Corsa
Tuossa aikasemmin tänä vuonna tuli äidille hommattua tuollanen -94 B-corsa 160tkm ajettu ja olis tarkotus vaihtaa uudempaan...
ja kiikarissa olisi tämä, kävin tänään paikan päällä katsomassa auton ja en ruostetta löytänyt ja muutenkin vaikutti olevan kunnossa. Hinta vaan arveluttaa että onko se liikaa kun en itse oikein hirveästi ole perehtynyt corsan tekniikkaan ja noista 12v moottoreista, onko niistä mitään pahaa sanomista? Tokihan corsasta on useampiakin topikkeja vuosien mittaan tänne kertynyt mutta haluaisinkin nyt tietää tästä moottorista ja niin edelleen.. kun en 1.0 12v löytänyt(joo tiedän että ei ole mikään raketti, ei ole tarviskaan). Ja tässä olisi linkki, kertokaas mitä pidätte ja hinta-arvio kyseiselle autolle.
Kaikki huollot tehty metroautossa.
http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=VIJ791
EDIT: Typoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: astraboi on 2004-11-15 01:59 ]</font>
ja kiikarissa olisi tämä, kävin tänään paikan päällä katsomassa auton ja en ruostetta löytänyt ja muutenkin vaikutti olevan kunnossa. Hinta vaan arveluttaa että onko se liikaa kun en itse oikein hirveästi ole perehtynyt corsan tekniikkaan ja noista 12v moottoreista, onko niistä mitään pahaa sanomista? Tokihan corsasta on useampiakin topikkeja vuosien mittaan tänne kertynyt mutta haluaisinkin nyt tietää tästä moottorista ja niin edelleen.. kun en 1.0 12v löytänyt(joo tiedän että ei ole mikään raketti, ei ole tarviskaan). Ja tässä olisi linkki, kertokaas mitä pidätte ja hinta-arvio kyseiselle autolle.
Kaikki huollot tehty metroautossa.
http://www.metroauto.fi/vinfo.asp?vid=VIJ791
EDIT: Typoja
<font size=-1>[ This Message was edited by: astraboi on 2004-11-15 01:59 ]</font>
Corsan tekniikka on ollut kautta historian kokolailla huoletonta. En ole paljoa tuosta yksilitraisesta kuullut, edes pahaa. Kohtalaisen rauhallinen kone se on. Samaa luokkaa kuin A Corsan 55hv 1.2S.
Minun silmään tuo hinta näyttää ihan kohtuulliselta. Kohtuu uusi, eikä mikään loppuunajettu.
Tarkastuskohteita: Tarkasta kori ainakin seuraavista kohdista: Takalasinpyyhkijän juuri, B-pilarien alaosa, helmat. Takaluukut ruostuu herkimmin ja B-pilarit saattavat murtua. Helmoista näkyy huono pito, ei niinkään auton laatu. Kannattaa katsoa myös korisaumoja ja moottorin nestevuotoja.
Minun silmään tuo hinta näyttää ihan kohtuulliselta. Kohtuu uusi, eikä mikään loppuunajettu.
Tarkastuskohteita: Tarkasta kori ainakin seuraavista kohdista: Takalasinpyyhkijän juuri, B-pilarien alaosa, helmat. Takaluukut ruostuu herkimmin ja B-pilarit saattavat murtua. Helmoista näkyy huono pito, ei niinkään auton laatu. Kannattaa katsoa myös korisaumoja ja moottorin nestevuotoja.

- opelmeister
- 'Senator'

