Kokemuksia B-Omegasta
Eli nyt olen käynyt muutamia farkkuja katselemassa, ja kahta jo käyttänyt autotohtorilla. Jompikumpi noista kyllä on nyt varmuudella tulossa taloon. Toinen on Peugeot 406 2,0ST GW '99, toinen Omega 2,5 CD Caravan '98. Molemmat manuaalivaihteilla. Lähinnä tuosta Omegasta haluaisin tietää kokemuksia, saatte toki sanoa jos jotain tuosta pösöstä on sanottavaa. Ainakin tilaa tuossa Omegassa on, ja kulkukin ihan OK. Kuittejakin oli, mm. venakopparemontti oli tehty kaksi vuotta sitten, ja huoltokirja (2001- ei merkkiliikkeessä huollettu). Varusteina mm. automaatti-ilmastointi, nahkajakkarat, kattoluukku. Tuotu joskus muuttoautona, ilmeisestikin joku rauhanturvaaja tms. Ajettu 157.000 kilsaa, ja hintaa olis 15.200€, paljonkohan kannattaa tuollaisesta maksaa? Varmasti tuo hinta tuosta putoaa jonkin verran, mutta mikähän olisi oikea hinta?
Autotohtorilta ei mitään muuta huomautettavaa löytynyt kuin jarrunesteen kiehumispiste, sekä takapöntössä pieni vuoto. Hyvässä kunnossa siis. (Säännöllisesti ruostesuojattu, eli ei ongelmia pitäisi senkään suhteen olla)
EDIT: hinta 15.200 eikä 14.200
<font size=-1>[ This Message was edited by: jabbu on 2004-07-23 17:08 ]</font>
Autotohtorilta ei mitään muuta huomautettavaa löytynyt kuin jarrunesteen kiehumispiste, sekä takapöntössä pieni vuoto. Hyvässä kunnossa siis. (Säännöllisesti ruostesuojattu, eli ei ongelmia pitäisi senkään suhteen olla)
EDIT: hinta 15.200 eikä 14.200
<font size=-1>[ This Message was edited by: jabbu on 2004-07-23 17:08 ]</font>
- Lurttinen
- OCF Member 2018

- Jäsennumero: 1227
-IMHO-
Pösö on parempi, kun ajaa pitkää matkaa paljon.
Omppu taas mukavampi kaupungissa...
Ompusta toi on hyvä hinta, hivenen voit tinkiä.
ite ottaisin ompun.
Tullu turpaan yhden peugeotin kanssa, kun oli pajalla enemmän kuin kotona.
Ooppelit on omalta osaltani osoittautuneet luotettaviksi ja hyviksi autoiksi.
Vaikka yksilöitähän nuo autot ovat...
Ompulle multa ääni.
Ompusta toi on hyvä hinta, hivenen voit tinkiä.
ite ottaisin ompun.
Tullu turpaan yhden peugeotin kanssa, kun oli pajalla enemmän kuin kotona.
Ooppelit on omalta osaltani osoittautuneet luotettaviksi ja hyviksi autoiksi.
Vaikka yksilöitähän nuo autot ovat...
Ompulle multa ääni.
Teksti 1| Teksti 2 | Teksti 3 | Teksti 4
Moi,
Itsellä ollut pari tuollaista 2.5 V6 Omegaa tässä vuosien varrella, sekä automaatti että manuaali ( nytkin pihalla seisoo kyseinen kulkine )
Mielestäni todella mukava ja hiljainen auto ajaa ( muijakin tykkää ajaa vaikka on todella iso auto )
Vaikkakin tuo on isolla koneella niin ei vie mitenkään älyttömästi bensaa.
Ooppelin perisynti eli ruostuminen tosin vaivaa myös vanhempia B omppuja ;o(
Osta Omega vaan, tykästyt varmasti, eikä noin uusi ole varmasti vielä edes alkanut ruostumaankaan...
/Make
Itsellä ollut pari tuollaista 2.5 V6 Omegaa tässä vuosien varrella, sekä automaatti että manuaali ( nytkin pihalla seisoo kyseinen kulkine )
Mielestäni todella mukava ja hiljainen auto ajaa ( muijakin tykkää ajaa vaikka on todella iso auto )
Vaikkakin tuo on isolla koneella niin ei vie mitenkään älyttömästi bensaa.
