Calibra-96 pientähuoltoa
Pari päivää olen nyt ollut uusi, ja onnellinen Calibran omistaja. Olisi muutama kysymys jos kokeneet tähän malliin erikoistuneet korjaajat sattuis tietään. Onko moottorille haitallista, jos öljy on täytetty reippaasti yli max. koko tikku siis kastuu? kone ei kuitenkaan syö kuulemma juurikaan ollenkaan. Lambda on vaihdettu juuri äsken, mistä tietää onko, ja mikä on vaihtoväli, ja mitä se lambda pääasiassa tekee? Sen ymmärrän että sen on hyvä olla kunnossa, eikö se ohjaa niitä moottorin toimintoja hyvinkin paljon. Onko kevyt homma asentaa lohkolämmitin, ja mahdollisesti sisäpistoke samlla tähän malliin? Mikä merkki ois sopivin, ja motonetistä tietenkin!Ruostesuojausta ei ole, auto tullut saksasta viime keväänä. Onko järkevintä viedä liikkeeseen? Vai saako korista pitkäikäisen, jos käsistään kätevä kaverini vetää sutimassan pohjaan. Entä millaiset aineet olis parhaat mahdolliset? Spray- ruosteenesto ja massa, mitäs merkkiä? Massa myös kaariin? Liikkeessähän ottavat alustasta ja koteloista n.500e. Ja se on kyllä iso säästä jos sen tekee huollellisesti itse.
Onko normaali ääni jos reippaassa kihdytyksessä kuulluu pienen pieni, vihellys, kone huoneen paikkeilta. Myyjä sanoi että äänen tekee ovi kaiutin, jaa-a puhuttiinkohan samasta asiasta. Mielestäni ääni on kuitenkin suhteellisen normaali, mutta hyvin vaikea tietämättömänä sanoa mistä se olis lähtöisin. Löytyykö laatikon öljynvaihto mutterit helposti? Onko muiden autoissa kuskin puolen A-pilarin alaosan ja kojelaudan muovin välissä parin sentin rakoa konehuoneeseen? Kojelauta siis vääränmuotoinen siihen korin reunaan. Kumma juttu, miksiköhän näin?
Niin paljon on kysymyksiä, mutta jos jotai vinkkiä löytyis, niin, YES!
Onko normaali ääni jos reippaassa kihdytyksessä kuulluu pienen pieni, vihellys, kone huoneen paikkeilta. Myyjä sanoi että äänen tekee ovi kaiutin, jaa-a puhuttiinkohan samasta asiasta. Mielestäni ääni on kuitenkin suhteellisen normaali, mutta hyvin vaikea tietämättömänä sanoa mistä se olis lähtöisin. Löytyykö laatikon öljynvaihto mutterit helposti? Onko muiden autoissa kuskin puolen A-pilarin alaosan ja kojelaudan muovin välissä parin sentin rakoa konehuoneeseen? Kojelauta siis vääränmuotoinen siihen korin reunaan. Kumma juttu, miksiköhän näin?
On 2004-10-01 10:12, iikka83 wrote:
Pari päivää olen nyt ollut uusi, ja onnellinen Calibran omistaja. Olisi muutama kysymys jos kokeneet tähän malliin erikoistuneet korjaajat sattuis tietään. Onko moottorille haitallista, jos öljy on täytetty reippaasti yli max. koko tikku siis kastuu? kone ei kuitenkaan syö kuulemma juurikaan ollenkaan. Lambda on vaihdettu juuri äsken, mistä tietää onko, ja mikä on vaihtoväli, ja mitä se lambda pääasiassa tekee? Sen ymmärrän että sen on hyvä olla kunnossa, eikö se ohjaa niitä moottorin toimintoja hyvinkin paljon. Onko kevyt homma asentaa lohkolämmitin, ja mahdollisesti sisäpistoke samlla tähän malliin? Mikä merkki ois sopivin, ja motonetistä tietenkin!Ruostesuojausta ei ole, auto tullut saksasta viime keväänä. Onko järkevintä viedä liikkeeseen? Vai saako korista pitkäikäisen, jos käsistään kätevä kaverini vetää sutimassan pohjaan. Entä millaiset aineet olis parhaat mahdolliset? Spray- ruosteenesto ja massa, mitäs merkkiä? Massa myös kaariin? Liikkeessähän ottavat alustasta ja koteloista n.500e. Ja se on kyllä iso säästä jos sen tekee huollellisesti itse.
