B Vectraa madaltaneille pieni kysymys!!
Olen tossa laittamassa APEXin 60/40 alustasarjaa ja vaihtelen puslia samalla,niin
muuttuuko takapäästä camberi tolla 40:n madalluksella???Ihan siillä vaan ,ku soittelin tonne Pro Street:iin powerflexeistä
ni heppu rupes kauppaamaan samalla säädettävää puslasarjaa.Eli muuttuuko camber niin paljon et kannattaa ostaa 130eeron säädettävät puslat.
Ja auto on farkku,mut se ei taida asiaan vaikuttaa.
muuttuuko takapäästä camberi tolla 40:n madalluksella???Ihan siillä vaan ,ku soittelin tonne Pro Street:iin powerflexeistä
ni heppu rupes kauppaamaan samalla säädettävää puslasarjaa.Eli muuttuuko camber niin paljon et kannattaa ostaa 130eeron säädettävät puslat.
Ja auto on farkku,mut se ei taida asiaan vaikuttaa.
Kaverin B2 vectrasta 40/40 Intraxeilla meni molemmat takapyörät linttaa ja söi 18" kumit aika nopeesti sisäreunoista. Suosittelen sitä puslasarjaa. Se tulee paljon halvemmaksi kuin ostaa kokoajan kahta uutta kumia.
Edit: Siis B2 farkku
<font size=-1>[ This Message was edited by: G T S on 2004-07-14 20:17 ]</font>
Edit: Siis B2 farkku
<font size=-1>[ This Message was edited by: G T S on 2004-07-14 20:17 ]</font>
- Ooppelimies
- 'Diplomat'

Asia kiinnostaa kovin meikäläistäkin. Mites B1 (? 96") Sedan Vectra ja madallus? Olen vielä tarkkailulinjoilla kumien kanssa, mutta kiva olisi tietää faktaa asiasta.
Madalluksen määrää en osaa tarkkaan sanoa, mutta etäisyys lokarista keskikupin keskelle on edessä 310mm ja takana 320mm. Maavaraa noin 90mm.
Täytyisi varmaan käyttää suuntauksessa joka tapauksessa.
Madalluksen määrää en osaa tarkkaan sanoa, mutta etäisyys lokarista keskikupin keskelle on edessä 310mm ja takana 320mm. Maavaraa noin 90mm.
Täytyisi varmaan käyttää suuntauksessa joka tapauksessa.
Ascona A, Kadett B, Vectra B, Omega B, ja nyt Insignia B
Olen aina ihmetellyt, että miksi pitää laittaa Günther-tyylin 60/40 madallus? Eikö auto ole parempi ajaa, mitä matalampi se on? Miksi siis jättää perä ylemmäs? Vai aiotko hyödyntää maaefektiä?On 2004-07-14 19:18, Rape wrote:
Olen tossa laittamassa APEXin 60/40 alustasarjaa ja vaihtelen puslia samalla,niin
muuttuuko takapäästä camberi tolla 40:n madalluksella???
Mulle tulee saksan tyylin alustasarjoista aina mieleen 70-luvulla rakennetut Dodge Dartit ja Valiantit, kun niissä oli perä ylempänä...
Itse olen ratkaissut saman madallusongelman toistaiseksi niin, että mittaan renkaita usein, ja jos alkaa kulumaan epätasaisesti, niin sitten juoksen puslakauppaan. Muussa tapauksessa ajan vaan tyytyväisenä
Mittailin kanssa ahkerasti. Madallus on siis säädettävä 40-80mm ja takana niin alhaalla kuin saa, edestä noin puolivälissä.On 2004-09-10 08:46, Racoon wrote:
Ja kuluuhan ne! Edestä jonkin verran ja takaa aivan sikana. Keskellä on pintaa vaikka kuinka, mutta sisäreunassa enää pari milliä.
Edestä alkoi sisäreunat kulumaan, takaa OK. Käytin 4-pyöräsuuntauksessa (37e), jossa diagnoosini vahvistettiin. Takaa OK, mutta edessä auraus pielessä (muuten OK). Sääsivät aurauksen ja varmuuden vuoksi laitan keväällä vielä eturenkaat taakse ja päinvastoin, niin näen varmasti paraniko vaiva.
