Mikä ravistaa liikkeelle lähdettäessä?
Mikä mahtaa olla vikana, kun Astra G X16XEL koneella ravistaa liikkeelle lähdettäessä?Välillä tuntuu, että kojelauta hyppää syliin, kunnessa kytkin ottaa kokonaan kiinni. Kuitenkin lähtee ihan nätisti kun luistattaa kytkintä oikein urakalla ja pitää kierrokset lähellä kahta tonnia.
Onko vika moottorin tukikumeissa vai kytkimessä? Kytkin luistaa kuitenkin ihan nätisti, kunhan sitä ei nosta liian ripeästi ylös. Missä tukikumissa vika voisi olla?Ajettu vajaa 120 tkm.
<font size=-1>[ This Message was edited by: mickus on 2004-09-12 15:04 ]</font>
Onko vika moottorin tukikumeissa vai kytkimessä? Kytkin luistaa kuitenkin ihan nätisti, kunhan sitä ei nosta liian ripeästi ylös. Missä tukikumissa vika voisi olla?Ajettu vajaa 120 tkm.
Painelaakeri.On 2004-09-12 15:04, mickus wrote:
Mikä mahtaa olla vikana, kun Astra G X16XEL koneella ravistaa liikkeelle lähdettäessä?Välillä tuntuu, että kojelauta hyppää syliin, kunnessa kytkin ottaa kokonaan kiinni. Kuitenkin lähtee ihan nätisti kun luistattaa kytkintä oikein urakalla ja pitää kierrokset lähellä kahta tonnia.
Kulunut, ei ota tasaisesti. Siis tämä oli vaan minun veikkaus. Koska noin kävi minulle entisessä bemussa. Painelaakeri veteli viimeisiään ja ykkösellä lähdettäessä meinasi mennä hermot, täristyksen takia.On 2004-09-13 11:09, mickus wrote:Miksi se sitten noin tekee?On 2004-09-12 17:06, Bomega wrote:
Painelaakeri.
Viisaammat korjatkoot.
Voisi se ollakkin, mutta minua tässä hämää se, ettei se täristä yhtään, jos vaan pitää vähän enemmän kierroksia ja luistattaa enemmän. Pitänee tutkia asiaa tarkemmin, kytkinremppaan ei oikein innosta ryhtyä.On 2004-09-13 11:34, Bomega wrote:
Kulunut, ei ota tasaisesti. Siis tämä oli vaan minun veikkaus. Koska noin kävi minulle entisessä bemussa. Painelaakeri veteli viimeisiään ja ykkösellä lähdettäessä meinasi mennä hermot, täristyksen takia.
Taitaapi olla joko painelaakeri sökö tahi sitten kytkinlevy kiero kun tolla lailla tekee. Vilkkaasti varaosaliikkeeseen, uus kytkinpaketti sieltä ja eikun vaihtamaan. Onneksi Ooppeleissa tuo on aika helppo homma tuo kytkinremppa. Ei tarvitse irroittaa laatikkoa edes koneesta (ainakaan kaikissa) vaan kytkimen saa just ja just vaihdettu laatikossa olevan peltiluukun kautta - näppärää. Painelaakeri on siis kytkinlevyn kanssa samassa paikassa suurinpiirtein. Jos siis sen vaihtaa, niin samalla vaivalla vaihtaa sitten koko asetelman.
Ugh
Ugh
Mikäs mahtaa olla sit vikana (ellei sama), kun meidän astra -94 ravistaa vain kylmänä aivan sairaaaasti. Kun kone lämpiää, ongelmat häviää, eli voi huoletta luistattaa kytkintä, mutta kylmänä tosiaan pitää erittäin varovasti nostaa kytkintä ja välttää luistattamasta liikaa sitä ja koittaa saada se mahdollisimman nopeasti ottamaan kokonaan kiinni ja sit alettava kasvattamaan kierroksia sieltä alhaalta ykkösellä (ei suurempia ongelmia enää ykköseltä kakkoselle vaihdossa, joka sujuu ongelmitta) Onko kytkin vain sitten niin kulunut jo? Auto tosiaan -94 astra f c16se(?) koneella ja vähä reilu 140tkm taulussa.