Ostin juuri 99 facelift Vectran ja nyt pitäisi ostaa uusi rengaskerta. Mikä rengas on hyvä rengas Vectra-B:hen? Renkaan pitäisi olla ennenkaikkea hiljainen. Rengaskoko 205/60/15. Millaisia kokemuksia teillä on. Nykyiset renkaat kumisevat ikävästi karkealla asvaltilla ja sitähän Suomessa riittää.
Kaverilla on 98 cd sportissa Uniroyal raintyre:t vannekoko tosin 16". Ei voi kuin ihmetellä kuinka hiljaiset ovat. Muista ominaisuuksista ei omakohtaista kokemusta...
Mulla on tuossa alla halpisrenkaat, eli varmaan huonoimmat EI uusiorenkaat mitä (pienellä) rahalla saa. Auto on itsessään aika äänetön, mutta ei nuo renkaat varmasti parhaasta päästä äänenkään suhteen ole. Eli GT Radialit kokoa 205/40/17. Laitettu edellisen omistajan toimesta ja toimivat kiitettävästi hintaansa (370e / kierros)nähden.
Sellainen kysymys / varoituksen sana, että edellisessä autossa oli myös GT:t mutta 50-sarjaa ja olivat oikein huomattavasti huonommat ajossa. Siis löysät, toisin kuin nämä 40-sarjalaiset.
Viestin pointti kaiketi oli, että minusta nuo on suhteellisen hiljaiset, vaikka halvat ovatkin, mutta varmasti kalliimmista sarjoista löytyy hiljaisempia.
Onko kenelläkään kokemusta uudesta Nokian NRHi:sta ? Olen keskustelupalstoilta havainnut, että joissain autoissa hiljainen, mutta toisissa erittäin meluisa.
Mulla on Astroissa NRE ja NRHi renkaita. NRE on selvästi hiljaisempi, mutta häviää ajotuntumassa. NRHi on todella maukkaan tuntuinen rengas ajaa, mutta pitää selvästi enemmän "kohinaa" pienissäkin nopeuksissa NRE:hen verrattuna.
NRE on farmarin alla ja NRHi kolmiovisessa.
Kuvittelisin että NRVi on ääneltään samanlainen NRHi:n kanssa, koska kuvio on täsmälleen sama.
no jos on suomessa saatavilla niin Michelinin Certis on hiljainen. jos haet kovaa pitoo ja silti aika hiljainen niin Michukan Pilotti. tietysti hiljainen rengas ja hyva kayttaytyminen ei tule samassa paketissa.
Hanski
Goodyerilta on tulossa uusi F1 jossa on enempi suljettu reuna ja on hiljaisempi kun vanhempi F1. kuuleman mukaan vanha F1 on kuluneena aika melusa. meilla on myoskin uus Astra jossa on ensiasennusrenkaana Continentalin Econo-jotain. hiljainen ja pehmee, sopiva naisten ajoon, koyha pito.
Hanski