120.000 ajokilometrin kohdalla kyseisessä automallissa käytetystä sähköjärjestelmästä ja jännittestä riippuen."

http://www.osaset.fi/ajankohtaista/?num=11221

<font size=-1>[ This Message was edited by: Megaman on 2004-11-23 23:58 ]</font>
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

On 2004-11-23 19:20, mä wrote:
Kuules nyt..mikäs piru tässä asiassa nyt niin helvetin vaikeaa oikein on???

En usko että olen lainkaan ainoa joka yllättyi tuosta TM:n artikkelista xenon-valoista.

Se EI kuitenkaan tarkoita sitä että minä tai kukaan muukaan pitäisi xenon-valoja jotenkin huonoina (tai halogeeneja parempina)..AINOASTAAN sitä että kyseinen asia oli yllätys!

Vai kävikö nyt niin että onnistuin "arvostelemaan miestä ja miehen autoa" kun sanoin että GTS on jokseenkin luonteeton/ laiska auto kaikilla muilla padoilla kuin 3.2V6 (ja tottahan se on) ja sitten jostain piti päästä tarttumaan kiinni..

No, tiedä häntä..mutta "tapellaan..ehkä saadaan tupakkaa.." (kuten sanonta kuuluu)

Ainiin..mutta en ole eläessäni polttanut..enkä aio nytkään aloittaa.. :smile: :smile:
Eipä ole GTS:ää minulla, eikä edes xenoneita, joten siinä meni hieman pieleen veikkauksesi.
Enkä myöskään kuulu niihin joille oman merkin kulkine on paras ja kaikki muut ihan pas*oja. Täälläkin on moni vetänyt herneet nenään kun olen joskus Oopeleita morkannut, vaikka itselläkin on samanmerkkinen kulkine ollut alla niin sanoessani.
Ja GTS:n laiskuudesta olen kuule täysin samaa mieltä kanssasi :lol:

En väittänyt etteikö TM:n xenonvalo-artilkkeli olisi ollut yllätävä/vastoin yleistä käsitystä. Kuten sanoin, joillekin 100tkm on paljon, joillekin vähän.
Kuva
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

On 2004-11-23 23:20, Jabajee wrote:
On 2004-11-23 19:20, mä wrote:

En usko että olen lainkaan ainoa joka yllättyi tuosta TM:n artikkelista xenon-valoista.

Se EI kuitenkaan tarkoita sitä että minä tai kukaan muukaan pitäisi xenon-valoja jotenkin huonoina (tai halogeeneja parempina)..AINOASTAAN sitä että kyseinen asia oli yllätys!

Vai kävikö nyt niin että onnistuin "arvostelemaan miestä ja miehen autoa" kun sanoin että GTS on jokseenkin luonteeton/ laiska auto kaikilla muilla padoilla kuin 3.2V6 (ja tottahan se on) ja sitten jostain piti päästä tarttumaan kiinni..
Eipä ole GTS:ää minulla, eikä edes xenoneita, joten siinä meni hieman pieleen veikkauksesi.
Enkä myöskään kuulu niihin joille oman merkin kulkine on paras ja kaikki muut ihan pas*oja. Täälläkin on moni vetänyt herneet nenään kun olen joskus Oopeleita morkannut, vaikka itselläkin on samanmerkkinen kulkine ollut alla niin sanoessani.
Ja GTS:n laiskuudesta olen kuule täysin samaa mieltä kanssasi :lol:

En väittänyt etteikö TM:n xenonvalo-artilkkeli olisi ollut yllätävä/vastoin yleistä käsitystä. Kuten sanoin, joillekin 100tkm on paljon, joillekin vähän.
Kuten itse jo tuossa aikaisemmin mainitsin niin itse kyllä koin sen TM:n artikkelin pientä pettymystä suuremmaksi. Tosiasiahan on tosiaan se, että D2S:t on vielä 50% valoteholla paremmat kuin uudet hyvät H7:t ja vaihtelin itse B-vectrassa H7:ja muistaakseni 15-17tkm välein aina pareittain. Joten sinällään se ei haittaa, koska esim kulut 90tkm vaihtovälillä ei vielä hirveesti kasva ja silti on aina parempi valotehokäytettävissä. Se haamu 230tkm autohan oli Saksan tuliainen, jolla ei ajeta päiväsaikaan valotpäällä, joten polttimoiden ikä on varmasti vähäisempi.

Tuossa tiistaina käytin vekkulaa taas joka kuukautisella huolto ja silitys keikalla ja huomasin liikkeessä olevan yhden Signumin niillä AFL-valoilla, joten tosiaan se umpio ja jopa linssi on ihan erinäköinen kuin lähivalo xenoneissa, jotka on taas ihan perusauton näköiset. Kävin kokeilemassa odotellessa muuten Astra wagonia 1.6:n koneella tosin ja täytyy sanoa, että eroa C-vectralla ja sillä on kuin yöllä ja päivällä. Astrassa on kokoa suht yhtäpaljon kuin B-vectrassa, mutta huomattavast vähemmän kuin C:ssä. Paljon meluisampi ja rauhattomampi ja ainakin tuo 1.6:ssa oli todella laiska alavääntö, mutta kyllä kepillä löysi suht talviolosuhteisiin riittävät liikkumisvarat. No ainakin taas vahvistui mielipide siitä, että tuli tehtyä oikea ostos, vaikka kyysessä onkin vain nuhapumppu 2.2... :smile: Itse olisin valinnut kyllä isomman koneen sijasta automaatin, mutta vaimo ei sitä halunnut. No se kyllä liikkuu meidän tarpeisiin ihan riittävästi. Huoltorumpaa vaihtui nyt tosin kuukautisesta viikottaiseksi... :-/ Toivotaan, että tällä kertaa huoltokaveri arvaisi oikein ja kierre loppuisi siihen, ainakin vaikutti kohtalaisen asiantuntevalta, kun juttelin sen kanssa. :smile:
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

Palaisin tohon moottori asiaan.Moniko tietää,että turbossa on n.1850rpm-2850rpm välillä parempi vääntö kuin 3.2.Suomen ajonopeuksissa aika käytetty kierrosalue.Olin ostamassa itselle 3.2,mutta automyyjä puhui ympäri,säästyhän siinä pari tuhatta ekee jos jotain plussia hakee.Kyllä kutosen ääni kiva on,mutta jakopään huoltolaskua maksellessa ei paljon naurata. Saahan Doc powerista tarvittaessa sitä voimaa turboon lisää.ps en kehoita ketään siellä prisman parkkipaikalla niitä tehoja kokeilemaan oli niitä koneessa tai ei.
Vastaa Viestiin