Kokemuksia C Vectrasta?

Keskustelua Opeleista
mkilppis
'Agila'

Viesti Kirjoittaja mkilppis »

Itselläni on ajossa -02 mallinen 1.8 GTS. Tuo on ollu käytössäni vajaan vuoden
ja kilometrejä on tullut n. 32tkm => 46tkm.

Ihan tyytyväinen olen autoon ollut, vaikka onkin ensimmäinen Opeli :wink:

Autoon on takuuseen korjattu kaksi asiaa:

1) etupään kolinat. Tämä oli joku tyyppivika
ja tuohon oli olemassa korjaussarja.

2) yksi anturi moottoritilasta. Kerran autoa käynnistäessä ei oikein lähtenyt kunnolla
käyntiin ja lopulta mittaristoon jäi palamaan moottorin varoitusvalo.
Kun matka meni muutenkin Metro-Auton ohitse, kävin tuota näyttämässä pikahuollossa.
Diagnostiikan mukaan anturi hälytti väärästä kampiakselin asennosta, mutta huoltomiehen
mukaan ei voinut pitää paikkaansa :smile: Vaihtoi sitten odottaessa (n. 5min) tuon anturin uuteen
ja vastaava vika ei ole uusiutunut.

Kaiken kaikkiaan autoa on hyvä ajaa ja itselleni tuo 1.8 kone on riittänyt. Eihän
se mikään tykki ole, mutta vastaavasti bensaa kuluu matka-ajossa vain 6-7l/100km.
Olen myös tuota 2.0t mallia ajanut ja jos vain rahat riittäisivät, päätyisin
varmaankin siihen :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: mkilppis on 2004-11-16 12:41 ]</font>
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

Vielä valoista,katselin tm-testiä farkku veerasta.Lähivalo xenonit valaisee n.90-95m se on minusta kohtuullinen lukema.Minulla valaisee ainakin oikealle pientareelle hyvin vaikkei ole afl toiminnassa.Afl toiminnasta mutkaisella tiellä annan täydet pisteet,kääntymisvaloa unohtamatta.Mutta pitkien xenonit levittää tunnelimaisen valon josta puuttuu keskeltä terävämpi valoisa kohta.Mutta hinnasta huolimatta,olen suurinpiirtein tyytyväinen.Turbo asiasta olen sitä mielta,että moottorin vääntöominaisuuksia pääsee hyvin käyttämään suomen nopeuksissa,mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

On 2004-11-16 17:52, GTS turbo wrote:
Vielä valoista,katselin tm-testiä farkku veerasta.Lähivalo xenonit valaisee n.90-95m se on minusta kohtuullinen lukema.Minulla valaisee ainakin oikealle pientareelle hyvin vaikkei ole afl toiminnassa.Afl toiminnasta mutkaisella tiellä annan täydet pisteet,kääntymisvaloa unohtamatta.Mutta pitkien xenonit levittää tunnelimaisen valon josta puuttuu keskeltä terävämpi valoisa kohta.Mutta hinnasta huolimatta,olen suurinpiirtein tyytyväinen.Turbo asiasta olen sitä mielta,että moottorin vääntöominaisuuksia pääsee hyvin käyttämään suomen nopeuksissa,mutta tämä on vain minun mielipiteeni.
Aaah.. ero voi ollakkin siinä, että itse valitsin vain "halvat" lähivaloxenonit, keväällä eroa oli yli 500e ja tuli sitten köyhäiltyä siinä kohtaan, nykyäänhän ero on ihan pieru saharassa... Täytyy myöntää, että muutaman kerran on käynyt mutkatiellä mielessä, jos oliskin kääntyvät.. :-/ Pitkistä itselle tuli koeajoilla fiilis, että ne tavalliset riittää, mutta ekan kerran kunnon pimeässä ajaessa huomasinkin, että vaikka valoa kyllä riittää naapuri kaupungiin asti niin lähivalojen ja kaukovalojen reuna on hämmästyttävän suuri ja kaukovalot on suht kalmeat. No sävyero oli aika odotettavissakin, mutta valonmäärän ero oli huomattavasti suurempi.
Eroaako muuten AFL umpiot tavallisista, jotenkin ulkopuolelta vai miten noi kääntymisvalot on toteutettu? Tuli vain mieleen, että onkohan siellä umpiossa mitään mekaanista eroa, kun hintakin on lähes sama. Jos vaikka voisi upgradata AFL:iin... :smile:
junio
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja junio »

Mielenkiintoista :smile:
Tuo GTS on itselläkin pyörinyt mielessä, mutta vasta keväällä. Saksasta haen jos näyttää tulevan halvemmaksi, etenkin kun täälä ei osu käytettyä GTS dieseliä millään silmään.

