turbo calibrojen varttimaili aikoja

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-10-25 16:04, calibra-92 wrote:
ja tuolta 80-120 osiosta kun käy vilasemassa niin ei ne audit sielläkään kovinkauas hiihtele
vakio 1.8 turbo 6,2 sekkaa
lastutettu 5,1 sekkaa
ja mun vanha raketti lousku 2.0seh(pikkasen kutiteltu)koneella 4,5 sekkaa
Juu..ei hittolainen..kyllä sä olet NIIIIIIIIIN oikeassa..minä marssin saman tien tilaamaan joltain Saksan- jobbarilta jonkun jumalaisen vanhan opel-louskun..ja annan Audin vaihdossa ilman mitään välirahaa..tai vaikka voin maksaa itse väliä jos tarvis vaatii..

Kyllä se vaan olis niin kertakaikkisen hienoa että pääsis 80-120 4.5 sekkaa..tai jopa ehkä 4.445567879 sekkaa..tai jopa vieläkin nopeammin. Kyllähän se on suorastaan vaikea enää olla ja elää jos ei siihen pääse..

Paitsi että taidan tarvittaessa päästä.. :grin: :grin:
MB CLK320 -04 + BMW335Cia (tulossa)
J@gr
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja J@gr »

On 2004-10-25 15:51, mä wrote:
Voi hellanlettas teitä ooppeli-ihmisiä..

Onko käväissyt mielessä että auto on vain auto..

No..siitäkin huolimatta että uusinkin Calibra on nykypäivänä lähinnä vanha paska niin minä kumarran syvään ja kauniisti Calibran suuntaan :smile:

....saanko nyt luvan elää..kumarsin sentään ooppelia..??

<font size=-1>[ This Message was edited by: mä on 2004-10-25 15:52 ]</font>
Ihan sama mitä sä kumartelet, mutta on mun mielestä ihan turhaa opel clubin foorumilla joka keskusteluun tulla sotkemaan audeja. Ja tämäkin mielenkiintoinen topicci on menny ihan pois aiheesta teidän audi miesten takia eikä todellakaan ollu eka kerta. Menkää nyt sinne audi foorumeille meuhkaamaan :evil:
sami vaan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja sami vaan »

Kannattaako tuota varttimailia pitää ainoana kriteerinä nyt autoa katsottaessa?
Muuten tehdään yksinkertainen kuvitteellinen laskutoimitus:
Vanha jenkkilehmä 1500kg 1000€
peltisarjat 170€ (uusi)
tuhti holley 100€ (käytetty)
putkisto 200€ (itse tehty)
alukannet 1500€ (uusi)
shift kit 50€ (uusi)
nokka 170€ (uusi)

Rahaa kulunut n. 3000€, varttimaili taipuu helposti 14 pintaan, luultavasti alle jos mikään on mennyt oikein. Tehoa pitäisi löytyä 300-400hp, riippuen siitä miten hyvin homma onnistunut. Tällä perusteella jenkkiauto on paras eikä Audi?

Että en nyt ehkä pelkän vartin perusteella auton paremmuutta päättäisi suuntaan tai toiseen, oli sitten opel, audi tai chevy. Käyttötarkoitus, rata, maantie, kulutus, budjetti jne.

Ei sitten ipistä jos laskutoimituksessa on pieniä tai isompia heittoja.

edit: Ja ettei menisi kokonaan off topic, niin minua kiinnostaisi ihan vapari calikoiden varttiajat, josko sellaista seuraavassa auton vaihdossa harkitsisi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: samivaan on 2004-10-25 16:20 ]</font>
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-10-25 16:17, J@gr wrote:
mutta on mun mielestä ihan turhaa opel clubin foorumilla joka keskusteluun tulla sotkemaan audeja. Ja tämäkin mielenkiintoinen topicci on menny ihan pois aiheesta teidän audi miesten takia eikä todellakaan ollu eka kerta. Menkää nyt sinne audi foorumeille meuhkaamaan :evil:
Oletko muuten huomannut että minä EN tähän keskusteluun Audia tuonut..ja toisekseen ketkähän tässä Audista on meuhkannut huomattavasti kovempaan "ääneen" ja kiihkeämmin kuin minä (tai "crystal")

Ooppeli-miehethän sen herneen veti nokkaan saman tien ja meuhkaamisen aloittivat..

