madaltaminen

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
kateellinen_mies
'Agila'

Viesti Kirjoittaja kateellinen_mies »

pienoinen ongelma kadetin kanssa...jos laitan 40mm:sen madalluksen -86 E kadettiin nii toimiiko vakio iskareilla vai pitääkö ostaa uudet....voisko joku viisaampi kertoo :grin:
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja TJT »

Tuo -40mm on juurikin maksimimadallus vakioiskareita käytettäessä.
Iskarithan tietenkin kannattaa vaihtaa,varsinkin jos samaa vuosimallia,kuin autosi.
_Mikko_
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja _Mikko_ »

kyllä se 40mm varmaan menee vakio iskareilla jos ne on vaan hyvässä kunnossa.
"Terve" on huonosti tutkittu...
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mulla o ompussa just toi -40 mm madallus vakioiskareilla. Ei ainakaa vielä oo pahaa sanottavaa, tosin setti o ollu alla vasta muutaman kuukauden. Sanottakoon vielä että uusin siis iskarit joka nurkkaan madaltaessa.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
Jerzey
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Jerzey »

kyllähän uudet vakio iskarti "toimii" siellä alla, mutta kun vaihtaa kunnon setin esim bilstein tai koni alle, niin sitä miettii että kuinka viitsi edes vakio pumpuilla ajella, on siinä niin iso ero.

Nimim: vanhat vakiot, sit uudet vakiot, kunnes konit.
EX (2000-2013): Omega B 2.0 8v, 3.0 V6 ja 2.0t
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Minulle ainakin tutut ja monet muutkin kenen kanssa asiasta puhuin, sanoivat että jos meinaa edes jollain tavalla säilyttää pehmeän ajettavuuden niin kannattaa unohtaa madaltavat iskarit. Tulee kuulemma niin jäykkä alusta että auto muistuttaa sen jälkeen lähinnä kivirekeä.

Mutta itse en ole siis kuitenkaan kokeillut, tämä tieto perustuu vain puheisiin. Kuitenkin niin monelta taholta sain saman vastauksen, että lienee siinä jotain perää...
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Täällä on kans se -40mm madallus calibrassa ja vakio iskarit ja ainaki mun mielestä on ihan OK. Miinusta tulee kyllä takaisinjoustosta ku jäykkä jousi ponkaa ylös, niin vakio iskari ei oikaan sitä jaksa pitää kurissa. Mutta muuten ihan hyvä. Olen ajellut myös autoilla jossa on näitä jäykempiä/lyhempiä iskareita niin onhan se mahtava kantata mutkaan mutta on vähä kovan olonen. Varsinkin jos on vanha auto niin joka ainut nurkka kitisee ja nitisee kahta kauheammin...
KillerBee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KillerBee »

imho.

Tässä taannoin ajoin 4-veto passatilla jossa oli täydellinen konin madallussarja ja sen sanon että moinen setti oli oikein "herrasmies" alusta. Kunnolla kun alkoi pyyhältämään niin auto pysyi tiessä kuin liimattuna ja kun taas rauhallisesti ajeli niin ei se mitenkään kovalta tuntunut. mukavasti myötäli menoa.

Kyllä se kannattee minun mielestä koko setti vaihtaa jos vain vara on.
Aatsi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Aatsi »

On 2004-09-22 14:07, jarksi wrote:
Minulle ainakin tutut ja monet muutkin kenen kanssa asiasta puhuin, sanoivat että jos meinaa edes jollain tavalla säilyttää pehmeän ajettavuuden niin kannattaa unohtaa madaltavat iskarit. Tulee kuulemma niin jäykkä alusta että auto muistuttaa sen jälkeen lähinnä kivirekeä.

Mutta itse en ole siis kuitenkaan kokeillut, tämä tieto perustuu vain puheisiin. Kuitenkin niin monelta taholta sain saman vastauksen, että lienee siinä jotain perää...
Kun ostaa ne kunnon iskarit esim.konit niin niissä on jäykkyyssäätö ja saa säädettyä ton "kovuuden" omanmielen mukaan :smile: .
Ittellä oli vanhassa autossa weitecin gt alustasarja ja se oli perkuleen kova mutta mun mielestä ainakin mukavampi kun orkkis iskarit ja madallusjouset.
Leon FR 20vt
Ola1983
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Ola1983 »

Kannattaako 86 kadettiin ostaa mitään konin iskareita????? Itellä sama vuosimalli ja vakioiskareilla toi 40mm madallus ja ihan hyvin toimii...
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Tota mäkin hajin vähä takaa... Eli onko se nyt enään järkevää ostaa 500-1000€ alusta-sarjaa, jos koko auton arvo on alle 1000€? Ja jouset maksaa sen 100-200€. Ja sillä -86 raketilla tuskin käydään radalla revitteleen punarajalla, vaan ajetaan ne pakolliset ajot. Huom normaalisti. Mielestäni tohon mun calibraankaan ei ole järkevää hankkia mitään kallista ja hienoa säädettävää iskari sarjaa, koska noin on ihan miellyttävä ajaa, enkä luultavasti koskaan tule ajamaan missään radalla ja pikkasen madallettuna näyttääkin hyvältä.
Vastaa Viestiin