Jarrulevyjen kuluminen vaihtokuntoon?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jjvirtan
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jjvirtan »

B-Omegassa levyt kuluneet jo vaihtokuntoon,ohuiksi,noin 190tkm ajolla.

Taas tuo mittarilukema tuontiautossa askarrúttaa..Voiko levyt mennä loppuun jo tuolla ajolla?Huoltokirja autossa on aukoton..
Itse olisin veikannut että levyt kestää 300tkm ajon?Muita veikkauksia,kokemuksia?
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Villi veikkaus: jarrut laahaavat hieman joka sitten syö levyt.. Voisi olla yksi mahdollisuus.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Kyllä ne jarrulevyt kannattaa vaihtaa useammin kuin kerran 300tkm:ssä. Realsantakin vaihtaa kymppitonnin välein.:grin:

Sadantonnin välein ne on varmasti jo ihan fiksua vaihtaa.
Veccura A
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Veccura A »

Oman kirjanpidon mukaan A-Vecussani menee edestä jarrut vaihtoon noin 80 tkm:n välein, takaa noin 100 tkm. Itselläni ollut tapana vaihtaa palat ja levyt kerralla, tosin en tiedä, onko siinä pidemmän päälle mitään järkeä :???:
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Miro.Simounen
OCF Member 2017

Viesti Kirjoittaja Miro.Simounen »

kyllä ne omegan kokosessa autossa menee tuossa nurkilla, varsinkin jos paljon ajettu ja jarruteltu

itellä 179tkm ajetussa b vectrassa menee varmaan ensi keväänä vaihtoon levyt, tai sitten käytän sorvissa, riippuen paljon on paksuutta (palat on vielä ihan ok)

<font size=-1>[ This Message was edited by: Miro.Simounen on 2004-07-27 22:53 ]</font>
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Kuulostaa ihan normaalilta. Omassa B-Vectrassa on takalevyt uusittu n. 150tkm kohdalla ja etulevyt uusin aika pian, eli noin 180tkm paikkeilla.
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Kas kun on 190 tkm kestäneet ylipäätään. Kyllä mulla on ainakin nopeammin kuluneet. Vectrassakin on mennyt n. 30 tkm välein levyt edestä vaihtoon (tuli tuohon aikaan vierailtua usein ratapäivillä...) mutta niinpä oli E-Kadetissakin ihan normaaliajossa levyt ohuet jo pienemmillä kilsoilla aikoinaan. Ihan normaalia siis on se, että levyt pitää vaihtaa edestä yleensä jo vähän pienemmillä kilsoilla (150-180 tkm) rauhallisemmassakin ajossa.
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Takalevyt taitavat silti yleensä kulua normaaliajossa ennen etulevyjä? Näin ainakin nykyisessä autossani ja edellisessä myös (Nissan 200SX). Ne kun on alttiimpia kuralle, suolalle yms.
Intro
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Intro »

Meilläkin meni just levyt vaihtoon astra f:ssä ja mittari näyttää sen 140tkm.
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Mä olen kuullut, että nuo ns. "kisapalat" syövät levyjä normaaleja paloja nopeammin. Lineeko niiden koostumus kovempi/karheampi? Mulla oli yhdessä edellisessä Vectrassa jotkut green(?) tai vastaavat palat, jotka eivät kuluneet oikein ollenkaan, mutta levyt jouduin vaihtamaan kahteen kertaan...

Viesti Kirjoittaja Rehellinen »

<font size=-1>[ This Message was edited by: Rehellinen on 2004-07-28 13:19 ]</font>
Rehellinen
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja Rehellinen »

No menee nuo autobaanalla kun vauhti on 170km/h ,jarrut joutuu ihan erilaiseen testiin.
Astra G-98
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Astra G-98 »

Itse juuri vaihdoin astraan levyt ja palat eteen ku pyörähti satku mittariin paloissa oli 2mm pintaa ja joka pala halki keskeltä ja levyissä oli kummallakin puolella 3mm kynnys molemmin puolin levyä.
Vastaa Viestiin