Omega B STW 2.5 -95...ostaakko vai eikö ostaa...

Keskustelua Opeleista
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

Hui...pisti toi omega mtj:n postaus hieman mietityttämään...onko noissa ihan oikeesti muillakin ollu noin urakalla remonttia? Tosin ton vectran kanssa on kyllä tottunut jos jonkinlaiseen vuotoon...että sikäli. Tossa listassa ei kyllä ollu varsinaisia moottorivikoja muita ku noi tunnistimet eli kone lienee noin niinkun muuten sellanen perus-setti. Vuodothan on ooppelissa enemmänkin ominaisuus vaikkakin ihan perseestä jos ei meinaa kontissa riittää tilaa varakannuille..:wink:

Mites toi laatikko...voiko se laakeri prakaa jo noilla kilsoilla...? ku mul on sellanen käsitys et tossa autossa ois AR25 eli kait joku amerikkalainen loota..tai ainakin lähes samanlainen ja että AR25:n amerikkalaisia sisaruksia olis jopa yli neljälitrasten patojen perässä.
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

On 2004-11-10 10:18, omega mtj wrote:
Tässä olisi pari juttua mitä katsoa kyseisestä autosta.
-venttiili kopat vuotaako öljyä tyyppivika kyseisessä autossa aiheuttaa nykimistä korjaus maksaa noin 300€
-koiranluut edessä
-puslat etutukivarsissa kulutus tavaraa
-pakosarjan tiivisteet maksaa korjaus noin 1000€ tyyppivika v6 moottoreissa
-ohjaustehostimen pumppu vuotaa
-öljylauhdutin vuotaa öljyä paskamainen korjata ja kallista
-automaatti laatikossa pumpun muovilaakeri vikoja korjaus maksaa noin 1200e
-taka-akselin puslat varsinkin ne isoimmat etummaiset
-valot aivan surkeat näissä vanhemmissa
-ruoste jyllää taka ovien taka osassa kumi listan alla ja ikkuna listojen alla
-kattoverhoilu kolisee tuet lähtee irti
-moottorin tunnistin vikoja kampi ja nokka-akselin
nämä viat eivät ole vain minun kohdalle pelkästään osuneet näitä vikoja voisi sanoa että, joka omegassa missä on v6 kone. Itsellä meni noin 4500€ korjauksiin. Kaverilla on saksan tuonti omppu ja ajettu 85000 korjaukset puolessa vuodessa 3000€ ja myi pois.

Itsellä oli Omega 2.5v6 automaatti vaihdoin pois oli kyllä surkein ja heikoin auto mitä itsellä on koskaan ollut. 11kk jaksoin korjata ja ajella kunnes mitta tuli täyteen.
Jälkeenpäin juttelin tossa yhden korjaajan kanssa ketä on töissä ooppelin merkkikorjaamossa hän sanoi, että ooppelin v6 koneita ei olisi ikinä saanut päästää markkinoille. Enkä kyllä yhtään ihmettele. Hieno auto ajaa ja kulkee riittävästi mutta.... "aivan susi tekele". Jos on aikaa ja rahaa niin siitä vain harrastamaan omegaa v6 koneella. 2.0 8v mopo omega on eri asia se toimii ja eipä ole pahemmin vikoja.

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-11-10 10:27 ]</font>
Pientä rajaa nyt kuitenkin..!

Mulla nuo alla mainitut autot ja noilla olen ajanut noin 140 tkm. Veccu manuaali ja Omppu tomaatti.

MITÄÄN noista mainituista "tyyppivioista" ei ole vielä ollut!!! Voiko mulla olla vaan noin hyvä tuuri? (lotossa ei ollut kyllä kuin 2 oikein...)

Sanoisin, että huonosti pidetty auto on huono ja hyvin pidetty on yleensä hyvä... Yhden auton perusteella ei kannata rueta luettelemaan "tyyppivikoja" tai muutenkaan vetää herneitä nenäänsä. Tuuria kun on kahdenlaista...

Ja tuo autom. Omppu on kyllä viimeisen päälle mukava auto ajella! En keksi tuossa hintaluokassa parempaa. Ainakaan tuossa kokoluokassa!
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Veekuus
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Veekuus »

On 2004-11-09 17:52, Temezz wrote:
Jakoremmi oli vaihdettu n.15tkm. sitte viime vuonna eli sen luulis olevan kunnossa.
Varmista vielä, että on vaihdettu myös kaikki kiristinrullat ja että on käytetty "oikeita" osia.
Tuon rempan hintahan on merkkiliikkeessä osineen hieman alle 400e. Joten ei siinä mitään pelkäämistä ole, jos vaan muistaa vaihtaa aikanaan...
Vectra C V6 2.8T Wagon
Vectra A V6
Omega MV6 Caravan (Ex)
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Opelin jakohihnasta ja sen tilasta ei kannata olla koskaan olla liian varma.40 tkm oli mun auton hihnalla ajettu ja nyt rempatiin se viimeviikonloppuna.Hihna oli aivan löysällä heilui n. 5 cm puolelta toiselle,varmaan olis paukkunut seuraavan 5000 kilsan aikana,takuuvarmasti.

