V6:sen puputtava käyntiääni

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Oon tässä jo pitemmän aikaa kuulostellut, kun x25xe koneinen Vectra vm-98 käy tyhjäkäyntiä tyyliin "vanhat wickströmin 2pyttyset" keskimoottorit...
Eli puputtaa ja ja kierroksien nosto saa aikaan hienoista "tärinää" (vibraa), ja on vähän niinkuin viisipyttyisen ääntä lähempänä. Kaikki tulpat kauniin vaaleita, puola 6kk vanha, johdot samoin. (tosin High Volt merkkiset)
EGR - venttiili 2kk vanha. Ei tuntuisi olevan ilmavuotoja. (testattu sumupullolla koneen käydessä)
Vikavalo ei ole palanut.
Oireisiin voisi toki lisätä sen, että tehonpuute on ilmeinen varsinkin matalilla kierroksilla, ja nykivyyttä/epätasaista kiihtyvyyttä on kautta linjan.
Missä vika???
(vibra ilmiö vois olla ihan kiva persiin alla, jos olisin nainen, tai asuisin ruotsissa....)
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

noissa tulpanjohoissa!
Vectra C GTS 2.0T "Stage-3"
visamies
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja visamies »

tutulta kuulostaa....Tulpanjohdot sökönä!!!sit pieni vinkki!vaikka orkkis johdot maksaa hunajaa niin älä osta tarvikepiuhoja!muuten on sama juttu edessä hetken päästä.
"älä koske siihen,se on paskana!!"
jazari75
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jazari75 »

Joo, niin vähän ajattelinkin-> syyllistää nuo High Voltit.
Mites, kun noita Boschin johtojakin sais aika edullisesti, ni olisko kellä niistä kokemuksia? Vastaako laadullisesti originaaleja..??
"Oli pimeä, pyysit savuketta - sanoit kai olevasi valokuvamalli. En muista nimeä, en muista osoitetta - sä olit minulle aivan liian kallis" - Gösta
Vastaa Viestiin