No huh huh!!
Siis öljyä ensinnäkin on siis koneessa niin paljon että sehän tulee jo joka rakosesta ulos!! Äkkiä se öljy ulos sieltä ja oikea määrä tilalle. Ja se MAX raja on siis todellakin maximi raja ei sen yli saa öljyä laittaa! Ja se lambda on happitunnistin pakoputkessa, eikä sillä ole mitään tiettyä vaihto väliä, se vaihdetaan ku menee rikki. Ja sen tietää siitä kun auto käy huonosti, ja käyttää sitten auton korjaamolla niin lukevat ns. vikakoodin. Lohkolämmittimen asennus ei nyt mikään super vaikea homma ole. Mutta jos tiedät autoista vain sen että niissä on 4 rengasta ja ne liikkuu. Niin viehän sa menokki johonkin huoltsikan asentajalle niin se asentaa sulle sen lämmittimen ja maksaa alle 100€. Ruostesuojauksen tekee kuka tahansa eri asia miten se onnistuu. Se ei ole ihan niin yksoikosta et "kuhan sinne pohjaan nyt jotaki sörsseliä tukkii" Pitää tietää vähä muutaki, eli auto pajalle ruostesuojaukseen. Sitten se vinkuminen jos se kuuluu tosiaan konehuoneesta eikä siitä kajarista "mikä sekin on mahdollista". Sen kans sama homma viehän jonnekkin korjaamolle ja käske tutkia mikä ääntää että ei vain ole jotaki vakavaa. Ja kone oli vissiin 2.0 16v?
Ei pahalla mutta kuulostaa että sua on kauppias vieny ku pässiä narussa. Autosta kuuluu joku vinkuna jostaki, öljyä on vitusti liikaa ja varmaan vois olettaa et hintaa oli 5000€ liikaa.....
Tarkoitus ei ole vittuilla, vie suosiolla jonnekkin korjaamolle se vehe, äystarkistukseen ja akuuttiin huoltoon. Se tarkistus/huolto maksaa ittensä takasi 1000 kertasesti, jos sillä säästät totaali tuhon.
8000 ja risat hintaa, ja täysin ruosteeton. Nokka huollettu, ja uutta osaa. Nätti yleisilme, ei mitään kulumia missään. Kuin uusi. Mä olen ainakin hintaan ihan tyytyväinen. Tiedätkö paljonko se tarkastus noin suurinpiirtein on. Olen kyllä harkinnut sen sinne viedä. Öljy ei oo tullut mistään ulos, mitä ihmettelen. Että onko se sittenkin ihan normaali määrä siellä. Joo, 16v. Eikös se lohko tullut pakosarjan alapuolelle, 2. tai 3. prikka.
Kai olet pyyhkinyt öljytikun ja käyttänyt tikkua koneessa koneen ollessa sammuksissa?On 2004-10-01 11:15, iikka83 wrote:
8000 ja risat hintaa, ja täysin ruosteeton. Nokka huollettu, ja uutta osaa. Nätti yleisilme, ei mitään kulumia missään. Kuin uusi. Mä olen ainakin hintaan ihan tyytyväinen. Tiedätkö paljonko se tarkastus noin suurinpiirtein on. Olen kyllä harkinnut sen sinne viedä. Öljy ei oo tullut mistään ulos, mitä ihmettelen. Että onko se sittenkin ihan normaali määrä siellä. Joo, 16v. Eikös se lohko tullut pakosarjan alapuolelle, 2. tai 3. prikka.
