miten välttää autovarkaudet?
- Lallevihtinen
- 'Diplomat'

- Viesti:
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Niin siis nuissa lisävakuutuksissa? Itse ostin romikselta käytetyn defan 8 sataa sarjalaisen 30€ hintaan. Saipahan samaan hintaan kauko-ohjauksen lukoille. Tosin kaikki lukot eivät mene edes aina lukkoon keskuslukosta, mutta väliäkös sillä, koska kaveri avasi minulle kerran oven kun oli lukot paskana aikaa meni 10 sek. Joten luottamus meni siinä noihin auton lukkoihin. Ja pihassa kaksi liikkeestä syttyvää valoa. Olisi tuossa pari valvontakameraa vielä, jos joskus jaksaisi kiinni laittaa. Ja varkaita varten löytyy kyllä narua --->>> Auton perään roikkumaan jos satun tapaamaan joskus sellaisen itse työssään. Hälytin ei voi todellakaan maksaa niin paljoa ettei sitä voisi ostaa, ainakin turha itkeä kun yli 1000 euron arvoiset soittimet on viety peltiä ja sisustaa säästämättä. Vain ja ainoastaan sen takia kun halusi säästää tuon 30€-200€. Ja tosiaan nuo valehälyttimet ovat pelkkä vitsi, itse käytän valehälytintä ainoastaan flektin toiminnan tarkkailuun :=)
Vectra C GTS Turbo
Ikuisuuden projektina Vectra -94 (ex-c20ne) nyk. c20xe White Song
Ainakin Fennian mukaan (en muista alennuksia, mutta niitä tulee) niin hälytintä EI SAA olla siirretty mistään toisesta ajoneuvosta, vaan sen pitää olla ensiasennus eli ks. autoon uutena asennettu.
Mun piti ainakin näyttää hällärin asennuspaperit vai näytinköhän minä ne vapaaehtoisesti... en muista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaanz on 2004-10-05 15:15 ]</font>
Mun piti ainakin näyttää hällärin asennuspaperit vai näytinköhän minä ne vapaaehtoisesti... en muista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jaanz on 2004-10-05 15:15 ]</font>
Kunnon hälytin GSM-varmennuksella. Takuuvarma "hälytin" on niillä joilla duunissa ja kotona mahdollista aina pitää autoo johdossa....Minkäs sille voi jos ne johdot on rispaantunut läpivienneistään ja korissa makaa 230. Itte vaan liikkeelle lähteissä ottaa lohkiksen johdon irti ja potkii raadot auton viereltä...