Ooppelin perisynti eli ruostuminen tosin vaivaa myös vanhempia B omppuja ;o(
Osta Omega vaan, tykästyt varmasti, eikä noin uusi ole varmasti vielä edes alkanut ruostumaankaan...
/Make
Käyttis: Vectra C
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
"Harraste": Corvette -85, Thunderbird -64, Vectra -95
Joitakin kokmemuksia on kertynyt tuosta omppu 2.5 V6:sta. Elikkä tuotu 10/2002 Saksasta (Frankfurt) ja kellossa oli 118 tkm (takuu). Nyt 154214 km ja seuraavaa: oikea raidepään tanko vaihdettu eikä vielä muuta. Automaattilla ja kaikilla muilla herkuilla varustettu ja ei muuta huomautettavaa, paitsi, että katsastusmies syynäsi tarkasti, eikä löytänyt ruostetta. Näitä omegoita on jo tuotu niin paljon Suomeen, että palautetta löytyisi varmasti enemmän jos todella pahoja kupruja esiintyisi. Paras laatu kuitenkin näistä vanhemmista Opelista.
Joutui tuossa talvilomalla ajamaan reilu 2500 km Pösön 406 GW Hdi-mallisella vuosimallin 2002 kulkineella. Lastina oli lähes koko matkan 5 hlöä plus suksiboxi ja kontti aivan tupaten täynnä kamaa. Huomioita:On 2004-07-23 17:29, lurttinen wrote:
-IMHO-
-Ohjaus outo (keskellä joku tyhjä alue, joutuu korjailemaan koko ajan, kait tottumiskysymys).
-Penkki suorastaan huono (kankut ja selkä puutuu).
-moottori hyvä, vääntö riittävä ja ohikin pääsee. Keskikulutus tuollakin lastilla alle 7 litraa.
-Sivupeilit/ikkunat suolatulla talvitiellä samointein kurassa -> joutuu sadan kilsan välein pysähtymään huoltsikalle pesemään niitä.
-Suhteellisen hiljainen kulkuväline.
-Automaattinen lämmitys/ilmastointilaite pelasi hyvin, lämpeni nopeasti ja huurtumisongelmaa ei esiintynyt.
-Söi öljyä (120 tkm ajettu, muistaakseni).
Isälläni taasen on ollut useampia B-Omegoita ja pitkälle matkalle se olisi ehdottomasti minun valintani. Omppu on hiljaisempi, suuntavakaampi, mukavampi penkeiltään ja uudemman mallin (-98->) lämmityslaitekin toimii loistavasti.
Pisteet Omegalle
** BMW 130i ** Ski-Doo MXZ X-RS 850 **
Piste omegalle ehdottomasti noista. Molemmista on kokemusta, sedällä on tuollainen peugeot, ja itselläni omppuja on ollut jo pari kappaletta. 2,5cd ompulla ajoin itse 100tkm, ilman mitään suurempaa remonttia, ainoastaan jakopään hilut vaihdoin tuohon silloin. Kun tuli kilometrirajat täyteen. Loistava auto ajaa, ja bensankulutus ei ole niin hirveän paha "isoksi" autoksi.
Pisteet omegalle ehdottomasti.
Pisteet omegalle ehdottomasti.
-
Opel Astra
- 'Senator'

tällanen ihan yleinen kommentti: "parhaat ranskalaiset saa grilliltä"
Kumpaakaan vaihtoehdoistasi en ole tosin ajanut, mutta aika harvalla lienee mitään hyvää sanottavaa vanhoista tai vanhenevista ranskalaisista autoista . "Ranskalaisella on kiva ajaa, mutta se on ikävä omistaa" (tai jotain sinnepäin). Kyselin hinausauton kuljettajilta yleisimmin hinattavaksi joutuvista autoista ja vastauksena oli: uudet Peugeotit, uudet Nissanit ja pakkettiautoista Ford Transit.
