Astra G kuluttaa ajovalopolttimoita = H7
-
matti.matilainen
- 'Kadett'

Löytyi yksi vanhempi juttu jolla voisi pidentää ajovalopolttimoiden kestoikää.
"Vanhemmat 98 ja 99 mallit syövät polttimoita (vastukset piuhoihin auttavat kestoon huomattavasti)"
Minkäkokoiset/tehoiset vastukset!
Osram:it ja Philips:it on ollet kestävimmät n.10000km
, vaikuttaako vastukset paljon valotehoon
Astra G/99
MMA
"Vanhemmat 98 ja 99 mallit syövät polttimoita (vastukset piuhoihin auttavat kestoon huomattavasti)"
Minkäkokoiset/tehoiset vastukset!
Osram:it ja Philips:it on ollet kestävimmät n.10000km
, vaikuttaako vastukset paljon valotehoon
Astra G/99
MMA
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
jep samaa ongelmaa ollu itelläki..oon käyttäny noita "halpahalli" polttimoita ja on ne ihan ok kestänyt.ja kun hintaa katsoo niin ovat jotain 3 kertaa halvempia kuin merkkituotteet.mut pitääpä itekkin kokeilla noita vastuksi.miten sitten jos käyttää 100w pitkissä niin polttaako se ne seisontavalot?vielä on 55w mut aattelin et pimeille keleille laittais vähän tehokkaammat mut eipä sitä kyllä sais.voiko ne tehokkaammat polttimot muuten särkeä jotain?no mut kiitos!
Mä en tajua miten toi liittyy Astra G:hen toi H7 polttimoiden "kuluminen". Jännite on kuitenki se suht vakio 14.4v:kö oli moottorin käynnissä? ja virran taas määrää itse poltin sillä ominaisvastuksellaan. Vai tajuaako se jotenkin se poltin et nyt oonki Astra G:ssä et palampa tästä vähän nopeemmin
.
Jos sinne vastus laitetaan niin sehän juu ottaa siitä lampusta sitä tehoa pois ja sitä kautta pidentää sitä lampun ikään mutta toki heikentää valaisutehoakin. Voihan tossa ehkä olla sitten joku, että umpiossa lämpönousee yli sietorajan ja sitä kautta se poltin sitten palaa nopeammin.
Jos sinne vastus laitetaan niin sehän juu ottaa siitä lampusta sitä tehoa pois ja sitä kautta pidentää sitä lampun ikään mutta toki heikentää valaisutehoakin. Voihan tossa ehkä olla sitten joku, että umpiossa lämpönousee yli sietorajan ja sitä kautta se poltin sitten palaa nopeammin.
-
matti.matilainen
- 'Kadett'

Biltema H7 mallia kokeilin jo aiemmin 98 Vectrassa, kestivät 3thkm, 100W polttimoista olen kuullut että umpiot "ruskistuu" lämmön vaikutuksesta, lisäksi nämä nykyumpion lasit on muovia joka ei kestä UV valoa!
Sama ongelma on muuten Ford H7 valoissa!
Kait se jostain jännitepiikeistä johtuu kun uudemmat kuulemma toimii, voisikohan niitä piikkejä jotenkin suodattaa!,Elko polttimon rinnalle!!!
MMA
Sama ongelma on muuten Ford H7 valoissa!
Kait se jostain jännitepiikeistä johtuu kun uudemmat kuulemma toimii, voisikohan niitä piikkejä jotenkin suodattaa!,Elko polttimon rinnalle!!!
MMA
-
astraGcaravan
- 'Admiral'

Ai minä olen luullut että se on taas tämäOn 2004-10-30 14:31, reiskaar wrote:
juu äiteen -99 astra söi polttimoita ja öljyä kuin leipää nälkäänsä. Kuukaudessa sai kaataa litran öljyä ja pari kertaa vuodessa vaihtaa polttimon. Voi sitä ärräpäiden määrää ja opelin manaamista.
kuuluisa ominaisuus, kun itsekin olen noita
tehnyt. Nyt öljyn kulutus on vähän tippunut.
Tänään hain 7,30e jonkun Philips-polttimon
ja laskin että jotakuinkin kaksi kertaa
vuodessa ne vaihtuu.
Tuo ei ole Opelin ongelma, vaan H7-polttimoiden. Muut autot syövät H7 samaan tahtiin, jollei käytössä ole alennettua jännitettä.
Käyttöikä on lyhyt, varsinkin jos polttimot saavat täyden latausjännitteen. Opelilta saa tarkoitukseen vastussarjan, mikä korjaa ongelman. Niitä asennettiin aikoinaan ilmaiseksi kampanjana, nykyään varmaankin maksavat jotakin. Kannattaa käydä kysymässä. Omissa Astroissa polttimot kestävät nyt 30-50tkm.
Edit: Vastuksilla ei ole juuri vaikutusta valotehoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra_X_2 on 2004-11-01 10:57 ]</font>
Käyttöikä on lyhyt, varsinkin jos polttimot saavat täyden latausjännitteen. Opelilta saa tarkoitukseen vastussarjan, mikä korjaa ongelman. Niitä asennettiin aikoinaan ilmaiseksi kampanjana, nykyään varmaankin maksavat jotakin. Kannattaa käydä kysymässä. Omissa Astroissa polttimot kestävät nyt 30-50tkm.
Edit: Vastuksilla ei ole juuri vaikutusta valotehoon.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Astra_X_2 on 2004-11-01 10:57 ]</font>
Aiheuttaako käynnistys jännitepiikin? Tuol ultimaten sivuilla oli kans puhetta tästä H7-polttimoiden kulumisesta.. yksi ratkaisu olisi kuulemma käynnistettäessä laittaa parkit päälle ja käynnistyksen jälkeen ajovalot päälle. En tiedä toimiiko tällainen.
Eikös jännitteen kuulu olla tasainen käytössä?
Eikös jännitteen kuulu olla tasainen käytössä?
Olen kuullut tuon "parkkitempun" ennenkin.
Eräs OSASET myyjä kertoi tämän vinkin, kun olin ostamassa Vectraani lamppuja. Kuulemma Opeleissa tuppaa menemään 3kk välein valot.
Jos ei tykkää väännellä parkkeja käynnistäessä, niin ei ole kovin kova homma virittää 3s viive valoihin. Kyseinen viivelytkin varmaan löytyy ihan valmiina pakettina.
Eräs OSASET myyjä kertoi tämän vinkin, kun olin ostamassa Vectraani lamppuja. Kuulemma Opeleissa tuppaa menemään 3kk välein valot.
Jos ei tykkää väännellä parkkeja käynnistäessä, niin ei ole kovin kova homma virittää 3s viive valoihin. Kyseinen viivelytkin varmaan löytyy ihan valmiina pakettina.