astra 1.6 sportive -93

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
gt 16v
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja gt 16v »

onks kellään kokemusta kaltaisesta kärrystä??? laiska ku mikä yms. oisvaa tommune 93 185tkm ajettu värkki mynnissä ja hinta olis parin donan kantturoissa....
kaaret ainaki siinä ruosteessa, muuten kai aika siisti ei pysty tietämää...
kai sillä varmaa eteenpäin pääsis ja tarvittaessa myös taakse:)
kadett90
OCF Member 2024
OCF Member 2024

Viesti Kirjoittaja kadett90 »

Mulla on ollu uudesta asti tollanen kulkupeli.Onhan siinä kaikenlaista murhetta ollu,mutta olen ihan tyytyväinen ollu kyseiseen autoon.Eikä se mikään laiska oo.Riippuen tietty mihin vertaa.
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Mulla myös tommonen -94 Sportive. Suhteellisen huoleton peli, mitä nyt joitain pikkuvikoja ilmennyt (joista osa itse korjattu rikki :smile: ). Ja ei se minustakaan ihan nuhapumppu ole, jos ei ole paljon painoa kyydissä. Tiheävälityksinen laatikko tekee menon vähän rivakammaksi kuin perus 1.6:ssa.

<---- e: number of the beast :cool:

e2: äh, no laitan sitte vikalistan esille mun käyttöajalta 85-135 tkm:
-tietysti kuluvia osia (mm. jarrut, iskarit, pakoputki, termari, tukivarsien puslat jne...)
-lämppärin puhaltimessa oli kosketushäiriö
-radioantenni hajosi vanhuuttaan (ja uusi hajosi heti perään pesukoneessa, kun unohdin sen pystyyn)
-vaihdevivustossa oli väljyyttä
-tuulilasin alapuolelta pääsi vettä lämppäriin
-ulkolämpömittarin anturi hajosi
- :???: Eipä taida autosta muita vikoja löytyä... No takana vuotava jarrusylinteri pitäis vaihtaa.

Muut on sitte itse aiheutettuja:
-kosketushäiriö varashälyttimessä
-ovikaiuttimen johtojen oikosulku
-pakoputken resonanssi vinon asennuksen vuoksi
-lauennut turvavyön kiristin penkkejä pestessä
-sisälokareihin hankaavat kesärenkaat (lämmitin vanhat loksut ihan longolleen, mutta nyt on uudet ja hyvät)
- :???: Siinäpä se... ei pahoja listoja.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Wesku79 on 2004-09-30 02:04 ]</font>
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

On 2004-09-30 01:39, Wesku79 wrote:

<---- e: number of the beast :cool:

Muut on sitte itse aiheutettuja:

-lauennut turvavyön kiristin penkkejä pestessä

Miten joku saa vyönkiristimen laukeamaan penkkejä pestessä :lol:
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

On 2004-09-30 02:39, Zafira wrote:
Miten joku saa vyönkiristimen laukeamaan penkkejä pestessä :lol:
Ei ole edes hankalaa vahingossa laukaista, kun penkit käyttää ulkona autosta, usko pois! Täältäkin forumilta löytyy heti muita saman kokeneita, ainakin Ahnuld ja joku muu jonka nickiä en muista...
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Jäsennumero: 1227

Viesti Kirjoittaja Lurttinen »

Siinä on semmonen sokka, joka kannatta laitaa kiinni paukkuun, ennenkuin ottaa tuolin pois autosta.
Mieluiten vielä varmistaa sen kiinnipysymisen vaikka rautalangalla/nippusiteillä...

:razz:
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Ja alkuperäiseen topicciin...

Jos on pienikään pelko persuuksissa, että haluaisit enemmän tehoa autoon. Unohda toi 1.6 kikotin ja ota heti C20NE tai C20XE padalla oleva malli.

"tehoa" ja "sporttisuutta" tossa autossa on vain yli 70 vuotiaille ja perheen äideille...

