Opel manta hatchback
Tossa pari vuotta sitten joutui paaliin todella hyvä metallihohto-kuparinruskea alkuperäinen suomi-cc. Autoa tarjottiin mullekin erittäin halvalla, mutta en viitsinyt ottaa sitä nurkkiin viemään tilaa. Siitä nimittäin puuttui paperit. Auto oli ostettu liikkeestä osamaksulla, ja se oli jäänyt joltakin maksamatta. Nyt moni sitä kiroo, hieman itsekin, mutta minkäs teet kun nurkat on jo täynnä 60-lukuisia Opeleita...
Ittelleni kun etsin mantaa niin vajaan puolen vuoden aikana kävin kattomassa kahta berlinettaa helsingissä. Toinen oli musta GT/E ja toinen punainen GSi tai GT/E. Punaista yksilöä olin periaatteessa jo ostamassa kunnes kaupanteko loppui paikanpäällä toteamalla sen olevan berlinetta. Ilmeisesti aikamoista sattumaa jos niitä ei kerta hirveesti Suomessa ole...
Itse olen parin viime vuoden aikana törmännyt 3 cc:n jotka ovat olleet korinvaihtoja.Nämä olivat asconan papereilla olevia.Itsellänikin on saksasta tuotu cc odottamassa mahdollista korinvaihtoa.Saa nähdä tuleeko sekin asconan papereilla liikenteeseen.Eli kovin on vaikea laskea alkuperäisten cc-mantojen lukumäärää näköhavaintojen perusteella.
Lisää voi hämätä mahdolliset maassa oelvat Vauxhall Cavalier mk1 hatchbackit, se kun on koriltaan käytännössä identtinen Manta B CC:n kanssa, myös keula on saman näköinen, pientä puskurieroa ym. lukuunottamatta ja maskin aukot puuttuvat tuosta Vauxista. Cavalier sedanhan on kuin Ascona B Mantan keulalla. Coupe-malli myytiin silti Englannissakin Opel Manta-nimellä, sitä en nyt juuri ulkoa muista onko Opel Manta CC:täkin myyty Englannissa sillä nimellä...
Yhden entisen luokkakaverin (peruskoulusta) entisellä luokkakaverilla (tekusta) oli aikoinaan todella hieno itse rakentamansa punainen Manta B CC, ainakin ulkonäötään GT/E / GSi-tyylinen. Auto pyöri tuolloin joskus 10 vuotta sitten vissiin Turun suunnalla, tuo koulu oli muuten Turun Teknillinen Oppilaitos, tiedä sitten vaikka sama auto olisi täälläkin esillä olleista joku.
Yhden entisen luokkakaverin (peruskoulusta) entisellä luokkakaverilla (tekusta) oli aikoinaan todella hieno itse rakentamansa punainen Manta B CC, ainakin ulkonäötään GT/E / GSi-tyylinen. Auto pyöri tuolloin joskus 10 vuotta sitten vissiin Turun suunnalla, tuo koulu oli muuten Turun Teknillinen Oppilaitos, tiedä sitten vaikka sama auto olisi täälläkin esillä olleista joku.