Itselläni on täsmälleen vastaava Cersa. Nyt ajettu 88 000km.
Ja kyllä tuolla litraisellakin kerkiää, itse ajan joka päivä n.75km työmatka ajoa josta yli puolet motarilla.
Ostaessani tuota kävin kokeilemassa myös 1.2 koneista versiota, tuntui PALJON ponnettomammalta.
Hyvinä puolina tuossa voi mainita, äärimmäisen pieni kulutus, kohtuu hiljainen (siis pikkuautoksi, kaverin -03 Fiesta oli ostettaessa äänekkäämpi), PIRTEÄ moottori, pienet käyttökustannukset, tilava ajoasento, tukevat/leveähköt penkit (itselläni hartialeveys on aikamoinen
) jne.
Miinusta lähinnä se että tuo on eco-malli, joten esim lampunpesurit ja ohjaustehostin puuttuvat.
ps. tarkasta että pesuri työntää vettä takalasille, ettei letku ole poikki ja puhalla vettä takapilarin sisälle..
Ja kyllä tuolla litraisellakin kerkiää, itse ajan joka päivä n.75km työmatka ajoa josta yli puolet motarilla.
Ostaessani tuota kävin kokeilemassa myös 1.2 koneista versiota, tuntui PALJON ponnettomammalta.
Hyvinä puolina tuossa voi mainita, äärimmäisen pieni kulutus, kohtuu hiljainen (siis pikkuautoksi, kaverin -03 Fiesta oli ostettaessa äänekkäämpi), PIRTEÄ moottori, pienet käyttökustannukset, tilava ajoasento, tukevat/leveähköt penkit (itselläni hartialeveys on aikamoinen
Miinusta lähinnä se että tuo on eco-malli, joten esim lampunpesurit ja ohjaustehostin puuttuvat.
ps. tarkasta että pesuri työntää vettä takalasille, ettei letku ole poikki ja puhalla vettä takapilarin sisälle..
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
Testasitko siis 1.2 16V vai 1.2i ecoa? 1.2 16V:ssä on 75hv, joten sen ainakin pitäisi ehjänä olla huomattavan paljon 1.0 12V pirteämpi. Jos koeajoit tuota 1.2i ecoa, niin en ihmettele, että oli nuhapumppu. 1.2i eco on 45hv yksipisteruisku, joka on toivottomista moottoreita toivottominOn 2004-11-15 09:45, opelmeister wrote:
Tuo takalasin pissapojan toimimattomuus kai pitää laskea Opelin typpiviaksi, tai jotain. Perheessä ollut 5 3-ovista A Corsaa ja vain yhdessä takalasin pissapoika toimi hetkisen, kunnes meni sekin rikki. Omassa Astrassakaan tuo ei toimi. Itse olen ottanut takalasin pissapojan pumpusta johdot irti, ettei vahingossa kastele sisustusta

- opelmeister
- 'Senator'

Juu, nimenomaan Eco. Jotenkin vain kuvittelin että tuo kuutiotilavuus kompensoisi 10 hepan tehoeron mutta ei. Mikseipä se silti kakkos-kakkosautona menisi 
Itselleni korjasin tuon takalasin pesurin letkun lisäämällä letkuun n.10cm taipuisampaa lerssiä välille, josta se menee eniten mutkalle. On vielä toiminut ihan nätisti. Pääasia ettei ruiki vettä kattoverhoilun alle tms.
Itselleni korjasin tuon takalasin pesurin letkun lisäämällä letkuun n.10cm taipuisampaa lerssiä välille, josta se menee eniten mutkalle. On vielä toiminut ihan nätisti. Pääasia ettei ruiki vettä kattoverhoilun alle tms.
"Ei se tehon tuotto, vaan sen kesto.." -X10XE-
kiitos vastauksista, opelmeister, paljon tossa koneessa on tehoa? Hevosvoimat jne.
Se ei äitiäni kiinnosta mutta minua kyllä, en halua kuulla jälkikäteen mitään kommentteja että eihän tämä edes kulje
joo tosiaan ainut ruostetäplä oli takaluukussa ja sekin oli paikattu.
Se ei äitiäni kiinnosta mutta minua kyllä, en halua kuulla jälkikäteen mitään kommentteja että eihän tämä edes kulje
joo tosiaan ainut ruostetäplä oli takaluukussa ja sekin oli paikattu.
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
- opelmeister
- 'Senator'

1.0S OHV 45 hv @ 5400 rpm, 68 Nm @ 2600 - 3800 rpmJeeBa kirjoitti:Ajattelin tähän samaan kysyä, että paljon on tehoa sen 84-87 vuoden corsan eri moottori tlavuuksissa?
1.2NV OHV 52hv
1.2S OHC 54 hv @ 5600 rpm, 90 Nm @ 2200 rpm
1.3S OHC 70 hv @ 5800 rpm, 101 Nm @ 3800 rpm
1.3i OHC 60 hv @ 5600 rpm
1.6i OHC 100 hv 135 Nm @ 3400 rpm
Vähäpäästöisiä ei tainnut olla vielä tuolloin valikoimissa, joten jätetään ne pois.
PS: Ajattelit kysyä tähän samaan 2v vanhaan topiciin..?

Juu kiitos tiedoista. Perkules ei tullu katottuu edellisen postauksen päiväystä.Antero kirjoitti:1.0S OHV 45 hv @ 5400 rpm, 68 Nm @ 2600 - 3800 rpmJeeBa kirjoitti:Ajattelin tähän samaan kysyä, että paljon on tehoa sen 84-87 vuoden corsan eri moottori tlavuuksissa?
1.2NV OHV 52hv
1.2S OHC 54 hv @ 5600 rpm, 90 Nm @ 2200 rpm
1.3S OHC 70 hv @ 5800 rpm, 101 Nm @ 3800 rpm
1.3i OHC 60 hv @ 5600 rpm
1.6i OHC 100 hv 135 Nm @ 3400 rpm
Vähäpäästöisiä ei tainnut olla vielä tuolloin valikoimissa, joten jätetään ne pois.
PS: Ajattelit kysyä tähän samaan 2v vanhaan topiciin..?
-
Osku