Siemens Simtec, vikaoodi 24, vehicle speed signal (VSS)??

Keskustelua Opeleista
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kuinkas tuollainen vika selvitetään? Eikös vikakoodit tule lukea autossa ollessa sytytysvirrat päällä, ei käynnissä. Jos auto ei ole käynnissä, sitä vikaahan "tyrkytetään". Auto on siis Vectra A -95 X20XEV-moottorilla ja moottorinohjaus järjestelmä on Siemens Simtec 56.0 tai 56.1.
Vaikuttaako kampiakselin asentotunnistimen vika myös kierroslukumittarin toimintaan? Kierroslukumittari "huijaa" n.700rpm liikaa. Olen ainakin itse ymmärtänyt, että ko tunnistin mittaa juurikin moottorin pyörimisnopeutta.
Auto toimii muutoin täysin, vikavalo ainoastaan palaa. Bensankulutus pyörii tuossa 7l/100km tietämillä, kierroksia ottaa normaalisti, ei röpötä tms..

<font size=-1>[ This Message was edited by: jamboy on 2004-11-03 17:48 ]</font>
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

Sytytysvirrat päällä itte oon lukenut aina koodit ja hyvin on toiminut.
Mulla on varmaan sama simtecci kun sullakin?
Eikös kampiakselin asentotunnistin rikkinäisenä estä autoa kokonaan käynnistymästä??
Näin olen luullut.
Leon FR 20vt
lilla v
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja lilla v »

Eikö tämän anturi-vika ollut sellainen että alensi kierrosrajoitin 4500 kierokseen? Ja minäkin olen Vectrta A xev moottorista lukenut virhekoodit pelkästään virrat päällä, ei mootori käynnissä.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Ecotekki calibrassa ainakin se onkohan nyt nokka akselin asentopyörimis tunnistin,siinä kannessa jakopään päässä,kuitenkin kun sinne oli päässyt vettä niin kierrokset rajoittu tohon 4500rpm.Teidä setten kampiaselin pyörimis tunnistimesta.
vectracdx
OCF Member 2016

Viesti Kirjoittaja vectracdx »

Kampiakselin asentotunnistimen hajoaminen sammuttaa moottorin ja ei lähde varmasti käytiin.Nokka-akselin tunnistin taas rajoittaa kierrokset 4500:n.Näin ainakin omassa ecotecissa.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Elikkä nyt on siis varmaa tietoa Simetecistä; jos vika on kampiakselin asentotunnistemassa, mitään haittaa siitä EI ole. Simtec ottaa tarvittavan pyörimisnopeustiedon suoraan nokka-akselin asetotunnistimesta (YKK) ja auto on täysin toimintakuntoinen, paitsi että kierrokset on rajoitettu 4500rpm:ään.
Simetecistä kun lukee vikakoodit, ei se herjaa tuosta kampiakselin asentotunnistimesta laisinkaan kuten Motronic tekee, kun ainoastaan sytysvirta on kytketynä. Tällaista tietoa sain valtuutetulta Opel huoltoneuvojalta tänään aamupäivällä. Autossani, jossa siis on X20XEV, on kampiakselin asentotunnistin rikki mutta auto toimii täysin normaalisti ja kulutus on todellakin vähäistä.
Gsi:sti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gsi:sti »

Itselläni oli kampiakselin tunnistin just rikki ja sillon ei lähteny kunnolla käyntiin vaan piti kaasua pumppailla ja pitkään startata sekä rajotti kierokset 4500rpm. Nokka-akselin tunnistimen vika rajottaa vaan kierokset 4500rpm mut eipä muuta. On noita vikoja ollu vähän liikaa... :sad:
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

EIkös Simtecin vikakoodi 24, Vehicle speed signal (VSS) [no signal] ole juurikin tuo kampiakselin asentotunnistin?

Taitaa muuten olla tuo koodi 24 ennemmin mittariston takana oleva nopeusanturi ajotietokoneelle, vai mitä olette mieltä asiasta? Eli mulla ei ajotietokone näytä ollenkaan keskikulutusta... Häiriövalo palaa, mutta auto toimii kuitenkin mainiosti. :smile:
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Xev:vissä kampiakselin anturi on ilmastoinnin kompuran alla piilossa.
Eli pakosarjan alapuolella.
Leon FR 20vt
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Ilmastoinnin kompuran alla? Tarviipa tutkailla, silä ilmastointikin löytyy...
Mutta palatakseni vielä tuohon viakoodi 24:ään; eli onko se jjurikin se (impulssi?)anturi joka sijaitsee siinä nopeusmittarinb juuressa? Saako se tosiaan häiriövalon palamaan?

Jos et saa vastausta iltaanmennessä niin yritän muistaa kattoa ton koodin suomenkielisestä autodatasta jos ny vaikka valasis vähän asiaa.
Tosissaan tuo anturi on calibran xevissä kompuran alla yhdellä (10mm??) torxilla kiinni.
Sormella ylettyy kokeilemaan onko piuha vielä anturissa kiinni.
Jos anturi on rikki ja päätät vaihtaa sen itse ota ensin selvää mitä kautta se kannattaa vetää koska sitä ei enää vedetä sitä samaa kautta kun tehtaalla on vedetty juurikin näiden kestoongelmien takia.
Leon FR 20vt
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Kiitoksia vaan jos voit tarkastaa sen suomennoksen. Eivät Metro-Autossakaan olleet varmoja mitä se tarkottaa. Samoin eräässä Opel varaosien jälleenmyynnissä eivät tieneet tuota vikaa. Epäilivät juurikin sitä ajotietokoneelle tietoja mittaavaa anturia mittariston takaa jolle hinnaksi oli 40€.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Tää pätee ainakin 94-96 x20xev.

24=Ajonopeustunnistin-ei singaalia-johdinsarja,ajonopeustunnistin,moottorin ohjausmoduuli.

Älä kysy mitä tämä meinaa :grin:
Voisin kuvitella jossain olevan johto poikki/irti.
Mites toi vika ilmeni??
Leon FR 20vt
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Miten ilmenee...hmmm... ...eipä muutoin kun siten, että häiriövalo palaa kaikenaikaa, kierroslukumittari näyttää 700rpm liikaa ja ajotietokone ei näytä keskikulutusta. Hetkellisen kulutuksen se kyllä näyttää...
Muutoin auto toimii tosiaan ihan hyvin, bensaa vie n.7l/100km ja käy hyvin.
Outoa...
Mun epäily on myös se nopeusanturi sieltä mittariston takaa. Tosin aika outoa että häiriövalo palaa, sillä tuo anturi on ainoastaan ajotietokoneellisissa malleissa... Ei tuon luulisi olevan mikään ihmeellinen vika mikä häiriövalonkin sytyttäisi...