Eli ongelma on se vanha juttu, takajarru laahaa. Ilmeisesti ääni kuuluu takaa oikealta. Matka-ajossa visertää oikein kunnolla, mitä enemmän vauhtia sen pahempi. Kun käyttää jalkaa jarrulla tai löysää kaasua, niin ääni katoaa (ainakin nanosekunniksi). Jos jarruttaa oikein kunnolla, niin jarrut ei vingu, vinkuminen tapahtuu kevyellä jarrutuksella. Nyt jarru vinkuu kun kääntää oikealle tai kun hiljentää risteykseen (ryömittää hiljaa) eikä jarruun edes tarvii koskea!! prkl! Aikaisemmin kun auto oli seisonut paikallaan pidempään (esim. yön yli) niin takapää "paukahti" autoon istuttaessa, mutta nyt tätä ongelmaa ei ole. Oikea takavanne lämpeää laahaamisen johdosta (vakavaa?). Olen ollut joskus pikahuollossa tämän ongelman takia (olen myös kirjoittanut asiasta silloin tänne) ja silloin asentaja kertoi, että tämä on tyyppivika ja jarrut ovat vain paskaiset. Itse en osaa tehdä autolle muuta kun ajaa, pestä ja tankata --> joten kotikonstit eivät taida tulla kysymykseen.
Sitten tähän loppuun ne kysymykset:
- mistä tämä vinkuminen nyt sitten johtuu, liasta vai mistä? ja miksi se on aina vain toisella puolella (viimeksi jarruissa vain 3 % erot)? Huom! saattaa olla tyhmä kysymys

- auton määräaikaishuolto on kolmen viikon kuluttua --> kuinka pahaa jälkeä jarrujen laahaaminen voi tehdä esim. levyille, paloille jne.?? Kannattaako käydä korjaamassa vika pikaisesti?
- miten jarrut voi vinkua kun autolla kääntää oikealle, vaikka jarruun ei edes koske (onko jotain löysällä)?
- paljonkos tuollainen jarrujen korjaaminen kestää, maksaa ja mitä siinä tehdään (putsataan, säädetään, vaihdetaan osia)? Onko kuvia tuosta systeemistä (selitysten kera)?
Nyt on hermot niin kireällä (

) Opelin jarrujen suhteen, joten toivoisin pikaisia ja asiallisia neuvoja, kiitos etukäteen!