Itse en ostaisi kumpaakaan. Itsellä oli Omega v6 2.5 24v cd noin 11kk. Korjaus kulut sinä aikana 4700€ bensakulut 2500€ tähän päälle normaalit huollot. Pösöstä ei ole kokemusta muuta kuin kuulopuheita harva kehunut. Minun mielestäni jätä kummatkin pois listalta.
Omegan korjauksia
-venttiilikopan tiivisteet plus kopat 600€ tyyppivika v6 moottoreissa
-ohjaustehostimen pumppu 450€ tyyppivika
-katalysaattori 200€ tarvike
-ajovalot 400€ auto -94
-kampiakselin tunnistin 350€ tyyppivika
-käyntihäiriöiden korjaus 300€ tyyppivika
-ruoste korjaus ja suojaus 400€ ruostuu helposti
-vaisteiston huolto 110€
-koiranluut 100€ tyyppivika
-etutuki varret puslat 300€ tyyppivika
-tulpanjohdot 350€ vuotanut öljy venttiili kopista hajottaa johdot
En muista nyt yhtäkkiä enenpää mitä oli vikana. Korjaamatta jäi kattoverhoilu pitää inhottavaa kolinaa kun laittaa oven kiinni. Takapään puslat olisi pitänyt vaihtaa.
Joku voi löytää hyvänkin yksilön mutta kyllä ne ilmeisesti aika vähissä on kun seuraa tätäkin foorumia.
Omegan korjauksia
-venttiilikopan tiivisteet plus kopat 600€ tyyppivika v6 moottoreissa
-ohjaustehostimen pumppu 450€ tyyppivika
-katalysaattori 200€ tarvike
-ajovalot 400€ auto -94
-kampiakselin tunnistin 350€ tyyppivika
-käyntihäiriöiden korjaus 300€ tyyppivika
-ruoste korjaus ja suojaus 400€ ruostuu helposti
-vaisteiston huolto 110€
-koiranluut 100€ tyyppivika
-etutuki varret puslat 300€ tyyppivika
-tulpanjohdot 350€ vuotanut öljy venttiili kopista hajottaa johdot
En muista nyt yhtäkkiä enenpää mitä oli vikana. Korjaamatta jäi kattoverhoilu pitää inhottavaa kolinaa kun laittaa oven kiinni. Takapään puslat olisi pitänyt vaihtaa.
Joku voi löytää hyvänkin yksilön mutta kyllä ne ilmeisesti aika vähissä on kun seuraa tätäkin foorumia.
kaikista automerkeistä ja malleista löytyy huonosti pidettyjä, mittareita ruuvattuja etc. yksilöitä. ei niitä kannata ostaa.
tai jos ostaa, niin ei kannata valittaa auton huonoutta, korkeintaan omaa tyhmyyttään..
Peugeot on mutkaisella tiellä parempi ajella, pienempi tiloiltaan. Matka-autoksi minä taas ottaisin Omegan.
eivät kumpikaan siis huonoja autoja. ranskiksissa vaan on ihmeellisiä ongelmia, ja nuo koneet heittää talvella helposti öljyt pihalle jos sitä huohotinsysteemiä ei ole viritelty...
25tkm v6:lla nyt takana, öljyt olen kerran vaihdattanu. ei muuta laitettavaa. paitsi yksi tiedossa;
jarrupalat pitäisi kohta uusia. tää on varmasti tyyppivika
<font size=-1>[ This Message was edited by: skk on 2004-07-26 17:17 ]</font>
tai jos ostaa, niin ei kannata valittaa auton huonoutta, korkeintaan omaa tyhmyyttään..
Peugeot on mutkaisella tiellä parempi ajella, pienempi tiloiltaan. Matka-autoksi minä taas ottaisin Omegan.
eivät kumpikaan siis huonoja autoja. ranskiksissa vaan on ihmeellisiä ongelmia, ja nuo koneet heittää talvella helposti öljyt pihalle jos sitä huohotinsysteemiä ei ole viritelty...
