Astran valorele hukassa

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Reijol »

Taas on Astra farkun -99 valomuistirele sipannut, yhden sellaisen olen kaverillekin kuntoon tinannut, mutta kun en löydä omastani koko relettä! Kuskin vasemman jalan vierestä olen peilien kanssa etsinyt rele- ja sulaketaulun takaa, mutta ei löydy. Missä ihmeessä se on?

-Reijo-
pine
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja pine »

Mulla oli -98 g farkussa siellä korkealla kojetaulun takana, jousiklipsillä kiinni kojelaudan tukiraudoissa 'naamioituneena'.
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

joo siellä se on.käsikopelolla vaan se on semmoinen puolikkaan tupakkiaskin kokoinen.ja tosiaan metalliklipsillä kiinni.
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

Aha, kiitos vastauksista. Olen siis hakenut ihan väärästä paikasta. Voitteko vielä hiukan tarkentaa löytyykö ratin vasemman vai oikean jalan puolelta? On se kumma kun kojelaudassa olisi kunnon paikkakin releelle siinä sulaketaulussa, niin pitää mennä kasaamaan auto tuon releen ympärille.

-Reijo-
astrag
'Agila'

Viesti Kirjoittaja astrag »

Eli se on siinä valokatkasijan kohdalla, kojelaudan sisässä.
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

No nyt on niin hyvät koordinaatit että pitäisi käden osua paikalleen. Sitten vaan yksi kolvin tuikkaus ja 80 Euroa on säästetty.

-Reijo-
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Onks se rele jo muka 80€? Itse ostin vuonna 2000 ja silloin hinta oli 270 mk eli 45€. Tosin kyseinen rele löytyy lipastosta kun sain sitten vanhan releen korjattua.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

Rele + työ, jos enää nykyään saa tuolla hinnalla. Ja releen vaihto on turhaa koska se uusikin hajoaa parissa vuodessa samasta juotoksesta. Mieluummin juotan itse kunnolla.

-Reijo-
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

Nonnih, taas pelaa. Rele löytyi käsikopelolla rele- ja sulakeboksin takaa, lähti nitkuttelemalla irti mittaritaulun tulipalkista, ja sitten se olikin johtonipun päässä käsiteltävissä. Se sama juotos tästäkin oli irronnut, näkee kyllä heti silmällä kun vaan avaa releen kuoren. Vähän kolvia ja tinaa, ja rele paikalleen. Vielä kerran kiitos releen jäljille opastaneille.

-Reijo-
astraGcaravan
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja astraGcaravan »

jep.itsekkin tuossa 3kk sitten kolvasin releen täältä forumista löytyvillä tarkoilla ohjeilla ja hyvin on pelittänyt
:smile:
Daredevil
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Daredevil »

Täytyykö se sulakerasia irrottaa tai raottaa?

Onko se rele sulak.rasian yläpuolella vai juuri valokatkaisijan kohdalla?
Reijol
'Kapitän'
'Kapitän'

Minulla muistaakseni roikkui sulakerasia vapaana, tarkkaa releen paikkaa on paha sanoa kun olin polvillani maassa auton vieressä nenä ovea kohti ja sitten kurotin oikealla kädellä niin ylös kuin pääsin siitä sulakerasian takaa. Siellä tuntui käsikopelolla murikka joka nitkuttelemalla irtosi. Takaisinasennus: samat liikkeet päinvastaisessa järjestyksessä.
Vastaa Viestiin