Ja HEEEEIIIII..ei tämä nyt näin vakavaa saisi olla.. :smile: :smile:

Jaa..tulipa muuten mieleen että mikä siinä varttimailiajassa..tai 80-120 ajassa niin kovin kiinnostavaa on? Meinaan vaan että jotain sekunnin puolikkaita aletaan halkomaan ja silleen..

Itseäni asia kiinnostaisi paljonkin siinä vaiheessa jos ajaisin autolla kilpaa..mutta muutoin on jokseenkin ihan yksi lysti onko se 0.5 sek sinne tai tänne.. :smile:
calibra-92
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja calibra-92 »

hei mä... kato jotkut on ostanut autot ihan omilla rahoilla ei pankin eikä pappa betalar.

mutta tässä nyt olikin kulkupuolesta kysymys
ja ooppelit on nopeempia näin vakioina yleensä. molemmilta merkeilta löytyy nopeita ns parhaita malleja ja on audit niinkuin monet muutkin merkit hyviä.
mä en kumarra kumpaakaan.
kadetin lousku vaan oli halpa rakentaa.
ja mun jumalan nimeä mä en viitsi edes tänne laittaa(gt-r r34 rb26dett koneella) :smile:
J@gr
'Senator'
'Senator'

On 2004-10-25 16:26, mä wrote:
On 2004-10-25 16:17, J@gr wrote:
mutta on mun mielestä ihan turhaa opel clubin foorumilla joka keskusteluun tulla sotkemaan audeja. Ja tämäkin mielenkiintoinen topicci on menny ihan pois aiheesta teidän audi miesten takia eikä todellakaan ollu eka kerta. Menkää nyt sinne audi foorumeille meuhkaamaan :evil:
Jaa..tulipa muuten mieleen että mikä siinä varttimailiajassa..tai 80-120 ajassa niin kovin kiinnostavaa on? Meinaan vaan että jotain sekunnin puolikkaita aletaan halkomaan ja silleen..
Näköjään niin mielenkiintoista että te audi pellet ette osaa pitää turpaanne kiinni. Siis mua ei kiinnosta yhtään millä autolla ajatte mutta mutta teillä on vaan tapana tulla sotkemaan ihan järkevät ja kiinnostavat keskustelut. Ja tosi naurettavaa kun vanhojen äijien pitää päteä täällä forumilla... sääliks käy.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Nyt tulee viiden pisteen vihje:
Jos Calibrassa ja varttimailin ajoissa ei ole mitään kiinnostavaa, niin silloin lienee aika turhaa lukea Opel-foorumilta keskusstelua Calibran varttimailin ajoista. Ainakin Calibran omistajille tästä on sellaista iloa, että voi verrata toisten aikoihin verratakseen omia aikojaan tai tietääkseen, millaisiin aikoihin on minkäkinlaisilla Calibroilla päästy. Jos asia ei kiinnosta, niin ÄLKÄÄ OSALLISTUKO TÄHÄN KESKUSTELUUN. Tässä aiheessa keskustellaan vain ja ainostaan tästä asiasta. Audien tai vaikka hevosten suorituskyvystä ja niiden vertailusta voi aloittaa ihan oman aiheensa, kunhan ei tänne Opel-keskustelu-alueelle OCF:n foorumissa.