E: itelläni omega viheltää täyskaasulla hieman, kun putki vuotaa jousto kohdasta, ennen kattia aavistuksen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Jerzey on 2004-10-01 11:24 ]</font>
Siis -96 2.0 16v calikka 8000€ ??
Paljos tolla on ajettu?
Se ääni voi kuulua laturista niinkun mulla.
Suosittelen todellakin viemään ihan varmuudenvuoksi johonkin kuntotarkastukseen vielä kun myyjä on vastuussa autosta(käsitin ,että ostit liikkeestä).
Tärkeintä tossa motissa on tieto millon jakopään romppeet on vaihettu?Vaihtoväli on 60tkm ja jos hihna katkeaa kone tuhoutuu 99% varmuudella isosti.
Katsastusasemat tekee autotohtori tarkastuksia n.100€ hintaan.
Ota ihmeessa se ylimääränen öljy pois tai vaihda vaikka öljyt kokonaan.
Mulla toimii samassa koneessa hyvin castrollin 0w40 rs.
Kyllä ton massauksen itte voi tehdä mutta kotelot joudut ruiskuttamaan jossain missä on vehkeet siihen.
Itte en kyllä henkilökohtasesti usko ,että ostit -96 calibran 2.0 16v koneella 8000€ vai onko verot maksamatta???
Ainiin ja onnittelut hyvän auton ostosta
Paljos tolla on ajettu?
Se ääni voi kuulua laturista niinkun mulla.
Suosittelen todellakin viemään ihan varmuudenvuoksi johonkin kuntotarkastukseen vielä kun myyjä on vastuussa autosta(käsitin ,että ostit liikkeestä).
Tärkeintä tossa motissa on tieto millon jakopään romppeet on vaihettu?Vaihtoväli on 60tkm ja jos hihna katkeaa kone tuhoutuu 99% varmuudella isosti.
Katsastusasemat tekee autotohtori tarkastuksia n.100€ hintaan.
Ota ihmeessa se ylimääränen öljy pois tai vaihda vaikka öljyt kokonaan.
Mulla toimii samassa koneessa hyvin castrollin 0w40 rs.
Kyllä ton massauksen itte voi tehdä mutta kotelot joudut ruiskuttamaan jossain missä on vehkeet siihen.
Itte en kyllä henkilökohtasesti usko ,että ostit -96 calibran 2.0 16v koneella 8000€ vai onko verot maksamatta???
Ainiin ja onnittelut hyvän auton ostosta
Leon FR 20vt
Ihan tollanen nopee vilkasu, pakokaasut ja jotain, kuulemma 30kybää.
Olen tunnin päästä viemässä, sitä katsottavaks opel liikkeeseen. Pitää nyt yrittää painostaa, että syynä mahdollisimman tarkkaa, sen minkä pystyy.
Kuullostaa nololta, mutta mun on vaikea sanoa missä öljyn pinta menee, niin suttunen tikku tai kirkkaat öljyt. Hyvä viedä ammattimiehen katsottavaksi. Pian sen näkee. Jako vaihdettu iha muutama sata km sitten. Muuten vaikuttaa loistopeliltä, pari epävarmaa juttua nyt vain vielä. Käytetty on aina käytetty..prkle..
Palaillaan.
Olen tunnin päästä viemässä, sitä katsottavaks opel liikkeeseen. Pitää nyt yrittää painostaa, että syynä mahdollisimman tarkkaa, sen minkä pystyy.
Kuullostaa nololta, mutta mun on vaikea sanoa missä öljyn pinta menee, niin suttunen tikku tai kirkkaat öljyt. Hyvä viedä ammattimiehen katsottavaksi. Pian sen näkee. Jako vaihdettu iha muutama sata km sitten. Muuten vaikuttaa loistopeliltä, pari epävarmaa juttua nyt vain vielä. Käytetty on aina käytetty..prkle..
