Astra G ruostui :)

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Gemoger
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Gemoger »

Juu, satuin ostamaa astran -99
1,5v sitten parissa pari kuukautta sitten huomasin bensaluukun kohdalla maalivaurion ja nyt lähti maali. "Kukka paljastui" Ja sit alko keskustelu GM:n kans, sieltä tuli vastaus pari kertaa " voi voi" jos ostat käytetyn auton niin siinä EI OLE KORI TAKUUTA!!!!!!!!!! Ja paskat!!!!! se oli viiminen vastaus! Kyllä ne aluksano et ei oo ruostunut puhki, mut ei sen tarvitse olla kuin talven kuivilla poks!
Et semmoista GM:llä
mke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mke »

eli käytännössä näistä koritakuista ei ole PASKAAKAAN hyötyä ellei osta kerran vuodessa uutta opelia....
Gemoger
'Kadett'
'Kadett'

Eli uus pitää ostaa jos haluaa et siinä on koritakuu :smile: Tämä on kyllä eka kerta kun kuulen että astra g ruostuu muusta kuin kolhusta,naarmusta tai kiveniskusta!
mickus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mickus »

Niin, siis ettei ollut mitään naarmuakaan maalissa? Kai sen sinkityn korin pitäisi kestää.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mickus on 2004-08-02 22:07 ]</font>
Olbe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Olbe »

On 2004-08-02 20:26, Gemoger wrote:
Eli uus pitää ostaa jos haluaa et siinä on koritakuu :smile: Tämä on kyllä eka kerta kun kuulen että astra g ruostuu muusta kuin kolhusta,naarmusta tai kiveniskusta!
kyllä mulle ainakin korjattiin koritakuuseen takakaaren reikä.
mutta ei sekään ihan kivuttomasti menny vasta kolmannella kerralla viimekuussa tuli kuntoon ja auto on vuosimallia 96 :roll:
Gemoger
'Kadett'
'Kadett'

En olis uskonut että astra f menee takuuseen. Tiedän että eräälä henkilöllä oli 4v vanha vectra a ja katto ruostui läpä.
Sitä myöskään opeli ei maksanut!
Gemoger
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-08-02 22:05, mickus wrote:
Niin, siis ettei ollut mitään naarmuakaan maalissa? Kai sen sinkityn korin pitäisi kestää.

<font size=-1>[ This Message was edited by: mickus on 2004-08-02 22:07 ]</font>
Sinkitty pitäis kestää ja gm alkaa heti vittuilee kun tulee varmaan eka astra jossa on korroosio vika!!! Mutta kunon h...v... hommaa! Naarmukin sais olla muuten aika syvä ennen kuin ruostuu!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Gemoger on 2004-08-03 08:23 ]</font>
bartcev
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja bartcev »

Ja ennenkuin ihan hiiirveesti leimaa kaikkia autoja, on tietenkin varmistettu ettei kys auto ole esim kolaroitu ja huonosti korjattu?
Aika hassulta kuullostaa muuten, varmaan joku maanantaikappale? Muuten noita uudempia opeleita ei ruosteisina juuri nää.
AstralGee
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AstralGee »

Heips,
itse olen huomannut useaan otteeseen pintaruostetta peräkontin pohjassa sisäpuolella. Maali on priimakunnossa, eikä mitään naarmuja tai muita sellaisia ole. Ruosteen saa öljyllä liuottamalla ja hankaamalla pois, mutta uutta ilmestyy, ellei ole jatkuvasti öljyttynä. Nyt siis on peräkontti öljyttynä verhoilun alla.
Astrax Sport
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astrax Sport »

On 2004-08-03 17:20, AstralGee wrote:
Heips,
itse olen huomannut useaan otteeseen pintaruostetta peräkontin pohjassa sisäpuolella. Maali on priimakunnossa, eikä mitään naarmuja tai muita sellaisia ole. Ruosteen saa öljyllä liuottamalla ja hankaamalla pois, mutta uutta ilmestyy, ellei ole jatkuvasti öljyttynä. Nyt siis on peräkontti öljyttynä verhoilun alla.
Ellen ihan väärässä ole niin se on jarru/nasta pölyä mikä aiheuttaa maalipinnan päälle ruostepilkkuja. Siihen löytyy oikeen joku hyvä happokin, en vaan jaksa muistaa nyt mikä se oli... kuitenki apteeksita saa!