Ja sen verran asiaa, että vaparilla C20XE-koneella varustetulla Calibra 16V:llä päässee samanlaisiin aikoihin kuin esimerkiksi itse pääsin omalla Vectralla samalla tekniikalla, eli 16 s lähelle, mahdollisesti +/- 0.2 s riippuen kuskista. Loppunopeutta jotain 140 km/h luokkaa, niinkuin tuolla Vectrallanikin. Calibran ja Vectra A:n suorituskyky C20XE- ja muillakin koneilla on käytännössä lähes sama. Calibran pienempi otsapinta-alakaan ei kauheasti vaikuta muuta kuin teoreettiseen huippunopeuteen. Silti eräänkin kerran kokeiltaessa Vectra A 2000 16V:llä ja Calibra 16V:llä vapaan nopeuden tiellä molemmat kulkivat täsmälleen yhtä kovaa, oman mittarin mukaan n. 240 km/h, joka on n. 220 km/h todellista nopeutta. Saman nopeuden saavuttaa myös tuo Vectra GT 16V C20XE:llä.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

On 2004-10-25 16:37, J@gr wrote:
Siis mua ei kiinnosta yhtään millä autolla ajatte mutta mutta teillä on vaan tapana tulla sotkemaan ihan järkevät ja kiinnostavat keskustelut. Ja tosi naurettavaa kun vanhojen äijien pitää päteä täällä forumilla... sääliks käy.
NO JO NYT ON SAATANA!!!! Oletko lukutaidoton vai vailla ymmärrystä!!!????

MINÄ en aloittanut tätä vänkäämistä täällä vaan TE "vannoutuneet" opel-ihmiset jotka hyppäsitte saman tien takajaloillenne kun "crystal" mainitsi jonkun muun automerkin kuin jumalaisen Opelin..eikä kyseessä mielestäni ollut edes minkäänmoinen provo "crystalilta". Se että TE sen niin HALUSITTE ymmärtää ei ole minun eikä "crystalin" vika vaan TEIDÄN vainoharhaisuuttanne!

Miettikää nyt jokainen pikkusielu hetkenaikaa asioita ennenkuin pomppaatte sotajalalle joka helvetin asiasta!

Sitä saa mitä tilaa..ja voitte olla varmoja että KUN vedätteä porot nokkaan joka vitun asiasta niin täältä tulee samalla mitalla takaisin vaikka loputtomiin!

Valitan käyttämääni kieltä mutta ei näytä oikeastaan MIKÄÄN uppoavan teihin joihinkin "ooppel-miehiin".
Bomega
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Bomega »

On 2004-10-25 16:43, ata wrote:
Jos Calibrassa ja varttimailin ajoissa ei ole mitään kiinnostavaa, niin silloin lienee aika turhaa lukea Opel-foorumilta keskusstelua Calibran varttimailin ajoista.
Offtopic tämäkin, mutta onko kellään tietoa millaiseen aikaan menee tuollainen manuaali mv6:nen vartilla? Pääseekö edes 16sek kantturoihin? Kun painoahan siinä on niin helvatan paljon.
audiS
'Agila'

Viesti Kirjoittaja audiS »

Aika naurettavaa puhetta määäältäkin.(määä-määä)
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

On 2004-10-25 16:58, Bomega wrote:
On 2004-10-25 16:43, ata wrote:
Jos Calibrassa ja varttimailin ajoissa ei ole mitään kiinnostavaa, niin silloin lienee aika turhaa lukea Opel-foorumilta keskusstelua Calibran varttimailin ajoista.
Offtopic tämäkin, mutta onko kellään tietoa millaiseen aikaan menee tuollainen manuaali mv6:nen vartilla? Pääseekö edes 16sek kantturoihin? Kun painoahan siinä on niin helvatan paljon.

OT: Jos sulla on manuaali MV6 tsekkaappa tuolta moottori ja voimansiirto osiosta, <href> http://www.opelclubfinland.net/forum/vi ... &forum=4&0 </href>
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
J@gr
'Senator'
'Senator'

On 2004-10-25 16:55, mä wrote:
On 2004-10-25 16:37, J@gr wrote:
Siis mua ei kiinnosta yhtään millä autolla ajatte mutta mutta teillä on vaan tapana tulla sotkemaan ihan järkevät ja kiinnostavat keskustelut. Ja tosi naurettavaa kun vanhojen äijien pitää päteä täällä forumilla... sääliks käy.
NO JO NYT ON SAATANA!!!! Oletko lukutaidoton vai vailla ymmärrystä!!!????

