Omega A vikavalo palaa ja vähän muutakin. Vikakoodit luettu,
Minulla on opel omega 2.0i GL vm. -87. Onkohan autossa jonkinlainen vikamuisti, ja jos on, niin missä? ja miten sen voi mahdollisesti itse lukea? ja voiko sen jotenkin nollata?
Kaipaisin mahdollisimman selkeitä ohjeita ja mielellään vielä suomenkielisiä.
Eli autossa siis palaa oranssi häiriövalo, missä moottorin kuva. Lisäksi autossa sellainen ongelma, että kun auto tarpeeksi lämpiää tai ilma on lämmin, niin syttyy latauksen merkkivalo palamaan ja polttoaine ja lämpömittari tipahtaa melkein nollille. Laturi kuitenkin lataa ihan täydet. Sitten kun auton sammuttaa ja pistää käyntiin hetkenpäästä uudestaa, niin kojetauluun ei syty minkäänlaisia valoja, mutta kun polkaisee vähän kaasua, niin johan taas syttyy vikavalo ja latausvalo???? Mystistä osaisiko joku ystävällinen ihminen AUTTAA!
<font size=-1>[ This Message was edited by: erma on 2004-08-18 09:37 ]</font>
Kaipaisin mahdollisimman selkeitä ohjeita ja mielellään vielä suomenkielisiä.
Eli autossa siis palaa oranssi häiriövalo, missä moottorin kuva. Lisäksi autossa sellainen ongelma, että kun auto tarpeeksi lämpiää tai ilma on lämmin, niin syttyy latauksen merkkivalo palamaan ja polttoaine ja lämpömittari tipahtaa melkein nollille. Laturi kuitenkin lataa ihan täydet. Sitten kun auton sammuttaa ja pistää käyntiin hetkenpäästä uudestaa, niin kojetauluun ei syty minkäänlaisia valoja, mutta kun polkaisee vähän kaasua, niin johan taas syttyy vikavalo ja latausvalo???? Mystistä osaisiko joku ystävällinen ihminen AUTTAA!
<font size=-1>[ This Message was edited by: erma on 2004-08-18 09:37 ]</font>
Aikalailla samaisia vikoja oli omassa. Eli katsoppa sulake 28 onko ehjä. Siihen tulevat monen laitteen maadoitusjohdot ja jos joku niistä on oikarissa pimenee laturin heräte, mittaristo, takalasinlämmitys ja takasumarit.
Eli maadoitus vika on kyseessä vaikka mitä muuta tulisi mieleen. EI muutakuin malttia kyllä se löytyy kunhan tutkii.
Eli maadoitus vika on kyseessä vaikka mitä muuta tulisi mieleen. EI muutakuin malttia kyllä se löytyy kunhan tutkii.
Nyt on vikakoodit luettu ja tällaisia vastauksia tuli:
15=Coolant temperature Sensor (CTS) High voltage
65=Carbon monoxide (CO) Potentiometer Low voltage
71=Air temperature sensor (ATS) High voltage
Nyt on vaan sellainen onknelma, että enhän minä noista paljon ymmärrä, eli jos joku olisi niin kiltti ja suomentaisi minulle mitä nuo koodit merkkaa ja kertoisi vähän että missä vialliset laitteet sijaitsee ja mitä niille kannattaisi tehdä.
15=Coolant temperature Sensor (CTS) High voltage
65=Carbon monoxide (CO) Potentiometer Low voltage
71=Air temperature sensor (ATS) High voltage
Nyt on vaan sellainen onknelma, että enhän minä noista paljon ymmärrä, eli jos joku olisi niin kiltti ja suomentaisi minulle mitä nuo koodit merkkaa ja kertoisi vähän että missä vialliset laitteet sijaitsee ja mitä niille kannattaisi tehdä.
Sinne mittarin sisälle ei kannata paljoo kuitenkaan mennä ropeltamaan jos ei tunne kapistusta tarkemmin. Itselläni oli kaksi vastuksen jalkaa katkennut. Toinen niistä vastuksen sisältä. Kävin kysymässä erinäisistä paikoista mahdollista korjausta niin eivät osanneet oikeastaan tehdä mitään muuta kuin kaupata uutta... ja hinta tais olla hieman reilu 400€... jätin ostamatta.