Palaillaan.
Turha tosta on mitään paniikkia vetää.
Jos auto on kaikinpuolin siisti ja historia tiedossa tuskin on mitään isompaa tulossa.
Kerrotko paljon tossa on mittarissa kilsoja niin voi jotain päätellä?
Ittellä on nyt belgiasta tuotu 94/95 calibra 16v koneella ja mittarissa oli kilsoja 143tkm ja nyt 16tkm enemmän ja pienellä huoltamisella oon päässy jos ilmastoinnin hajoamista ei lasketa
Kyllä sen koneen äänestä kuulisi jos täydellinen tuho olisi tulossa.
Hyvä toi on käydä näyttämässä jos itte ei ole omasta osaamisestaan ihan varma.Mukavampi ajella kun tietää ,että kaikki on kunnossa.
Jos auto on kaikinpuolin siisti ja historia tiedossa tuskin on mitään isompaa tulossa.
Kerrotko paljon tossa on mittarissa kilsoja niin voi jotain päätellä?
Ittellä on nyt belgiasta tuotu 94/95 calibra 16v koneella ja mittarissa oli kilsoja 143tkm ja nyt 16tkm enemmän ja pienellä huoltamisella oon päässy jos ilmastoinnin hajoamista ei lasketa
Kyllä sen koneen äänestä kuulisi jos täydellinen tuho olisi tulossa.
Hyvä toi on käydä näyttämässä jos itte ei ole omasta osaamisestaan ihan varma.Mukavampi ajella kun tietää ,että kaikki on kunnossa.
Leon FR 20vt
Tosta oljytikun näyttämästä sen verran että tutulleni kävi myös niin että kun oljytikku näytti maksimia niin koneessa olikin oikeasti aivan liian vähän öljyä, ja jotain tuhoa ehtikin syntymään. Huollossa sit kattoivat että tikku ei kuulu kyseiseen autoon, oli aikasempi omistaja tyrkännyt jonkun tikun vaan vanhan hukkuneen tilalle =)
Jahas, homma selvisi. Mekaanikkokin haukkui sen öljytikun, n. puoli litraa oli ylimääräistä, eikä ole kuulemma ongelma. Mutta suur kiitos harzalle, että Käski mut sinne heti paikalla. Koneessa oli päästöt 5.98, vaikka pitää olla alle 0.3. Ei auttanut paljonkaan tulppien vaihto. Alettiin epäillä et jako on laitettu vähän pieleen, kun se on just 1000km sit vaihdettu. Mutta kun päätettii lambda tunnistin vaihtaa, niin päästöt tippu nollaan. Eli se antoi liikaa bensaa, kattihan siin ois pidemmän päälle kärvähtänyt. Edellinen omistaja oli vaihtanut, mutta ei ollut ooppelin alkuperäinen, eli ei sopinut tähän. Mut nyt toimii oikein mukavasti. Mekaanikko sanoi että pirun hyvältä näyttää ikäisekseen. Tulpat, tunnistin, työ, 230. Mutta kannatti. Kalliiks ois tullut pidemmän päälle. Niin mittarissa 189000.
- Ooppelijanne
- 'Senator'

- Viesti:
Juups, oman massaus massausliikkeessä ikunoista alaspäin makso 380€, että sinänsä kyllä halpa homma, joutuuhan siinä purkamaankin puoli autoa + pesut sunmuut paskaset hommat..
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
430e on nyt halvin tarjous suojauksesta koteloineen, et todennäköisesti on liikkeeseen menossa pikkuhiljaa tuohon hintaan. Laatutyötähän ne siellä tekee. Tosi hyväkuntoiselta vehkeeltä tää vaikuttaa noin niinkuin yleisilmeeltään. Ainoa miinus puoli että varustelut puuttuu melkeinpä täysin. Tarkoitus olis löytää joku toimiva paketti, keskuslukituksella sekä hälyttimellä. Onko kukaan tehnyt omaansa jälkiasennuksena? Varmasti tuolta muilta foorumeilta vois löytyy vinkkejä. Juu, kyl tää mun mielestä auto on. Aivan eri kuin Toyota... Täytyypä vaan pistää peukut pystyyn et kilometrejä tosiaan riittäis.
