Tossa ostin ajotietokoneen vectraani ja muuten skulaa hyvin paitsi ulkolämpötila ei näy,,,mut tankkasin tankin täyteen ja ajoin tyhjäks. Tietokone näyttää keskikulutukseski 11.9l/100km. Ok. Mut jos ajoin n.700km ja tankkiin mahtuu n.60l. Ni mä saan kyl siit n.8.5l/100km...Eli missä mättää??? Tää kyseinen tietokone on 2000vectrast ja oma on 20seh. Olisko eri softa? Ku rupesin silmäilee tarkemmin tota tietokonetta löysin pienen ruuvin jota voi pyöritellä mut en huomannu et se olis vaikuttanu johonki. Sit toinen löytö oli tommonen palikka joka tulee kahdeksaan pinniin tietokoneessa kiinni. Jos otti tän palikan pois, näyttöön tuli Pr06 ja alanäyttöön --:
Tietääkö kukaan onko tuolla ruuvilla ja tol palikalla jotain vaikutusta tohon softan vaihtoon?!?!?
Olis iha jees jos sais luvut stemmaamaan.
Ajotietokone heittää pahasti
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Mulla on sama ongelma omassa vectrassa kysäsin asiaa joskus Hätälän Karilta kun se on boschi expertti niin se sano että ei niitä oikeen voi kalibroida itse. Että yleensäkkin noi ajotietokoneet näyttää lähinnä oikeessa suhtessa kulutuksen. Tietenkin olisi kiva jos joku tietäisi miten sen oikeasti saa kalibroitua.
<a href="http://www.iitu.net/vectra.htm">Opel Vectra '90 2.0 16v & '89 Vectra 1.6 irmscher</a>
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Mulla on c20xe 16v ajotietokone c20xe 16v koneessa että luulen että niissä on jotain muitakin eroja. Tietenkään en tiedä alkuperäsen koneen moottoriohjauksesta onko m2.8 vai m2.5. Ajotietokone on eri autosta kun kone. Ajotietokone laskee kulutusta suuttimien aukiolo ajoista jos en ole väärässä. Sillä bensanpaineen nostaminen laski ajotietokoneen näyttämää keskikulutusta. Onneks ei oo muita vehkeitä mitä pitäis koko ajan päivitellä niinkun uudessa pökötissä pitää vaihtaa abs:in ja ajovakautuksen ohjelmaa renkaan tyyppiä vaihdettaessa..
<a href="http://www.iitu.net/vectra.htm">Opel Vectra '90 2.0 16v & '89 Vectra 1.6 irmscher</a>