Calibran takapää kolisee ajossa

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tuomas20 »

Eli calibran takapää kolisee enemmän ja vähemmän ajon aikana, eli siis pienimmästäkin tärinästä kolisee... myös liikkeellelähdettäessä joskus pitää pienen kolahduksen tai kaksi. Voisiko tämä olla perinteisesti iskareissa vika? Vai mikä muu voisi calibrassa kolista? Kyseessä siis vm -92 8 venttiilinen versio.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

takakelkan isot kumityynyt. olisi ensimmäinen arvaus.
entinen calibran omistaja.
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mulla oli ne isot puslat ihan paskana,se alumiini holkki mistä menee pultti läpi,oli revennyt tykkänään irti siitä kumista.Mutta ei se kyllä kolissut ainakaan mulla.Oli muuten melko kalliit puslat kun ei tarvikeosana löytynyt 170€pari
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Mitkäs isot puslat? Onko ne jotain iskareihin liittyviä?
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Mulla kolisee iskarit takana.Kokeilin vanhoilla iskareilla ja niillä ei kolissut ollenkaan.
puuhapete81
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja puuhapete81 »

Et sitten kysyny Tunexilta niitä puslia, kun mulle ne makso muistaakseni 40-50€/kpl, eli alle satasen...
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-08-24 17:47, puuhapete81 wrote:
Et sitten kysyny Tunexilta niitä puslia, kun mulle ne makso muistaakseni 40-50€/kpl, eli alle satasen...
Prkl,en hokannu sinne soitella!Niitä rahastetaan ketä saadaan!! :sad:
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

mulla kanssa kolisee takapää apukuskin puolelta takaa
jännä juttu kun se alko kolisee vasta sitten kun oli uus alustasarja alla
voiko noitten kumi osien kuluneisuus huomata noin äkkiä?

ja jos sieltä nyt on osia kulunut niin kovasti niin mitä sinne nyt kannattaa laittaa ja mistä niitä saisi?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Täällä alko kans kolista ku vaihdoin -40mm jouset alle.... Semmonen homma on mielessä että, johtusko tuo kolina siitä ku, siellä jousen ja korin välissä on se kumilätkä jonka keskellä on semmonen tissukka ts. pohjaanlyöntikumi. Se kumi tissukka oli siinä orggis jousessa sillai tiukasti mutta uus jousi oli löysä siitä kumi patin kohdalta... Toivottavasti hoksaatta mitä tarkoitan.

Ja se kolahdus on sellanen "glumps" siis jotenkin outo ääni. Sitte vielä, jousen kierre harvenee toisesta päästä, kumpaan suuntaan tämä harvempi pää laitetaan? Nyt se on ylös... Vakio jousilla ei kuulunu mitään kolinoita mistään. auttakkee...
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-08-24 10:37, Tunari-82 wrote:
Mulla oli ne isot puslat ihan paskana,se alumiini holkki mistä menee pultti läpi,oli revennyt tykkänään irti siitä kumista.Mutta ei se kyllä kolissut ainakaan mulla.Oli muuten melko kalliit puslat kun ei tarvikeosana löytynyt 170€pari
Tos tuli kuitti vastaan niistä puslista,ne maksoikin 140€ pari eli 70€kpl.Mut kalliit oli silti.
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Oletteko koittaneet auton ollessa paikalla painaa esim jotain takajousta tai siis koko autoa alaspäin, niin onko silloin kuulunut sitä ääntä? Itse koitin tässä juuri monta kertaa mutta en saanut sitä kolina ääntä tulemaan vaikka kuinka autoa heilutin. Mikä sen voisi aiheuttaa että se ilmenee vain ajossa? Vai enkö vaan ole tarpeeksi painava? :grin: Toinen takaiskari on jo hiukan vuotanut öljyä eli se pitäisi uusia... voisiko se olla pelkästään se iskari?
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Minäkin vaihdoin alustasarjan ja rupesi melko pian kolisemaan.Syy oli toisessa takaiskarissa.Pitäisi ostaa uudet iskarit taakse.En ole vielä raaskinut ku muuten iskarit toimii mutta kolisee vaan ajaessa.
tuomas20
'Senator'
'Senator'

Eikö alustasarjassa juuri tule iskarit myös mukana? Kun madallussarjassahan ei ole kuin jouset vai olenko ymmärtäny väärin?
harza
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja harza »

Jees vika löytynyt ja korjattu. Elikkä takajouset oli väärin päin, ku käännin ne ylösalasin niin kolina loppu. Testattiin hommaa sillai että jengiä pomppimaan konttiin ja ite katoin vierestä et mikä kolahtaa. Jousi kolahti ku painu ihan kokonaan kasaan. Nyt sitte käännin jouset sillai että "FK automotive" teksti tuli väärin päin... toimii!!
Vastaa Viestiin