B- vectran turvatyynyvalo palaa mittaristossa
joo mut mä oon 3 kertaa jo käyny huollossa vuoden sisään ja aina valo on palanut ja mitään vikaa ei mistään oo löytyny eli jossain on joku kontakti häiriö ja aina huoltomies on sammuttanut sen valon mut sitten taas parin kuukauden kuluttua taas palaa,alkaa meinaan pikkuhiljaa vit..... Ehkä se on vaan rahastus keino huollolta!;)
Se on luultavasti se penkin alla oleva liitin (lämmitin+esikiristin)mikä aiheuttelee sitä katkosta joka sytyttää turvatyyny valon. piuhat poikki ja kolvaa ne johdot kiinni. akku ensin irti mutta se nyt lienee sanomattakin selvä. 
ja hyvin puhumalla ei tarvii maksaa huollossakaan siitä vikavalon kuittauksesta mitään... sammuttavat sen valon parkkipaikalla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Nufan on 2004-09-02 19:53 ]</font>
ja hyvin puhumalla ei tarvii maksaa huollossakaan siitä vikavalon kuittauksesta mitään... sammuttavat sen valon parkkipaikalla.
<font size=-1>[ This Message was edited by: Nufan on 2004-09-02 19:53 ]</font>
Jeps.On 2004-09-02 19:07, Jokeri wrote:
joo mut mä oon 3 kertaa jo käyny huollossa vuoden sisään ja aina valo on palanut ja mitään vikaa ei mistään oo löytyny eli jossain on joku kontakti häiriö ja aina huoltomies on sammuttanut sen valon mut sitten taas parin kuukauden kuluttua taas palaa,alkaa meinaan pikkuhiljaa vit..... Ehkä se on vaan rahastus keino huollolta!;)
Kysy käyttämästäsi Opel huollosta miksei
vikaa saada korjattua toistuvista kustannuksia aiheuttavista yrityksistä
huolimatta,jos eivät ota kantaa niin ota yhteyttä Opelin maahantuojaan,ja informoi
myöskin heitä em mainitun korjaamon toiminnasta,,,saattaa olla raskas ja aikaa
vievä prosessi,mutta kun kerran Opel autoja
tekee niin kyllä heidän ne täytyy myöskin
osata korjata ja huoltaa kohtuullisin kustannuksin.
Jep jep.
Merkkihuollot ovat vähän huonoja myöntämään virheitään.
Käytin Vectra B:tä 105tkm huollossa länsiautossa suomenojalla. Huollon jälkeen huomasin, että moottorin vikavalo palaa. Soitin asiasta länsiautoon ja he pyysivät käymään.
Kun vein auton sinne, niin sieltä kohta joku tuli sanomaan, että kampiakselin kierroslukuanturi (pieni musta möykky) on rikki ja että se on vaihdettu uuteen. Hinnaksi ilmoitti 115 eur + 40 eur työt.
Ihmettelin, että hän ei kysynyt haluanko korjata sitä nyt. Ja että huollon jälkeen syttyy vikavalo niin eiköhän se ole talon vika.
Kun kysyin, että miksi se on mennyt rikki, niin syyksi ilmoittivat hapettumisen. No ei siinä auttanut kun maksaa se korjaus. En muuten ole koskaan nähnyt niin syyllistä ilmettä kenelläkään, kun huoltomies selitteli syitä osan rikkoutumiseen
Myöhemmin samana päivänä kävin hakemassa osan jotta voin asiaa hieman tutkia. Osa ei ollut hapettunut ja siinä oli selvä jälki siitä, että siihen on jokin osunut. Veikkaisin, että joku töhö huoltomies on tiputtanut jonkun työkalun moottoritilaan kolhien/rikkoen osia.
Tämän jälkeen olen ruvennut itse korjailemaan/huoltamaan autoa. Jos jotain rikon niin en voi syyttää ketään muuta kun itseäni. Jos joku huoltomies jotain rikkoo, niin onhan se väärin, että minun se pitää maksaa.
<font size=-1>[ This Message was edited by: ekto on 2004-09-03 15:01 ]</font>
Käytin Vectra B:tä 105tkm huollossa länsiautossa suomenojalla. Huollon jälkeen huomasin, että moottorin vikavalo palaa. Soitin asiasta länsiautoon ja he pyysivät käymään.
Kun vein auton sinne, niin sieltä kohta joku tuli sanomaan, että kampiakselin kierroslukuanturi (pieni musta möykky) on rikki ja että se on vaihdettu uuteen. Hinnaksi ilmoitti 115 eur + 40 eur työt.
Ihmettelin, että hän ei kysynyt haluanko korjata sitä nyt. Ja että huollon jälkeen syttyy vikavalo niin eiköhän se ole talon vika.
Kun kysyin, että miksi se on mennyt rikki, niin syyksi ilmoittivat hapettumisen. No ei siinä auttanut kun maksaa se korjaus. En muuten ole koskaan nähnyt niin syyllistä ilmettä kenelläkään, kun huoltomies selitteli syitä osan rikkoutumiseen
Myöhemmin samana päivänä kävin hakemassa osan jotta voin asiaa hieman tutkia. Osa ei ollut hapettunut ja siinä oli selvä jälki siitä, että siihen on jokin osunut. Veikkaisin, että joku töhö huoltomies on tiputtanut jonkun työkalun moottoritilaan kolhien/rikkoen osia.
Tämän jälkeen olen ruvennut itse korjailemaan/huoltamaan autoa. Jos jotain rikon niin en voi syyttää ketään muuta kun itseäni. Jos joku huoltomies jotain rikkoo, niin onhan se väärin, että minun se pitää maksaa.
Heh, sitä sattuu ja tapahtuu. Itse käytin jakohihnan vaihdossa, auto on toiminut sen jälkeen 3000km kuin unelma.On 2004-09-03 15:00, ekto wrote:
Merkkihuollot ovat vähän huonoja myöntämään virheitään.
Mutta pari päivää huollon jälkeen katselin moottoritilaa, niin sieltä löytyi akun vierestä isohko WURTHin säädettävä jakari. No, arvatkaa kävinkö palauttamassa? Oma on ongelmansa jos jättävät minulle ilmaisia työkaluja
-T
Opel Astra 1,6i 16V X16XEL Merit Caravan 1997
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
Mistä *itusta minä tietäisin tarkalleenOn 2004-09-03 15:32, Miro.Simounen wrote:
Uhuh mitähän vit**a ne sillä on remontissa tehnyt (ite vältän loppuun asti mutterisorvin käyttöä)
Jakohihna, rullat, vesipumppu, venakopan tiivisteet jne... Työmenetelmistä en tiedä, jos tietäisin, olisin tehnyt itse
Mutta ei siinä mitään, tulipa yks työkalu lisää mun puutteelliseen työkalupakkiin, tosin remppa makso reilu 400, yrittivät siitä saada 700, mutteivät onnistuneet, eli ei se kovin halpa mutterisorvi siltikään ollut
-T
Opel Astra 1,6i 16V X16XEL Merit Caravan 1997