Elektroninen lämpöjen ohjaus Z20LET- moottorissa
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Nyt kun ilmat ovat viilenneet niin olen ruvennut käyttämään lohkolämmitintintä. Näyttää siltä ,että saksanpojat ei ole huomioineet tälläistä paikalista lämpötilan nousua moottorissa. Asia on ilmennyt autolla aamuulla lähtiessä... moottorin elektronisen lämpötilan ohjauksen ja huollon varotusvalopalaa vähän aikaa jonka jälkeen sammuvat itsestään. Käytin auton huollossa vaihtoivat paisuntasäiliössä olevan anturin. Sama tilanne jatkui kuitenkin seuraavana aamuna. Seuraan tilanetta ja ilmoitan asian käänteistä.
-
Espoon Jore
- 'Senator'

-
Espoon Jore
- 'Senator'

Asia rupesi kiinnostamaan jo Opelin kehitys porukkaa/maahantuojaa elikä auto on viety jo tänään korjaamolle .Demostroivat tilanteen huomen aamulla ja katsovat mistä vikakoodi tulee. Ongelmahan tässä vikakoodissa on se, että elektoniikka poistaa sen itse tilanteen "normalisoiduttua".Normalisoituminehan tässä tapauksessa on ollut alle kilometrin ajomatka jolloin lämmöt ovat tasaantuneet ajon / flektin toiminasta johtuen. ....seurataan tilannetta
Syynä voi olla väärä lohkolämmittimen sijoitus. On tullut vastaan aiemminkin. Tieojeni mukaan lämmitin pitäisi olla 1-sylinterin lähellä, moottorin etupuolella.
Mielenkiintoista kuulla, mitä Saksan pojat sanovat.
Tunex Oy
http://www.tunex.fi
http://www.tunex.fi
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Paikka ja lohkolämmitin pitäisi olla oikeat.On 2002-09-27 09:07, tunex wrote:
Syynä voi olla väärä lohkolämmittimen sijoitus. On tullut vastaan aiemminkin. Tieojeni mukaan lämmitin pitäisi olla 1-sylinterin lähellä, moottorin etupuolella.
Tänään pitäisi jotain tietoa saada asian tiimoilta.
-
Espoon Jore
- 'Senator'

-
Espoon Jore
- 'Senator'

Eli tänä aamuna jälleen sama tilanne varoitusvalot syttyi ja flekti päälle. Pitääpä olla maahantuojan tekniseen neuvontaan yhteydessä jotta rupeavat yhdessä valmistajan kanssa ratkomaan ongelmaa.
eli tarina jatkuu....
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-02 08:53 ]</font>
eli tarina jatkuu....
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-02 08:53 ]</font>
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Soitin autoliikkeeseen nyt aamulla ja todettiin yhdessä ,että ongelman purku lähtee lohkolämmittimen valmistajan ja auton maahantuojan suunnasta. Koska vikakoodi tulee mitä varmimmin lohkolämmitintintä liian lähellä sijaitsevasta lämpötila-anturista. Soittelevat ja selvittelevät asiaa ensin keskenenään. No ehkä jo iltapäivästä kuulen jotain...
-
Espoon Jore
- 'Senator'

No niin olihan se sijoituspaikka väärää. Ensin oli lohkolämmitimen valmistaja vannottanut paikan ja lohkolämmitimen suhteen,että ne olivat oikeita. Kun sitten selvitelivät autoliikkeestä asiaa niin ilmeni,että paikka ja lämmitin ovat väärät.
Tämän siis ilmoitti lohkolämitimen valmistaja. Elikä nyt sitten "vanha" lämmitin jää paikoilleen ja uuden sijoitupaikka on minulle vielä avoin (ilmeisesti vesiletkuun).
Kerron sitten viimeisimmät vaiheet kun asennus on suoritettu (viikon 42 loppupuolella)
Tämän siis ilmoitti lohkolämitimen valmistaja. Elikä nyt sitten "vanha" lämmitin jää paikoilleen ja uuden sijoitupaikka on minulle vielä avoin (ilmeisesti vesiletkuun).
Kerron sitten viimeisimmät vaiheet kun asennus on suoritettu (viikon 42 loppupuolella)
-
Espoon Jore
- 'Senator'

-
Espoon Jore
- 'Senator'

