Remmiahdin kadetti e:hen 1.6I
-
Jani Mukkala
- OCF Member

No ei se nyt ihan "melkein" puhdasta happea ole. Ilokaasussa(N2O) on n.36 massaprosenttia happikaasua(O2), kun taas normaalisti ilmassa n.20 massaprosenttia. Puhtaalla happikaasulla olisi kyllä mukava ajella(tehon nousu n. viisinkertainen tavalliseen ilmaan verrattunaOn 2002-09-27 21:51, Jani Mukkala wrote:
no eihän se olekaan mutta melkein.Mutta kumpaakohan ne käyttä esim.noissa kiihdytysautoissa,teollisuus- vai sairaala käyttöön tarkoitettua? kun sitä on esim. agalla kahdenlaista.
<font size=-1>[ This Message was edited by: obeliski on 2002-09-28 00:06 ]</font>
Tuplat saa kyllä laittaa kunhan auto ei ole vähäpäästöinen. Katsastuksessa voidaan sitten vaatia että autoon asennetaan katalysaattori samoin kuin turbon kanssa, mutta se on ainoa rajoite.On 2002-09-27 20:29, Jani Mukkala wrote:
jos auto rekistöröity 1.7.-87 jälkeen ja se on kaasarikoneella niin saako siihen laittaa laillisesti esim. vaikka kaksi kurkkuiset tuplat? kun olen kuullut sellaista että jos auto on katsastettu 1.7.-87 jälkeen niin se ei menisi katsastuksesta läpi jos siinä tuplat, jos niitä ei ole siinä jo vakiona taehtaalta ollut.
Mainitsit jossain tuolla aiemmin että autossasi oli ollut katalysaattori, mutta 20SEH ei ole katalysaattorikone. Se katalysaattori on sitten ollut joku jälkiasennus, tms.Niin ja se mun kone on 20seh eli se 130 heppanen kone,mun mielestä nuo kaikki 2.0 8v gsi kadetit on juuri tuolla 20seh konella,vai olenko väärssä?
Joitain mainintoja olen nähnyt GSi Kadeteista C20NE-koneella, mutta ne saattavat olla jälkiasennettujakin. Voi olla että 8V GSi:t on ilman katalysaattoria olleet 20SEH:lla ja katalysaattorimallit C20NE:llä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Sairaala käyttöön tarkoitettu ilokaasu on paljon puhtaampaa, kuin vain teollisuuskäyttöön tarkoitettu. Vaikuttanee hintaan puhtaampi = kalliimpi. Autolle riittänee joku 99% puhtaus, kun sairaaloita ja vähän herkemmille laitteille voi olla 99.999999% "puhtausluokan" kaasua. (Nos 6.0)
2.0seh pakoputkistossa auton keskivaiheilla on resonaattori, jota joku voi luulla katti-pötöksi. Itelle ainakin ensivilkaisulla jäi semmoinen vaikutelma... Näin ainakin vectrassa.
2.0seh pakoputkistossa auton keskivaiheilla on resonaattori, jota joku voi luulla katti-pötöksi. Itelle ainakin ensivilkaisulla jäi semmoinen vaikutelma... Näin ainakin vectrassa.
Signature tai silleen...
-
Jani Mukkala
- OCF Member

Joo minäkin olen jostain lukenut että jos lääkäriltä saa lapun että on yliherkkä auringolle niin silloin saisi tummentaa myös sivulasit ja etulasin.Onko sellaista konetta olemassa kuin c20seh? olen vaan jossain nähnyt puhuttavan sellaisesta koneesta,ja paljonko tuossa c20ne koneessa on heppoja,onko siinä se 115hp vai paljonko? Mutta tuo minun autoni on ostettu uutena saksasta tai sveitsistä,mies jolta ostin sen oli syntyjään sveitsistä,mutta asunut myös saksassa ja sitten tullut suomeen,että en tiedä onko se katti ollut siellä jo tehtaalta vai onko se laitettu jälkikäteen, mutta katti siellä on jokatapauksessa ollut ja se on vielä tuolla tallis hyllyllä.
-
Jani Mukkala
- OCF Member