Manta B kaipaa jousia

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
FrOZ
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FrOZ »

Minkälaisia jousia kannattaa laittaa mantan alle? Oon ajatellut jotain n.40-50mm madallusta.
H&R:llä olis -50mm madallussarja. Kokemuksia? Laskeeko tasaisesti? Onko laadukkaat?
Muita hyviä vaihtoehtoja?

Iskareina on jäykkyyssäädettävät koni sportit.
Opel Vectra B 2.6 V6 Sport Voyage
Suzuki GSX-R1000 K7
mjh
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja mjh »

Itsellä H&R:n 40 mm sarja bilsteinin iskareilla ja ei voi muuta kuin suositella. Toimii todella hyvin. Takapää jää valitettavasti hieman korkeammalle.
Manta B 2.2 TIC / Astra H STW
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

Eteen Mersun W123 bensa 6/diesel etujouset sopivaan mittaan lyhennettynä.Taakse esim.lyhennetyt vakiot ja lyhyempi iskari tai joku laadukas oikeasti progressiivinen madallusjousi.Eli pähkinänkuoressa eteen mahdollisimman jäykkää ja taakse mahdollisimman pehmeällä joustolla olevaa jousta,niin että kantavuus kuitenkin säilyy ja jousi pysyy täydellä ulosjoustollakin paikallaan.Asento mielummin niin että perä hieman alempana ..parempi takapito ja kevyempi käännellä ja näyttääkin paremmalta :smile:
Vilderi
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

On 2004-08-09 17:04, MME wrote:
Eteen Mersun W123 bensa 6/diesel etujouset sopivaan mittaan lyhennettynä.
[offtopic]Mulla oli c kadetissa ostaessa mersun pakusta jouset, laittaa vakiot viereen niin on puolet lyhkäsemmät, iskarit oli vakiot.. :lol: Kuvatakaa [/offtopic]
MME
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja MME »

On 2004-08-09 23:16, Vilderi wrote:
On 2004-08-09 17:04, MME wrote:
Eteen Mersun W123 bensa 6/diesel etujouset sopivaan mittaan lyhennettynä.
[offtopic]Mulla oli c kadetissa ostaessa mersun pakusta jouset, laittaa vakiot viereen niin on puolet lyhkäsemmät, iskarit oli vakiot.. :lol: Kuvatakaa [/offtopic]
Niin eli sulla oli siis edellinen omistaja lyhentänyt jouset valmiiksi... vai mikä oli pointtisi? Pakun jousista en tiedä,mutta noi mannemersun jouset on ainakin niin pitkät että yhdestä tekee vaivattomasti Mantaan molemmille puolille jouset jos matalan haluaa.. Tosin päät on hieman erillaiset eli tarkka jannu uhraa 2mersun jousta.
HM
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja HM »

Froz: Mulla on ne Intraxin -40mm Gsi:n alustasta laskevat, eli 60mm todellisuudessa. Toimii ihan kivasti ja laskee saman verraan edestä ja takaa (navan ja kaaren väli 31cm edessä ja takana). Ei ainakaan vielä ole kuoleentuneet tai muutakaan vaikka ei Intrax kuulemma yleisesti olekkaan mikään Eibachin veroinen. Nii ja iskarit mulla on konin keltaset.
Conaa.B.
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Conaa.B. »

Mun mielestä manta hienompi ku perä pikkasen ylempänä ku keula, vähä niiku tossa mun on...tai sitte "lowrider" tasanen madallus... :smile:
Vastaa Viestiin