Yllättävän vähän noita näkee vielä, sekin positiivista kun nykyään ajelen B-vectralla ja joka toinen auto aamu- ja iltaruuhkassa on samanlainen :wink:

Osaakos joku about sanoa paljonko tuon uusikoppaisen hinta nousi pari vuotta sitten verrattuna vanhaan? Se mahtoi olla melko paljon, koska myynti on ollut näin nihkeää. Itse auto kuitenkin testien ym. perusteella vaikuttaa varsin mainiolta! Paitsi se täytyy tietty muistaa että uusikorinen on vanhaan verrattuna jo toista kokoluokkaakin, että ei voi toki suoraan verrata.

Vielä ku oophel toisi C-vectralle sen makuisia nokivasaroita ku bemarilla on tarjota (eli ne kolmelitraset) ni avot...
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Tuli itsekin äkkiä vilkaistua saksan tarjontaa diesel GTS:stä. Varsin mielenkiintoiselta näyttää :smile:
Mahtaako olla kovin kannattavaa tuoda noinkin uusi auto?
Näyttäisi olevan aika hyvä valikoima , kun hakuehdoiksi laittoi GTS, diesel, automaatti, ilmastointi, alle 50 000km.
Näyttäisi hinnat alkavan tuollaisella 2.2DTi:llä n. 17 000€ ylöspäin. Näyttäis olevan useinmiten vieläpä aika hyvin varusteltuja.
Taitaa olla suomessa 2.2 dieseleillä pyynnit vielä 10 000€ enemmän?
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

On 2004-11-17 13:18, Ahnuld wrote:
Näyttäisi hinnat alkavan tuollaisella 2.2DTi:llä n. 17 000€ ylöspäin. Näyttäis olevan useinmiten vieläpä aika hyvin varusteltuja.
Taitaa olla suomessa 2.2 dieseleillä pyynnit vielä 10 000€ enemmän?
Ja verot todennäköisesti samaa luokkaa,kuin Suomen ja Saksan hintaero...
GTS turbo
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GTS turbo »

En osaa umpioiden eroavaisuuksista sanoa muuta kuin että mulla xenonpolttimon vieressä on kääntymisvalo heijastin ja halogeenipolttimo.Eli xenonien ja lisäpitkien välissä. Autokauppiaat ei paljon panosta valoasiaan,ei ollut esittelyautoja xenoneilla.Ei siis ihme jos ei niitä paljon katukuvassa näy.Kyllä valoa suomen suolasyksyssä tarvitaan.
samulis
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja samulis »

On 2004-11-18 18:53, GTS turbo wrote:
En osaa umpioiden eroavaisuuksista sanoa muuta kuin että mulla xenonpolttimon vieressä on kääntymisvalo heijastin ja halogeenipolttimo.Eli xenonien ja lisäpitkien välissä. Autokauppiaat ei paljon panosta valoasiaan,ei ollut esittelyautoja xenoneilla.Ei siis ihme jos ei niitä paljon katukuvassa näy.Kyllä valoa suomen suolasyksyssä tarvitaan.
Nähtävästi tosiaan sitten eri umpiot/mekaniikka, ihmetyttää vain tuo 2005 malleihin tullut pieni hintaero. Mulle riittäis tosin jos sais Xenoneista sen varjostimen pois pitkiltä, tietty kääntyvyys olis plussaa...