siis romuttamoltakin saa hälyttimiä ja noin halvalla? mites luotettavia tollaset kerran-käytetyt ovat? itekin katselin tossa hälytintä autoon ja aika hintavaa osas ol.. mitään halpista ei viitsis asentaa ku niist ei sit tiiä...
emmä tiiä..
emmä tiiä..
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen
Itellä on omassa Vectrassa hälytin + auton oma rattilukko + tommonen rattitanko..Eipä oo vielä kukaan käynyt auton kimpussa, mutta naapuriparkkipaikalla on tutun Vectrassa käyty jo tänä vuonna kahdesti..Ensimmäisellä kerralla veivät vahvistimen, rikkoivat subbarin elementin ja sonyn black panelista rikkoivat pari nappia..toisella kerralla rikkoivat ainakin lukon ja saivat vietyä koko soittimen, tällä kertaa eivät eksyneet takakonttiin vaikka sielläkin olisi laitteita ollut..
Omavastuu lähtee pois varkaus tapauksissa, 10% alennusta ei kyllä saa, ainakaan Tapiolalta. Turvallisuusalennuksen antaa mutta jos autossa on jo valmiina abs-jarrut tai käynnistyksenesto niin ei vaikuta vakuutushintoihin tuo hälytin mitenkään. Ja jos en väärin muista on tuo turvallisuusalennus 5% Tapiolalla.
Heh.. oma auto sai olla rauhassa Viperin ansiosta... ulkotutka oli vähän herkkä aluksi mutta kun se vaihettiin kattoon ni pelas hyvin...
Eli ulommainen tutka kiertää 10cm auton ulkopuolella..ihan pienestä sekään ei ota mutta huomaa kyllä jos joku kurkkii autoon tms tai nojailee autoon tai joku isompi massa liikkuu sen alta 10cm läheisyydessä...tuo aiheutti sellasen pikku varotushälyn.. ja tarrojen ja vilkkuvalon kans aika pätevä pikkuyrittäjein karkottaja.. tuon lisäksi tuossa oli vielä oville ja luukuille tunnistimet ja ajonestot ja sisätutka mikroaallolla ja iskon tunnistin ja tais lasinrikko olla ja sit se et jos jonku piuhan katkasee ni jopa huutaa...vitutti välillä itteekin ku otti hälyiltä(vaikka oli otettu säätimellä pois päältä)virran pois ni alko huutaan.. piti käydä avaimella hälyn torven kylestä kääntämässä pois... ja tuohon saapi liitettyä kyllä mitä ikinä keksii..
tuo oli jotain 300+e tuo häly ja saman pistän seuraavaanki autoon ehottomasti.
yks kiva homma ois sellanen että jotain vitun kyynelkaasua tai jostain oikeen vittumaista silmiä kirvelevää höyryä sais jostain patruunasta laukeen auton sisällä voron irrottaessa vaikka cdsoitinta
sais siinä ihimetellä
tietty jos jaksaa värkätä ni sitähän voi keksiä kaikennäköstä 
Eli ulommainen tutka kiertää 10cm auton ulkopuolella..ihan pienestä sekään ei ota mutta huomaa kyllä jos joku kurkkii autoon tms tai nojailee autoon tai joku isompi massa liikkuu sen alta 10cm läheisyydessä...tuo aiheutti sellasen pikku varotushälyn.. ja tarrojen ja vilkkuvalon kans aika pätevä pikkuyrittäjein karkottaja.. tuon lisäksi tuossa oli vielä oville ja luukuille tunnistimet ja ajonestot ja sisätutka mikroaallolla ja iskon tunnistin ja tais lasinrikko olla ja sit se et jos jonku piuhan katkasee ni jopa huutaa...vitutti välillä itteekin ku otti hälyiltä(vaikka oli otettu säätimellä pois päältä)virran pois ni alko huutaan.. piti käydä avaimella hälyn torven kylestä kääntämässä pois... ja tuohon saapi liitettyä kyllä mitä ikinä keksii..
tuo oli jotain 300+e tuo häly ja saman pistän seuraavaanki autoon ehottomasti.
yks kiva homma ois sellanen että jotain vitun kyynelkaasua tai jostain oikeen vittumaista silmiä kirvelevää höyryä sais jostain patruunasta laukeen auton sisällä voron irrottaessa vaikka cdsoitinta
- hercules
- 'Diplomat'

- Jäsennumero: 1298
- Viesti:
Mulla aikasemmin melkein samanlainen sydeemi ennen tota hälyä, asensin hälyn niin otin vain kytkimen irti ja abikoilla häläriin kiinni.On 2004-10-07 12:56, makkis82 wrote:
mitäs jos vetäis sytytyspuolalta pari piuhaa penkkiin ja itelle katkasija jonnekkin piiloon.Sit vaan kääntää katkasijasta kun lähtee autosta. Voi olla että voro käy kerran mutta ei varmasti enään toista kertaa. Halpa eikä maksa montaa euroo ja toimii.
Vectra C GTS Turbo
kait sitä pitäis itekin "jonkinnäköisen" "varkaudenestolaitteen" kyhätä autoon kun ei sitä ikinä tiedä millasia hihhuleita tuol ulkona pyörii.. ihan sama vaik olis pihas, kyl varoa nykyään saa.. pitää istuu haulikon kans takapenkilet ei tarvis murehtia 
Opel Vectra 2.0 GLS-i 1989 300 000km, OHC. - ei vähäpäästöinen