25tkm v6:lla nyt takana, öljyt olen kerran vaihdattanu. ei muuta laitettavaa. paitsi yksi tiedossa;
Riippuu myös siitä mitä autolta haluaa mielyttävää matkan tekoa ja suht hyviä ajo ominaisuuksia. Itse olen aikas kriittinen autojen suhteen minulle ei riittänyt syyksi pitää autoa sen vuoksi että, on hyvä ajaa. Itse olen tarkka huolloista ja yleisestä kunnosta autoissa. Sen takia ilmeisesti noita korjauksia tuli niinkin paljon kuin tuli. Kyllä se noissa korjaamoissakin on tiedossa että omegoissa on paljon tyyppivikoja ei tarvitse mennä kuin merkkiliikkeeseen ja kysyy (edellyttää tuttua korjaajaa). Mutta se siitä jokainen taaplaa tyylillään. Harraste autoksi Omega on oiva peli. Sorry jos tuli liikaa moitittua.
Juu kyllä paljon ajetusta huonostihuolletusta autosta voi tulla isotkin laskut,varsinkin kun kutosta ja automaattia alkaa ikä painaa..
Itse olen kyllä kokenut Omegat ihan suhthyvksi autoiksi,kulutusosat ovat edullisia ja autoa on helppo huoltaa/korjata itse jos intoa riittää.
Mitä tuohon -98 Omegan hintaan tulee niin yksityiseltä voisi tuohon hintaan saisi jo MV6:sen.Eli mielestäni hinnassa on ilmaa ainakin jonkin verran.
Itse olen kyllä kokenut Omegat ihan suhthyvksi autoiksi,kulutusosat ovat edullisia ja autoa on helppo huoltaa/korjata itse jos intoa riittää.
Mitä tuohon -98 Omegan hintaan tulee niin yksityiseltä voisi tuohon hintaan saisi jo MV6:sen.Eli mielestäni hinnassa on ilmaa ainakin jonkin verran.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
juuh mun tarvis kans vaihtaa jarrupalat, on sitten ilmeisesti tyyppivika kun muutkin joutuuOn 2004-07-26 17:08, skk wrote:
(Omega b 2,5 V6,myyty pois)(Chevy Astro LT EXT 4X4 4,3 V6,vaihdettu) Nykyisin GMC Van 6.2d
-
Opel Astra
- 'Senator'

Kyllä moittiakin saa. On hyvä, että tulee kaikenlaiset käyttökokemukset esille.On 2004-07-26 22:44, omega mtj wrote:
Riippuu myös siitä mitä autolta haluaa mielyttävää matkan tekoa ja suht hyviä ajo ominaisuuksia. Itse olen aikas kriittinen autojen suhteen minulle ei riittänyt syyksi pitää autoa sen vuoksi että, on hyvä ajaa. Itse olen tarkka huolloista ja yleisestä kunnosta autoissa. Sen takia ilmeisesti noita korjauksia tuli niinkin paljon kuin tuli. Kyllä se noissa korjaamoissakin on tiedossa että omegoissa on paljon tyyppivikoja ei tarvitse mennä kuin merkkiliikkeeseen ja kysyy (edellyttää tuttua korjaajaa). Mutta se siitä jokainen taaplaa tyylillään. Harraste autoksi Omega on oiva peli. Sorry jos tuli liikaa moitittua.
Nonni, ylihuomenna käyn sitten auton hakemassa käyttööni, ja Omegaan olen lopulta päätynyt. Ruostettahan tuosta ei kyllä löytynyt, sillä suojattu uutena ja vuonna 2001, eli kun nykyinen omistaja auton hankki. Myöskin venttiilikopat oli siis vaihdettu, eli niistäkään ei pitäisi ongelmia tulla, vai kuinka? Hinnankin sain pudotettua 14,500, joka mielestäni on varsin kohtuullinen. Mitenkäs tuossa muuten on noiden jakopäähilppeiden vaihtoväli? Ihan vaan ajattelin, että ei vaan tule sitten yllätyksiä. Mutta auto on kyllä kunnoltaan todella uutta vastaava, ilmastointikin oli tänä keväänä huollettu. Eiköhän tuo perheautosta käy, vaikkei perhettä vielä vaimoa enempää olekaan. Kummasti se vaan rupeaa vatsa vaimolla kasvamaan siihen malliin, että kyllä rupes farkkua tarvimaan...
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Opel Vectra 2,0i CDX '95