Itsekkin hiukan ihmettelin, kun ei ollut yhtään koeajoautoa xenoneilla eikä maassa ollut yhtään "valmista" autoa, no saihan sitten rauhassa ruksailla ihan oman mielen mukaan kaikki muutkin lisäkamat, esim paremmat etupenkit on toinen asia, mihin olen ollut todella tyytyväinen. Ne orkkis comfort tason penkit varsinkin vänkkärin puolella on ihan syvältä. Yllättävän vähän mun mielesä näkyy Vectroja xenoneilla ainakin meillä päin vaikka mun mielestä ne halogeenit versiot on lähinnä ei edes niin hirveesti naurattava vitsi valonlähteenä, sopii niille, jotka eivät osaa arvostaa omaa turvallisuutta tai hinnoittelee sen halvemmaksi kuin noi lamput. Tosin tuli kyllä vähän kylmää suihkua uudessa TM:ssä, missä oli se testi D2S-polttimoiden kestosta. Itse kaavailin ajavani jonkun 100-120tkm ja sitten vaihtavan polttimot/auton, mutta nähtävästi sitä pitää jo 60tkm huollossa vaihtaa polttimot... :-/

Onkos kellään tietoa, miten voisi itse vaihtaa Vectra-C:n noi xenon polttimot? Joutuuko purkaa jotain? Toimiiko sama kikka kuin Passatissa jännitteen purkuun ja miten silloin käy muiden sähkölaitteiden kanssa?
VEEK
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja VEEK »

Eli kun tätä keskustelua katsoo niin tuo c-malli on ainakin alle satatuhatta ajettuna aika viaton kulkupeli. Suurempia moitteita ei näkynyt olevan.

1.8 koneella en ole kokeillut moista mutta se taitaisi olla parhaiten verrattavissa nykyiseen, eli farkkuun 1,6 koneella. Silläkin muuten ehtii ihan joka paikkaan mihin on tarvis päästä ja kohtuullisilla kulutuksilla (lue: kustannuksilla).

Mutta ainahan se tietenkin hieman voimakkaampaa tekee mieli joten vaihtomahdollisuuden ehkä keväällä tarjoutuessa taitaa tuo 2.2 olla järkevin vaihtoehto.
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Sen perusteella mitä olen mielenkiinnosta C-Vectroja koeajellut (siis olen koejanut myös MUITA autoja kuin Audeja ja Mersuja.. :smile: )
niin sanoisin samaa kuin muutama muukin tuolla edellä..eli 3.2 on ainoa mylly mikä antaa Vectralle ja erityisesti GTS:lle sille sopivaa kyytiä..muut myllyt sopivat parhaiten vanhalle, noin 70v papalle joka kruisailee hattu päässä Prisman parkkipaikalla arvokkaan hitaasti eteenpäin lipuen, nuoremmille kuskeille jotka toivovat edes ripauksen ruutia ja sporttisuutta ovat moottorit..turbot ml..aivan liian kesyjä ja luonteettomia.
Dieseleistä on osaa sanoa kun en ole niitä ajanut..saattavat vääntönsä turvin olla jopa reippaamman tuntuisia kuin bensaversiot..

Muutenhan GTS on kyllä ajettavuudeltaan ja perusominaisuuksiltaan suunnilleen samalla linjalla minkä tahansa kilpailijansa kanssa.

Niinikään GTS:stä saa rakenneltua ihan maukkaan näköisen pelin pienellä "tuunauksella"..joten sikälikin se lienee ihan otollinen valinta ihmiselle jolle auto on muutakin kuin vain pelkkä kulkuvälinen kahden eri paikan välillä.

Ja tuohon xenon-keskusteluun sanoisin sen verran että taisi olla TM missä oli ihan mielenkiintoinen artikkeli siitä kuinka paljon ja kuinka nopeasti xenon-valot menettävät valotehoaan.. Ainakin minulle artikkeli oli yllätys..eikä tosiaankaan positiivinen sellainen..

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-11-23 17:31 ]</font>
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

Ja tuohon xenon-keskusteluun sanoisin sen verran että taisi olla TM missä oli ihan mielenkiintoinen artikkeli siitä kuinka paljon ja kuinka nopeasti xenon-valot menettävät valotehoaan.. Ainakin minulle artikkeli oli yllätys..eikä tosiaankaan positiivinen sellainen..