MINÄ en aloittanut tätä vänkäämistä täällä vaan TE "vannoutuneet" opel-ihmiset jotka hyppäsitte saman tien takajaloillenne kun "crystal" mainitsi jonkun muun automerkin kuin jumalaisen Opelin..eikä kyseessä mielestäni ollut edes minkäänmoinen provo "crystalilta". Se että TE sen niin HALUSITTE ymmärtää ei ole minun eikä "crystalin" vika vaan TEIDÄN vainoharhaisuuttanne!

Miettikää nyt jokainen pikkusielu hetkenaikaa asioita ennenkuin pomppaatte sotajalalle joka helvetin asiasta!

Sitä saa mitä tilaa..ja voitte olla varmoja että KUN vedätteä porot nokkaan joka vitun asiasta niin täältä tulee samalla mitalla takaisin vaikka loputtomiin!

Valitan käyttämääni kieltä mutta ei näytä oikeastaan MIKÄÄN uppoavan teihin joihinkin "ooppel-miehiin".
HAH ihme pelle. Ei opel ole mitenkään ylivertainen. Mutta niinkuin ATA kirjotti jos keskustellaan turbo calibroista niin turha tulla jauhamaan audeista. Miten kukaa vanha ihminen jaksaa tommosta paskaa kirjoittaa :smile: Jotenkin vois ymmärtää jos olisit joku 20v.

Vois bannii noi kaks silleen että voisivat kirjoittaa vaan yleiselle alueelle etteivät he voisi sotkea näitä järkeviä keskusteluja.

<font size=-1>[ This Message was edited by: J@gr on 2004-10-25 20:28 ]</font>
Tallukka
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tallukka »

Jos kerra jotain asia ei kiinnosta nii miksi pitää tulla jauhamaan jotain tyhjää intto asiaa?? ja muistelen että vuonna 93 vectra turbo meni tm testissä varttimailin 14.5 likelle ja loppunopeutta päälle 150, mutta itse en varmaa samaa aikaan pystyisi.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tallukka on 2004-10-25 23:10 ]</font>
M v-a
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja M v-a »

Turbo Vectra TM 17/93
suorituskyky (mitattu)
0-100 km/h 6,4
0-400 m 14,5 loppunopeus 152 km/h
0-1000 m 26,9 loppunopeus 192 km/h
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

Urja peli tollanen 150hv:n 1.8t Audi A4 vartimaililla...ainakin "kutitettuna"
-Jättää 204hv:n Calibra/Vectra 2.0-16t:n (0-400m 14.5s) katteleen teiniputken päitä lastutettuna

Tästä voisimme varmaan päätellä esim. myös seuraavia:
-Jättää 377hv:n Lotus Omega 3.6-24tt:n (0-400m 13.5s) kattelemaan teiniputken päitä jos on lastu + pörinäpönttö takana
-Jättää 450hv:n Viper GTS 8 litrasen v10:n (0-400m 12.9s) kattelemaan teiniputken päitä jos on lastu + pörinäpönttö takana + twisteri + teipit kyljessä

Nii joo...ja sit pitää pestä kätensä paskan jauhamisesta yms. provosta jne. ....EI HERNEITÄÄÄÄÄääää!!!!!111!!!11 (Nyt jos joku audilla ajava rupee vastaamaan tähän muuten ku nauravalla hymiöllä, niin postaan saman uudestaan ja tilitän lisäksi miten kaikki audimiehet ovat katkeria kun niiden autot on niin kamalia ja eivät täten kestä hyvää huumoria!)
Vastaa Viestiin