Hajut pois autosta

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Janie79
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Janie79 »

Moiks,

ajattelin vaan kertoa kokemuksia; ostin
B-vectran muutama kuukausi sitten ja edellinen omistaja oli ilmeisesti tuprutellut ketjussa tupakkaa autossa ikkunat kiinni, ja luonnollisesti tympeä haju oli jäänyt kuin täi tervaan autoon.

Montaa konstia kokeilin, pesin jopa penkit
niille tarkoitetulla aineella mutta parin päivän kuluttua haju pisti taas läpi..

Mainostamatta tai minkään ko. aineen jälleenmyyjän kanssa tekemisissä olematta Autoglymin "Autofresh", suihkupullo vaaleanvihreällä etiketillä poisti _hajut_,
ja auto on raikkaan hajuinen jo monettako viikkoa lie putkeen..

Ajattelin vaan jakaa kokemuksia, ainakin sfnet.harrastus.autot-ryhmässä joku valitteli kun ei sitten millään saanut lemujaan autosta pois.. katellaan..

T. jani
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

itse pistin kaverin polttamaan autossa hyvän hajuista piipputupakkaa, KILTAA. Kannattaa kokeilla, on meinaan ehkä maailman paras haju...vaikka en itse poltakkaan.

Toinen merkki on AMPHORA

molemmat on piipputupakkaa...

tässä tällainen vaihtoehtotapa ottaa ikävät tupakanhajut pois=)
Opelixia
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelixia »

Laita sata wunderbaumia... No heh heh!

Luuliskait niitä jotain aineita löytyvän, e kyllä ole ihan varma!

Kannattis varmaan kysyä jostain liikkeestä!
Jaakko-
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jaakko- »

Niin pistä pari wunderia peiliin roikkuun.:smile:
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Forten air condition treatment.
En oo ite kokeillu,mutta pitäis olla tehokasta.
Kuva
Janie79
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Janie79 »

Ai niikusta tota fortea kaadetaan ilmastointisysteemiin vaiko? Ja sieltä sitten lähtee joku eternaalisen infernaalinen "tuoksu" ? =)
Rak
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Rak »

Se on semmonen spray-purkki joka laitetaan lattialle töhisemään,sisäilmankierto päälle, annetaan kierrättää ohjeen mukainen aika ja tuuletetaan. Voisin maanantaina töissä kysellä kokemuksia tuosta.
Kuva
Luu
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Luu »

Yksi keino on mikä on aika varma. Laittaa otsonipuhdistimen autoon joksikin aikaa, niin pitäisi hajujen olla pois ja tappaa myös mahd. bakteerit yms. Tuo käsittelyn jälkeen on vaan tuuletettava auto kunnolla ennen ajoon lähtöä otsonin myrkyllisyyden takia.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Myös Febreze-niminen aine on kuulemma toimivaa.
Ooppelimies
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Ooppelimies »

On 2002-10-14 14:30, ata wrote:
Myös Febreze-niminen aine on kuulemma toimivaa.
...ja paskat sanon minä. Hajut lähtee ja ovat poissa, niin kauan kuin aine vaikuttaa (n. 2 viikkoa), eli käsittely on uusittava parin viikon välein jos meinaa että raikkaus säilyy... =(
pebe
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja pebe »

ja tän febresen haju ei mielestäni ole mikään raikkain...*hyi helvetti*
CRaketti
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja CRaketti »

Joo tämän "febreesen" saa unohtaa suosiosta...
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

OK, hyvä tietää, tuo olikin vain kuulopuhetta, itse en ole febrezeä kokeillut, mutta näköjään heikkoja kokemuksia löytyy. Tulipa tämäkin selväksi ja ei tarvitse sitä sitten ainakaan itse ostaa jos tarvetta olisi.
Tico
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tico »

Ainakin mitä olin yhdessä siivous firmassa töissä niin sielä käytettiin savuvek ainetta tulipalo kämpissä tai missä oli savuvahinko. En tiedä sen kummempaa tehoa/vaikutusta tuosta aineesta.
Q5 Quattro
PeteA
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja PeteA »

On 2002-10-12 18:30, Rak wrote:
Forten air condition treatment.
En oo ite kokeillu,mutta pitäis olla tehokasta.
Astrani ilmastoinnista tuli uudesta saakka ihme homeen&skeidan haju ... aina sen jälkeen kun otti ilmastoinnin pois päältä ? Käytiin kysymässä oikein puolueeton mielipidekin alan ammattilaiselta.
Raitisilmasuodatin vaihdettiin ja kenno "tsekattiin" eikä vikaa löytynyt.
Silloin kokeiltiin tuota Forten ainetta. Poisti hajun vaan muutamaksi päiväksi. Toinenkin käsittely tehtiin noin viikon kuluttua edellisestä ilman onnellista lopputulosta.
Tuokin oli aika huvittava tarina.
Eka pullo jouduttiin maksamaan ensin itse (autossa takuu eikä kuulu haista) -> sähköpostia maahantuojalle , sieltä tuli kotiin soitto että opelilta saan rahani takaisin. Haettiin rahat takaisin ja samalla tekivät opelilla tuon toisen käsittelyn kun hajua tuli edelleen (ensimmäisen tein itse oikein). No laittoivat pullon ruiskuttamaan suoraan kohti hansikaslokeron kantta. Siitähän tulikin todella hieno :sad:
Ei saanut puhtaaksi edes "puhdistushemppa" opelilla , joten senkin joutuivat tilaamaan uuden :smile: Nyt nämä kommellukset jo naurattaa ... silloin tuli hakattua päätä seinään ja ajateltua ettei voi olla totta.

Ei sitten loppujen lopuksi annettu "korjata" tuota sen enempää , kun varoittelivat mahdollisista helinöistä yms. joita saattaa aina tulla jos ruvetaan kunnolla autoa purkamaan. Tuohonkin tottui kun muisti sanoa "vieraille" matkustajille aina hajun tullessa että : "kylläpä nuo pellot taas haisee , on varmaan maajussit taas levittäneet tavaraa pelloilleen" :grin:
Vastaa Viestiin