Hihna,rullat ja kiristäjä + vesipumppu uusittiin.Hihna tarkistetaan kyllä tästä lähtien kehenkympin välein...mulla on koneena tosin X20XEV,joten noihin V6:iin ei voi suoraan verrata ja kuulemma hihnaongelmat ei ole kutosissa niin pahoja...
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

Juu, itse muuten rullasin mv6:lla 120tkm puolessatoista vuodessa. Ainoa minkä kuitenkin korjasin, oli koiranluut, ja jakohihnan(surprise). Muuten oli huoletonta ajoa. 2.5CDAutom. B-Ompulla taas tuli ajettua 90tkm. Siihen piti uusia, jakohihna(luonnollisesti), koiranluut, etulevyt.
Eli ei mitään "pahaa" vaan kulutusosia. Ja luonnollisesti tulppia ym kulutustavaraa.

Eli hintaluokkaansa nähden ainakin minulla olivat hyviä ja halpoja autoja pitää. Koska ajettavuus niissä on ainakin mersun tai tämän jumalaisen audin luokkaa :smile:
skk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja skk »

Jälkeenpäin juttelin tossa yhden korjaajan kanssa ketä on töissä ooppelin merkkikorjaamossa hän sanoi, että ooppelin v6 koneita ei olisi ikinä saanut päästää markkinoille.
Sama kaveri sanoi myös samaa Essolla Mersun dieseleistä ja monista muistakin. Että näin.
Vincent
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vincent »

Temezz hei, nii ookkos myymäs sitä autom. Vectraasi :roll: Nimim. Kaima
Opel Astra 1.7 dti 2000, Opel Vectra 2.0 dti 1998
Opel Vectra 2.2 DTi 2001 Caravan Sport OPC
Skoda Fabia 1.9 tdi vRS, Seat Leon 2.0 tdi FR
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

(Mietityttämään pisti sellanen et koneen kierrokset oli 120km/h vauhdissa n. 2600-2700rpm)

Nuo kierrokset ovat normaalit tuossa nopeudessa...Ja mitä tuohon laatikkoon tulee, niin voi olla mahdollista että on niitä muovin paloja on laatkonpohjalla jo noillakin kilometreillä.
Temezz
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Temezz »

No niin...nyt voidaan sitte pistää piste tälle keskustelulle...ostin ompun, en kuitenkaan tuota ko. yksilöä, mut saman vuotinen ja 2.5 kiisseli manuaalilla. Oli pakuksi rekisteröity ja ainakin vielä vähän aikaa saa nauttia pienestä verosta..:smile: Saa nähdä miten toi bemarin pata jaksaa...muilta osiltaanhan toi on varmaankin ihan sama kuin 2.5V6 koiranluineen yms...tämä diisseli tuntu koeajolla hieman jämäkämmältä ja käyttäyty isossakin vauhdissa hyvin hillitysti ja asiallisesti. Pikku kukkaa oli havaittavissa ku oikein tonki, mut ei kriittisissä paikoissa ja auto on saksasta joskus viime vuonna tuotu. Hintaluokaltaan oli sama...

Ja ihan BTW, vincent, vecun työnsin vaihdossa liikkeeseen...

Olikos toi TDS ketjulla vai remmillä, noin niinku jakopään osalta?
Vectra C 1.8 Comfort STW -04
-Ex. Omega B 2.5TD STW -95
-Ex. Vectra A 2.0 aut -90
-Ex. Ascona C 1.3s -85
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

On 2004-11-11 11:26, skk wrote:
Jälkeenpäin juttelin tossa yhden korjaajan kanssa ketä on töissä ooppelin merkkikorjaamossa hän sanoi, että ooppelin v6 koneita ei olisi ikinä saanut päästää markkinoille.
Sama kaveri sanoi myös samaa Essolla Mersun dieseleistä ja monista muistakin. Että näin.
Olen liian vanha jutteleen Esson Baari juttuja. Tämä on tosi voi käydä kysymässä Porin Palin Liikkeessä.
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Woody »

