Omega MV6:sen pakosarjan tiivisteen vaihto

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
Vastaa Viestiin
Mfau6
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Mfau6 »

Auto oli 90tkm huollossa Metrossa.Soittivat että pakosarjan tiiviste vuotaa, korjausarvio 500€ + osat.Onko kukaan tehnyt kyseistä remppaa itse? Onko vaativakin jobi?
omega mtj
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja omega mtj »

Porissa hinta arvio oli kuskinpuolen vaihdolle 1300€ joutuu ottaa koneen pois nokalta. Ei mielestäni paha hinta toi 500€ + työt jos on vielä kuskin puoli. Itse en lähtisi vaihtaa kumpaakaan puolta.
omega v6
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja omega v6 »

itse nimittäin vaihdoin itelle ei paha homma jos on yhtään ruuvannut autoa ennen apukuskinpuoli onnistuu melko iisisti mut kuskinpuoli on jo hankalampi joutuu irroittaan kyseisen puolen moottorinkumin ja nostaa konetta toisesta korvasta vähän ylös n.15cm riittää. mut jos on pinnapultit poikki niin ei kannata ruveta itse ruuvamaan koska silloin joutuu ottaa koneen pöydälle.
Mfau6
'Kadett'
'Kadett'

Jep, onhan noita tullut ruuvailtua...Kuskin puoleinen tiivari vuotaa... :sad: Eivät huollossa kertoneet onko pinnapultteja poikki, joten se puoli pitää vielä tarkistaa.Kiitos vastauksista!
juhal
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja juhal »

Kannattaa tarkistaa niiden pakosarjojen suoruus samalla kun ottaa irti. Kaikki pakosarjat joista on pinnapultti tai useampi poikki ovat olleet kieroja. Omat oikaisin kansirempan yhteydessä.
Mfau6
'Kadett'
'Kadett'

Omega MV6:sen pakosarjan tiiviste vaihdettu.En sitten alkanut itse sitä vaihtamaan, hyvä niin,sillä pakosarjan pinnapultti oli poikki.
Kyselin vaihtohintaa Auto-Opliasta, vastaus 300euroa mutta jos pultti on poikki, niin heillä ei ole välineitä tehdä sitä.
Metro-Auto vastasi kyselyyn, 1600eur, moottori pois nokalta ja sillee ??? Meilailin Pohjois-Helsingin autoon ja vastauksena tuli 560eur molemmat puolet, jos vain toisen puolen tiivisteen vaihto, niin hinnan voi karkeasti puolittaa, tosin kuskin puoleinen pakosarja tuottaa enemmän töitä. Vein auton sinne perjantaina ja maanantaina hain pois.Vaidon hinnaksi tuli 478eur.
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Kuuleeko/ huomaako tuon vuodon helposti. Olen meinaan menossa katsomaan erästä MV6:sta ja pitäisi nuokin varmaan katsoa.
Myyjä sanoi että kylmänä kuulostaa että pakoputki vuotaa mutta häviää lämpimänä. Viittaakohan tuo juuri siihen vuotoon? :-?
Mikzu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Mikzu »

jariz kirjoitti:Kuuleeko/ huomaako tuon vuodon helposti. Olen meinaan menossa katsomaan erästä MV6:sta ja pitäisi nuokin varmaan katsoa.
Myyjä sanoi että kylmänä kuulostaa että pakoputki vuotaa mutta häviää lämpimänä. Viittaakohan tuo juuri siihen vuotoon? :-?
Juu tuo kyllä viittais et vuotaa pakosarjasta. Itelläni sama juttu, pitää kylmänä säkätystä ja haviää kun kone lämpenee.
Astra H 1.9 CDTI
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mikzu kirjoitti:
jariz kirjoitti:Kuuleeko/ huomaako tuon vuodon helposti. Olen meinaan menossa katsomaan erästä MV6:sta ja pitäisi nuokin varmaan katsoa.
Juu tuo kyllä viittais et vuotaa pakosarjasta. Itelläni sama juttu, pitää kylmänä säkätystä ja haviää kun kone lämpenee.
Nii, eiköhän se tule sieltä. Tuskin se mistään pidemmältäkään tulee. Vuotais muuten varmaan kokoajan. Millähän tuon saisi tarkastettua? Ei ole mahdollisuutta kuulla kylmänä.
Vastaa Viestiin