Eivät kertoneet mikä on vikakoodi oli.Kertoivat ainoastaan ,että se aiheutuu lohkolämmitimen lähellä sijaitsevasta anturista . Huomenna vien auton jälleen laitettavaksi toivottavasti ongelma saadaan ratkaistua.On 2002-10-15 19:25, jpisteh wrote:
Tarkkaan ottaen mikä oli vikakoodi?
Uudessa Opelissa on monta koodia jäähdytysnesteen lämpötilalle?
j.h
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-16 08:13 ]</font>
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Soittelin kaverille jolla oli Opel Vectra B 2.2 Sport. Tiesi kertoa ,että 2.2 litraisissa
on ollut kanssa lohkolämmitimien kanssa ongelmia (Defa). Defalta on tullut uusi lohkolämmitinmalli näiden ongelmien takia 2.2 litraiseen koneeseen. Oman autoni kohdalta kerron kuulumiset huomenna tai ensiviikon alkupuolella. Sain muuten sijaisautoksi Mitsun Carisman ajoasento on minulle aivan perseestä. Näyttää siltä ,että auto on suuniteltu ajasennon puolesta 20 cm lyhyemmille henkilöille. Muita ensivaikutelmia omasta mielestäni jarrut ja ohjaus ylitehostettuja. Yleisvaikutelma autosta "väritön".
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-17 09:01 ]</font>
on ollut kanssa lohkolämmitimien kanssa ongelmia (Defa). Defalta on tullut uusi lohkolämmitinmalli näiden ongelmien takia 2.2 litraiseen koneeseen. Oman autoni kohdalta kerron kuulumiset huomenna tai ensiviikon alkupuolella. Sain muuten sijaisautoksi Mitsun Carisman ajoasento on minulle aivan perseestä. Näyttää siltä ,että auto on suuniteltu ajasennon puolesta 20 cm lyhyemmille henkilöille. Muita ensivaikutelmia omasta mielestäni jarrut ja ohjaus ylitehostettuja. Yleisvaikutelma autosta "väritön".
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-17 09:01 ]</font>
-
Espoon Jore
- 'Senator'

Et tainut lukea kovin tarkkaan mitä olen kirjoittanut . Ongelmat mitä varten autoni on ollut korjaamolla johtuvat DEFASTA /sen maahantuojasta KAHASTA. Toisekseen tuosta Mitsusta ajoasento oli MINULLE aivan perseestä. Ja mitä muihin kommenteihini tulee ne ei mielestäni ole herjaamista/haukkumista Mitsun suhteen vaan myöskin makuasoita (jarrut/ohjaus). Minulla on vain se tyyli,että kerron avoimesti kokemuksistani eri autoista.On 2002-10-17 17:46, Hezzu wrote:
No eikö siitä mitsusta nyt mitään hyvää löydy? Se kait ainakin toimii kun sun uubbeli on kokoajan remontissaEli ei herneitä nenään mutta ei aleta niitä muita automerkkejä herjaamaan ettei vajota niin alas kuin muut =)
Se ei näköjään sovi kaikille vaan tuntuvat vetävän aina herneen nenään vai taitaa olla jopa tennispalon kokoluokkaa. Nyt on herneen vetänyt nenäänsä jo VW:n ,Hondan ja Mitsun omistaja. Opeleissa on tosiaan vikoja ,mutta niin on omakohtaisen kokemukseni ja muidenkin kokemuksinen mukaan muissakin automerkeissä. Muiden kokemuksen olen saanut henkilöiltä ,jotka osaavat kertoa avoimesti ja häpeilemättä autoissaan olevista ongelmista. Niin ja yksi juttu olen muistaakseni kehunutkin täällä foorumissa joittenkin autojen ominaisuuksia miksei siihen puututa. Toisaalta niissä kehumissanikin autoissa on ollut tiettyjä puutteita . Niistä en nyt uskalla kirjoittaa jottei lista kasva noiden automerkkien suhteen.
Mutta niinhän se on.....
Toinen tykkää äidistä toinen tyttärestä.
Tai....
Jos on pitänyt leppätappia perseessä niin koivutappi tuntuu kovalta.
Niin se jäi vielä kertomatta testattin sitten ajoasentoa kahden työkaverini kanssa Mitsusta ....saivat hyvän ajoasennon mielestään. Eli äänet yksi vastaan kaksi puolesta. Muutenkin pitävät asiallisena käyttö-/perheautona. Joskin toinen sanoi minun johdattelematta auton ulkonäköä vaatimattomaksi.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-18 09:36 ]</font>
<font size=-1>[ This Message was edited by: Espoon Jore on 2002-10-18 09:37 ]</font>