Noilla koneillahan ei ole kyllä mitään yhteistä kuin se että ne on saman kokosia...:smile: On melko pomminvarma ja jakopääkin ketjulla....
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2004-11-10 23:13, Veekuus wrote:
On 2004-11-10 10:18, omega mtj wrote:
Tässä olisi pari juttua mitä katsoa kyseisestä autosta.
-venttiili kopat vuotaako öljyä tyyppivika kyseisessä autossa aiheuttaa nykimistä korjaus maksaa noin 300€
-koiranluut edessä
-puslat etutukivarsissa kulutus tavaraa
-pakosarjan tiivisteet maksaa korjaus noin 1000€ tyyppivika v6 moottoreissa
-ohjaustehostimen pumppu vuotaa
-öljylauhdutin vuotaa öljyä paskamainen korjata ja kallista
-automaatti laatikossa pumpun muovilaakeri vikoja korjaus maksaa noin 1200e
-taka-akselin puslat varsinkin ne isoimmat etummaiset
-valot aivan surkeat näissä vanhemmissa
-ruoste jyllää taka ovien taka osassa kumi listan alla ja ikkuna listojen alla
-kattoverhoilu kolisee tuet lähtee irti
-moottorin tunnistin vikoja kampi ja nokka-akselin
nämä viat eivät ole vain minun kohdalle pelkästään osuneet näitä vikoja voisi sanoa että, joka omegassa missä on v6 kone. Itsellä meni noin 4500€ korjauksiin. Kaverilla on saksan tuonti omppu ja ajettu 85000 korjaukset puolessa vuodessa 3000€ ja myi pois.

Itsellä oli Omega 2.5v6 automaatti vaihdoin pois oli kyllä surkein ja heikoin auto mitä itsellä on koskaan ollut. 11kk jaksoin korjata ja ajella kunnes mitta tuli täyteen.
Jälkeenpäin juttelin tossa yhden korjaajan kanssa ketä on töissä ooppelin merkkikorjaamossa hän sanoi, että ooppelin v6 koneita ei olisi ikinä saanut päästää markkinoille. Enkä kyllä yhtään ihmettele. Hieno auto ajaa ja kulkee riittävästi mutta.... "aivan susi tekele". Jos on aikaa ja rahaa niin siitä vain harrastamaan omegaa v6 koneella. 2.0 8v mopo omega on eri asia se toimii ja eipä ole pahemmin vikoja.

<font size=-1>[ This Message was edited by: omega mtj on 2004-11-10 10:27 ]</font>
Pientä rajaa nyt kuitenkin..!

Mulla nuo alla mainitut autot ja noilla olen ajanut noin 140 tkm. Veccu manuaali ja Omppu tomaatti.

MITÄÄN noista mainituista "tyyppivioista" ei ole vielä ollut!!! Voiko mulla olla vaan noin hyvä tuuri? (lotossa ei ollut kyllä kuin 2 oikein...)
Aivan varmasti vuotaa venttiili kopan tiivisteet jos ei vaihdettu niitä koskaan.

Sanoisin, että huonosti pidetty auto on huono ja hyvin pidetty on yleensä hyvä... Yhden auton perusteella ei kannata rueta luettelemaan "tyyppivikoja" tai muutenkaan vetää herneitä nenäänsä. Tuuria kun on kahdenlaista...
Mulla ollut omppu oli huollettu aina merkkiliikkeessä itse huolsin myös aina säännöllisesti ajettu 180000km kun vaihdoin.
Eikä mun omppu ollut todellakaan ainoa missä noita vikoja on.
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 16&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 42&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 14&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 07&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 43&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 59&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 15&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 18&forum=5
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 69&forum=4
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 84&forum=5
http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... 84&forum=5
Tossa nyt muutama linkki mitä vikoja on ollut muissakin muin minun omegassa.

Ja tuo autom. Omppu on kyllä viimeisen päälle mukava auto ajella! En keksi tuossa hintaluokassa parempaa. Ainakaan tuossa kokoluokassa!

kapiteeli
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja kapiteeli »

On 2004-11-10 22:36, Temezz wrote:
Hui...pisti toi omega mtj:n postaus hieman mietityttämään...onko noissa ihan oikeesti muillakin ollu noin urakalla remonttia?
Tuo org.venakoppien öljyvuoto on selvä tyyppivika mutta korjaantuu helposti vaihtamalla uuden malliset kopat. Hoitamattomana rikkoo tulpanjohdot ja puolan (sekä mahdollisesti myös sytkäyksikö?).

Vaihdelaatikosta on kaksi eri mallia samoissa kuorissa AR25/AR35 (4L30) Samaa lootaa on ollut myös BMW:ssä käytössä.

http://www.europeantransmissions.com/Bu ... /4L30E.pdf

Edit:
GM on näköjään lopettanut ko. lootan valmistuksen ja tekn.speksit löytyy enää googlen muistista

http://www.google.fi/search?q=cache:PPi ... mega&hl=fi

<font size=-1>[ This Message was edited by: kapiteeli on 2004-11-12 09:50 ]</font>
MakeTku
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja MakeTku »

Porin Palinille nyt ei todellakaan kannata mennä mitään kyselemään eikä ainakaan asioimaan.... *heh*
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
omega mtj
'Senator'
'Senator'

On 2004-11-12 15:31, MakeTku wrote:
Porin Palinille nyt ei todellakaan kannata mennä mitään kyselemään eikä ainakaan asioimaan.... *heh*

Juu ei ainakaan enään :smile:) (ei ooppelia)
Asioin kyseisessä liikkeessä kun on tuttu töissä korjaamon puolella.
Vastaa Viestiin