Hassu homma, mulla siis takana on säädöt niin alhaalla kuin saa (80mm lasku), mutta edessä siis n. 60mm ja silti perä on aavistuksen korkeammalla. Eli 60/90 voisi olla tasainen...40/40 madalluksella mulla takaa tippu sopivasti, mutta edestä olisi saanu pudota enempi joten toi 60/40 vois olla sopiva.
Tässä kuva omasta autostani:
http://irc-galleria.net/view.php?nick=T ... &navi=true
Alusta oli autossa, kun sen ostin ja ensi töikseni siis nostin keulaa noin sentillä, siksi tiedän, että perä on niin alhaalla kuin sen saa ja että etupäässä laskuvaraa vielä olisi.
Sarja on kuitin perusteella Completokselta FK Highsportin setti n. 900e arvoinen ja Completoksen sivujen mukaan madallus on siis 40-80mm. Sen perusteella laskin tuon 60/80 suhteen. Auto on mielestäni ihan hyvän näköinen juuri noin ja nyt siis kulmatkin säädöissä.
Voi toki olla, että olen käsittänyt jotain väärin, mutta minusta siis B-Vectran (96) takapää on defaulttina reippaasti etupäätä ylempänä.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-09-10 16:30 ]</font>
Mulla on nyt ton 60/40 madalluksen jälkeen auto melko lailla tasan,ehkä jopa välillä näyttää että etupää olis aavistuksen korkeammalla,mut vaikee sanoo kun on piha pirun epätasanen.
Ja oma kärryni on ensimmäisen tuotantovuoden farkku (rek.30.12.1996) eikä eroa tällähetkellä madallukseltaan juurikaan noista myöhemmistä tehdasmadalletuista malleista joten jokainen voi kuvitella minkä näkönen auto oli ennen madallusta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rape on 2004-09-10 15:48 ]</font>
Ja oma kärryni on ensimmäisen tuotantovuoden farkku (rek.30.12.1996) eikä eroa tällähetkellä madallukseltaan juurikaan noista myöhemmistä tehdasmadalletuista malleista joten jokainen voi kuvitella minkä näkönen auto oli ennen madallusta.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Rape on 2004-09-10 15:48 ]</font>
Tenox--hassua että näyttää tuolta-meillä madallus 40/40 ja 5 ovinen malli-ja näyttää meillä kuvissa olevan enemmän madaltava---outoa...G max sarja.
Edessä meillä liiankin matalalla ja raapii pohja välillä kynnyksiä jne-Ei mitään mahdollisuuksia laittaa etuspoileria kun täytyy vielä mökkeillä ja usein
Voisin huomenna mittailla huvikseen edestä ja takaa kuinka paljon on varaa--vaikka kuvien kera.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2004-09-10 20:33 ]</font>
Edessä meillä liiankin matalalla ja raapii pohja välillä kynnyksiä jne-Ei mitään mahdollisuuksia laittaa etuspoileria kun täytyy vielä mökkeillä ja usein
Voisin huomenna mittailla huvikseen edestä ja takaa kuinka paljon on varaa--vaikka kuvien kera.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Vectr@ B on 2004-09-10 20:33 ]</font>
Joo, edestä tuon mun auton saisi kyllä ihan täysin tonttiin, siis tuon kumisen etulipan maata viistämään, mutta takaa ei saa alemmas. Taitaa olla tuo 80mm aika kaukana totuudesta takaosaston suhteen luulen mä. Edessä voi ollakin niin.
Samahan tuo sinänsä on kun olen autoon tyytyväinen, enkä aio korkeussäätöihin koskea ellei ole pakko.
Paljonkohan tuohon korkeuteen tekee vannekoot? Vectr@-B mikäs vanne ja rengaskoko sulla on? Mulla siis 205/40/17"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-09-12 16:00 ]</font>
Samahan tuo sinänsä on kun olen autoon tyytyväinen, enkä aio korkeussäätöihin koskea ellei ole pakko.
Paljonkohan tuohon korkeuteen tekee vannekoot? Vectr@-B mikäs vanne ja rengaskoko sulla on? Mulla siis 205/40/17"
<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-09-12 16:00 ]</font>