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-11-23 17:31 ]</font>
Luulitko xenonien olevan ikuisia sitten?
Kyllähän xenonit toki himmenee käytössä, mutta jos ne 100tkm jälkeen ovat menettäneet noin puolet kirkkaudestaan uusiin xenoneihin verrattuna, mutta ovat edelleen halogeeneja kirkkaampia, ei se mielestäni huono ole.

Xenonpolttimoiden käyttöiäksi ilmoitetaan noin 3000tuntia, kun se halogeeneilla on vain joitakin satoja tunteja. Myös pitkäikäisempi noin 4500tuntia kestävä xenonpolttimo on esitelty.

Uusia xenonpolttimoita myydään noin 100€/kappale, kun saman 100tkm aikana saattaa mennä neljätkin halogeenit. Ja huom. xenonit ovat samana aikana vain noin puolet uusia himmeempiä.
Kaikkiin uusiin autoihin ei edes halogeenipolttimoita voi/saa vaihtaa itse!
TM:n esimerkissä yhden H7:n uusiminen töineen saattoi maksaa 10:stä yli 45euroon.
Kuva
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

NO EN LUULLUT IKUISIKSI EN!!!

Se vaan oli yllätys kuinka nopeasti ne loppujenlopuksi valotehoaan menettävät..eikä kyseinen asia ainakaan ole ensinkään linjassa sen mielikuvan kanssa jota xenoneista on yleisesti ottaen luotu.

Enkä myöskään ole väittänyt ensinkään että xenonit olisivat jotenkin huonot tai muuta..enkä myöskään hevillä vaihtaisi xenoneja takaisin halogeeneihin..mutta kuten sanoin: yleisesti xenoneista luotu mielikuva ei vastaa lähellekään totuutta.
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Jabajee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Jabajee »

On 2004-11-23 18:15, mä wrote:
Se vaan oli yllätys kuinka nopeasti ne loppujenlopuksi valotehoaan menettävät..eikä kyseinen asia ainakaan ole ensinkään linjassa sen mielikuvan kanssa jota xenoneista on yleisesti ottaen luotu.
No ei ole ehkä linjassa yleisen mielikuvan kanssa, mutta jos xenonpolttimo himmenee puoleen alkuperäisestä kirkkaudestaan 100000kilometrissä, ollen kuitenkin edelleenkin halogeenia kirkkaampi, niin voidaanko sanoa "menettää valotehoaan nopeasti"?

Siinä testissähän oli 228tkm ajettu polttimo, joka valaisi vielä 120metriä, kun uusi polttimo valaisi 210metriä. Kuinka paljon esim koko auto "heikkenee/huonontuu" kyseisillä kilometreillä.

No en ala tappelemaan asiasta. Toisille 100tkm on paljon, toisille vähän.
Kuva
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Kuules nyt..mikäs piru tässä asiassa nyt niin helvetin vaikeaa oikein on???

En usko että olen lainkaan ainoa joka yllättyi tuosta TM:n artikkelista xenon-valoista.

Se EI kuitenkaan tarkoita sitä että minä tai kukaan muukaan pitäisi xenon-valoja jotenkin huonoina (tai halogeeneja parempina)..AINOASTAAN sitä että kyseinen asia oli yllätys!

Vai kävikö nyt niin että onnistuin "arvostelemaan miestä ja miehen autoa" kun sanoin että GTS on jokseenkin luonteeton/ laiska auto kaikilla muilla padoilla kuin 3.2V6 (ja tottahan se on) ja sitten jostain piti päästä tarttumaan kiinni..

No, tiedä häntä..mutta "tapellaan..ehkä saadaan tupakkaa.." (kuten sanonta kuuluu)

Ainiin..mutta en ole eläessäni polttanut..enkä aio nytkään aloittaa.. :smile: :smile:
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Kyllä tuo xenonien "nopea" hiipuminen yllätti minutkin. Jotenkin niiden markkinoinnista jne on jäänyt sellainen mielikuva, kuin ne olisivat "ikusia" tai todella pitkäikäisiä. TM jutussahan 124 tkm ajetun Philipsin polttimon valoteho oli enää 34% ja 19% ja Osramin kohdalla jäljellä oli enää 21%.
Vastaa Viestiin