Omega 96---> kysymyksiä !!!

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
-KiKi-
'Agila'

Viesti Kirjoittaja -KiKi- »

Juu tässä seuraavaa autoa olen ajatellut ja yxi mahdollisuus olisi omega 96 vuodesta eteenpäin varmaankin 98 malli. Ja koneeksi joko norm 2, 2.5 tai mv6 voi olla että nyky bensanhinnoilla ja kilometreilläs aatta toi 2.0 on sopiva. eli asiaan koska omegoihin tulee jotain tärkeitä päivityksiä/parannuksia koneen tai minkävaan merkeissä ? ja sitte suurin huolen aihe: opeli on helvetin kowa ruostuun eli tuleeko mitään sinkitystä koriin koskaan vai samoja ruostepesiä ainavaan... kertokaa kaikkia kokemuksia näistä peleistä onko kowia korjauksia ollut koneen kestävyydestä sun muusta... Ei ole opelista kokemuksia ex bemaristi
Soikka
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Soikka »

Omega B 2.0 16V (farm.) -94

Tuommonen löytyy ja tyytyväinen oon tähän asti ainakin ollu. Tosin auto on ollu mulla vasta 4kk/6000km.

Kun ostin ko. pirssin siinä oli, joitakin isompia ja pienempiä vikoja, mutta kun ne huomioitiin hinnassa niin Omega lähti mukaan.

Eli ostettaessa autosta katosi jäähd.nesteet, joten laskin kallin kansirepan varaan, mutta selvisin tiivisteen vaiholla. Samalla vaihdettin myös kaikki jakopään hilppeet, kun edellisestä vaihdosta ei ollu 100%:sta varmuutta. 60t on vissiin ko. koneelle max jakopään remmin vaihtoväli mutta 50t on kai semmonen hyvä. Eli konepuolella siis jakopää huom no 1. Ja testattiin sitä konetta sillon ostettaessa, ohivirtaukset tais olla 15,12,12,14, jos oikeen muistan. Niin tällähän oli muuten ajettu silloin 215t.

Korithan ne ooppeleissa puhkeaa kukkaan jo auton nuoruusvuosilla. Pahimmat kohdat omegassa on kai takaovien reunat(?). Omassa omegassa ei ruostetta päällä näy, ei ees listojen tai helmojen tuntumassa. Tosin helmojen ja rengaskoteloiden allahan voi olla vaikka ja mitä ja tarkoitus oiski ne tässä piakoin käyttää auki.

Se niistä murheista. Ajossa Oomega on mitä parhain (varsinkin pitkällä matkalla), kun muihin kokemuksiini vertaan (mutta kukapa sitä huonoa koskaan tunnustaa ostaneensa). Golffit, passatit, mondeot kyllä häviää mm. ajettavuudessa ja tilavuudessa, mutta se on mun mielipide. Konekin sopii mun mielestä autoon kuin nyrkki silmään, eli ei mikään sportti, muttei sillä jalkoihinkaan jää. Ja välttää täysin Suomen teille. Kulutuskin on 1,5t painavalle autolle vähintäänkin kohtuullinen, eli maantiellä (kesä, kesk.nop 92 km/h) 7,1l/100km ja kaupungissa n 9,2l (naisen käytössä kaup. 8,2l/100km!!!)

täältä tähän...

<font size=-1>[ This Message was edited by: Soikka on 2004-10-09 20:07 ]</font>
jabbu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jabbu »

8-venttiiliseen koneeseen tuli vissiin 1998 paikkeilla tasapainotusakselit. Huomattavasti siistimpi käyntiääni varsinkin kovilla kierroksilla...

2,5 konekaan ei mikään hirvittävän urheilullinen ole, mutta ominaisuuksiltaan erittäin mukava. Suosittelen lämpimästi :smile:

Diiselikin voisi olla varteenotettava vaihtoehto, jos tulee tarpeeksi kilometrejä. Ainakin 2,5TD on tarpeeksi rivakkakulkuinen.

Autohan on muuten varsin mukava, kulkee kuin juna. Ajettavuus on yksi auton parhaita puolia, tilat ovat toinen. Koneet ovat myös suhteellisen taloudellisia, kun vertaa muihin samankokoisiin.
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
-KiKi-
'Agila'

Kiitoksia vastauksista... Lisää odotellaan ;b
-KiKi-
'Agila'

Hei ja kiinnoistais toi 2.5tdi mites sen kulutus, teho, suorituskyky, ja kiisseli wero ??
ämvee6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja ämvee6 »

Eipä noiden koneiden kulutuksissa suuria eroja matka-ajossa ole, eikä kaupunkiajossakaan useiden litrojen heittoja ole.

Omallani olen matka-ajossa päässyt pienimmillään talvirenkailla ilman vakkaria 6,9l/100km. Leveillä kesärenkailla menee vähän yli 8l vakkarin kans. Auto on automaattivaihteinen sedani.

Mitä olen kavereiden kanssa puhunut heillä siis x20xev ja x25xe manuaalivaihteilla, niin ei ne ainakaan vähemmällä mene. 2,5 ei pääse alle 8,5 ollenkaan.

Kaupungissa menee 11-13 litraa riippuen nilkan asennosta ja kaupungista. Ei mene nuo muutkaan kovin paljon vähemmällä.

Mielestäni erot kulutuksissa eivät ole niin suuria etteikö kannattaisi valita suurinta konetta. Huoltohinnat sitten vastaavasti ovat hieman suolaisemmat...
-KiKi-
'Agila'

Elikkä nyt puhut Bensa koneista ilmeisesti. Ja huollot hoidan muuaalla kuin Metro-autossa
Vastaa Viestiin