Samalla rahalla, mitä pistät tohon moottoriin ja alustaan, saat jo sen tehokkaamman version ILMAN prosentteja, jne... Pääset helpommalla.
gt 16v
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja gt 16v »

joo tiedän että ei se nyt mikää tykki oo! mula nääs oli itelläni 16 v gt vekku 93 ja oliha tuo aika livakka peli. kyseinen kärry tulis sopivasti tähän mun auto pulaan. musta tuo 2000 tonnia 185 tkm ei kuulosta pahalta. pelottaa vaa miten mätä se on. on tuo nyt varmasti parempi ku tän hetkinen 1.4 corsa. onha siinä vissii ne lekki recarot ym ns sporttista juttua. kyllä sillä tän opiskelu ajan varmasti itteensä siirtäis. mitä systeemeitä siinä muuten on erin laista ku normi astrassa??
Ahnuld
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ahnuld »

Niin se sokka oli kiinni patruunassa...
Eli olkaa varovaisia niiden kiristimien kanssa.
Itse en huomannut missä vaiheessa laukesi, mutta sokka oli paikallaan ja vieläpä teipillä varmistettu... Olisikohan sokka sitten hajonnut tai jotain :sad:
Lurttinen
OCF Member 2018
OCF Member 2018

Helmakoteloista voi löytyä ihan mukavia yllätyksiä ruosteen muodossa ja ne takakaaret...

Jos ei ole edellinen omistaja tehnyt ruostesuojausta, niin nosta ehdottomasti se auto ylös ja kattele pohjaa...

Normi astraan verrattuna noi sportivet ovat 20mm matalemmalla ja ehkä hivenen jäykemmällä alustalla, sporttisisustalla ja tiheämmällä askilla.

Se on toi tiheä aski, josta toi sportti tulee. Tehoa autosta löytyy samanverran, kuin perusmallisesta.
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

Ei Sportivessa mitään erikoisia varusteita ole. Recarot, paksukehäinen ratti, sähköpeilit, sävylasit, tiheä vaihteisto, puolittain koriväriset puskurit ja korinväriset peilit, ja hieman parempi radio (mm. nopeuden mukaan säätyvä volume). '94 lähtien etusumuvalot taitaa olla vakiona.

En tiedä johtuuko varuste-eroista vai moottorin koosta, mutta omassa C18XE moottorisessa Sportive Caravanissa on moottoritilassa konepellissä ja rintapellissä äänieristeet ja kynnyskoteloissa ylimääräiset kumitiivisteet joita vanhempien GLS 1.6SI kikottimessa ei ole...

Astran Recarot on muuten aika syvältä kun vertaa A Corsan Recaroihin. Astran penkit ovat huomattavasti pehmeämmät ja sivutukien väli on paljon leveämpi. Corsasta kun hyppää Astraan, tuntuu penkit tavallisilta mukavuuspainotteisilta lankuilta :smile: Tokihan ne Astrankin Recarot on miljoona kertaa paremmat kuin vakiojakkarat.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Antero on 2004-09-30 20:27 ]</font>
astraboi
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja astraboi »

takalokarit, kaaret.. mulla ei ollu muualla (vielä) ruostetta.. muuten ROSTFREI :razz: .

tosin auto on -98 F Astra (muuten viimesiä F:iä , 1.6 8v ja ihan tarpeeks tehoa.. en ymmärrä mikä hinku saada joku 200 hevonen öljylousku :grin: , no ei välttämättä öljylousku, mut ei suomessa tarvitte mitää ihmeellistä, mun mielestä 50+ hevoset on ihan riittävästi, 1.6 8V:ssa on sellaset n. 80 .
Astra F simply the best Frisches denken für bessere Autos.

Opel Astra F "OPC" http://img826.imageshack.us/i/picture041.jpg/
Opel Calibra C20XE http://img138.imageshack.us/i/calibra082.jpg/
Opel Astra J 1.6 Turbo
Antero
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Antero »

On 2004-09-30 20:13, lurttinen wrote:
Normi astraan verrattuna noi sportivet ovat 20mm matalemmalla ja ehkä hivenen jäykemmällä alustalla, sporttisisustalla ja tiheämmällä askilla.
Olisiko farmarissa sitten muka vakioalusta? Ainakaan oma '93 1.8 16V Sportive Caravan ei todellakaan ole matalampi kuin vanhempien '95 1.6SI GLS Caravan, eikä todellakaan ole jäykempi! Oma ja vanhempien Astra ovat kummatkin semmoisia vesipatjoja, että oikein pelottaa ajaa mutkiin... Ja iskarit ja jouset ovat kunnossa.

On eroa kuin yöllä ja päivällä ajaa madalletulla A Corsalla, kuin tuolla Astralla. Onhan se astra tietysti mukava, mutta ajettavuudesta ei ole tietoakaan.
Vastaa Viestiin