Duuniauton koko kylki on täynnä pieniä ruostepilkkuja... mut se ei haittaa ku se on Fordi :smile:

<font size=-1>[ This Message was edited by: Astrax Sport on 2004-08-03 20:43 ]</font>
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Voipi olla että kyseistä 99-mallia ei ole käytetty ruostesuojauksen takuukorjauksessa. Itsekin sain aikoinaan 99-mallin haltijana kirjeen missä mainittiin etä joissakin autoissa on jäänyt takalokarien suojaus huonolle tolalle ja niinpä kiikutin omanikin takuuhuoltoon. Saa nykyinen omistaja olla ainakin sen puoleen tyytyväinen.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
mke
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mke »

On 2004-08-03 07:37, Olbe wrote:
On 2004-08-02 20:26, Gemoger wrote:
kyllä mulle ainakin korjattiin koritakuuseen takakaaren reikä.
mutta ei sekään ihan kivuttomasti menny vasta kolmannella kerralla viimekuussa tuli kuntoon ja auto on vuosimallia 96 :roll:
otappas huvikses taka rekisteri kilpi irti ni varmasti löytyy ruuvienkohalta ruskeeta, nimimerkillä tänään paikkasin
Jyrki P
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

Mulla oli G-astrassa just samas paikkaa eli siellä bensatankin kumen alla ruostetta siinä peltien saumakohdassa, johtuen ilmeisesti siitä et vesi pääsee sinne siitä kannen välistä ja siellä ei ole poistoreikää joten pääsee muhimaan oikeen kunnolla, uudemmissa on reikä ja kumitulppa siellä josta vesi poistuu.

Ite sen hioin ja maalasin, en oo siitä viitsiny ooppelille mennä valittaan vaikka periaatteessa olis pitäny.

Olivat varmaan huomannu ton ja korjannu asian kaikessa hiljasuudesa.
Kuva
Zafira
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zafira »

On 2004-08-03 08:22, Gemoger wrote:

Naarmukin sais olla muuten aika syvä ennen kuin ruostuu!

<font size=-1>[ This Message was edited by: Gemoger on 2004-08-03 08:23 ]</font>
Tiiän yhen F Astran missä on konepellissä paljaaseen peltiin asti iso naarmu, mutta ei oo vielä ruostunu??? Naarmukin ainakin jotain 2vuotta vanha....
Gemoger
'Kadett'
'Kadett'

On 2004-08-04 21:21, Jyrki P wrote:
Mulla oli G-astrassa just samas paikkaa eli siellä bensatankin kumen alla ruostetta siinä peltien saumakohdassa, johtuen ilmeisesti siitä et vesi pääsee sinne siitä kannen välistä ja siellä ei ole poistoreikää joten pääsee muhimaan oikeen kunnolla, uudemmissa on reikä ja kumitulppa siellä josta vesi poistuu.

Ite sen hioin ja maalasin, en oo siitä viitsiny ooppelille mennä valittaan vaikka periaatteessa olis pitäny.

Olivat varmaan huomannu ton ja korjannu asian kaikessa hiljasuudesa.
Ei ole itselle tullu vielä vastaan yhtään g astraa jossa olis joku tehtaan vika mik alkais ruostumaan, mut näköjään tää on heikkous :smile: Ei voi mitään, soitin suoraan opelille ja kysyin miks näin. Vastaus oli nyt että olen kolmas omistaja ja kaupan hetkellä tästä on voitu antaa alennusta - Paras selitys mitä oon kuullu. No harmi niille koska satun olemaan opelin edustaja :smile: Pitää korjaa ite / pläkkäri saa tehdä sen :smile: Mut täst lähtien on turha toivoo takuit opelilta, taitaa myös käydä niin et opeli vaihtuu!
Vastaa Viestiin