Itte oon suunnitellu ,että talvella kun toi mun calikka seisoo niin puran sen ja massaan itte.
Kyllä ton pystyy ite tekemään hyvin ellei jopa paremmin kun noi ammattilaiset.
Pesee hyvin paikat ennen massausta antaa kuivua kunnolla ja kunnolla aikaa käyttäen massaa huolellisesti.
Tietty homma on helpompi ja hermoja säästävämpi jos sen teettää.
Cobralla on kehujen perusteella parhaat hälyt hinnat taitaa olla alkaen n.400€ mutta sen jälkeen luulis ettei ainakaan kenenkään mukaan lähde.
Ittellä on eräs defan malli ja kyllä se mulle ainakin passaa ihan hyvin.
Ittellä ei tosissaan ole vielä mitään massauksia ja talvellakin tuli muutama tkm ajettua ,mutta kyllä se kunnossa on näyttänyt pysyvän kun pesee usein kunnolla tietty.
E:En kuitenkaan siis suosittele ajamaan ruostesuojaamattomana talvea.
Yritin sanoa ,että ei se nyt päivästä ole kiinni millon sen suojaa kunhan suojaa.
Et vieläkään kertonu sisälsikö toi 8000€ hinta verot sillä maksoin omastani mielestäni aika sopivasti ja hinta oli paaljon enemmän.
Mitä nyt oon nähny -95 calibroja myynnissä niin kilsat on ollu n.180tkm ja hinta 13-15900€ ja saksassakin taitaa -95 olla noin 4-6k€ hintasia ja verot vielä päälle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-01 20:02 ]</font>
Kyllä ton pystyy ite tekemään hyvin ellei jopa paremmin kun noi ammattilaiset.
Pesee hyvin paikat ennen massausta antaa kuivua kunnolla ja kunnolla aikaa käyttäen massaa huolellisesti.
Tietty homma on helpompi ja hermoja säästävämpi jos sen teettää.
Cobralla on kehujen perusteella parhaat hälyt hinnat taitaa olla alkaen n.400€ mutta sen jälkeen luulis ettei ainakaan kenenkään mukaan lähde.
Ittellä on eräs defan malli ja kyllä se mulle ainakin passaa ihan hyvin.
Ittellä ei tosissaan ole vielä mitään massauksia ja talvellakin tuli muutama tkm ajettua ,mutta kyllä se kunnossa on näyttänyt pysyvän kun pesee usein kunnolla tietty.
E:En kuitenkaan siis suosittele ajamaan ruostesuojaamattomana talvea.
Yritin sanoa ,että ei se nyt päivästä ole kiinni millon sen suojaa kunhan suojaa.
Et vieläkään kertonu sisälsikö toi 8000€ hinta verot sillä maksoin omastani mielestäni aika sopivasti ja hinta oli paaljon enemmän.
Mitä nyt oon nähny -95 calibroja myynnissä niin kilsat on ollu n.180tkm ja hinta 13-15900€ ja saksassakin taitaa -95 olla noin 4-6k€ hintasia ja verot vielä päälle.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Aatsi on 2004-10-01 20:02 ]</font>
Ollos hyvä vaanOn 2004-10-01 16:09, iikka83 wrote:
Jahas, homma selvisi. Mekaanikkokin haukkui sen öljytikun, n. puoli litraa oli ylimääräistä, eikä ole kuulemma ongelma. Mutta suur kiitos harzalle, että Käski mut sinne heti paikalla.
Toivottavasti piisaa ehjiä kilometrejä...
Ja onnea vaan tosiaan hienon ja hyvän auton valinnasta. Ja entinen oli siis toiota?