Calibra-sivu

Keskustelua Opeleista
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja JaspaJami »

Kehoittaisin tekemään sivustosta ikkunan koon mukaan skaalautuvan ehdottomasti.
Itse en ole skaalautuvan kannalla, ainakaan jos haluaa tehdä tylikkäät sivut, koska se ei ole mahdollista skaalautuvana. Mutta toi saisi kyllä olla hieman leveämpi. Suurin osa käyttää resoluutiota 1024*768 tai isompaa. Eli yleensä riittää että tolla 1024*768 resoluutiolla sivut mahtuvat näyttöön.

Varmistin asian vielä veljen mainostoimistolta ja samalla kannalla.

EDIT: Itseltäni löytyis 1Gt palvelin tilaa Espoosta hyvien yhteyksien päästä, siellä tosin ei ole mysql tukea ja täytyy ottaa selvää tunnuksista (kuinka monta, minkä tasoisia, kuinka luodaan). Toinen vaihtoehto vois olla Tampereelta, mutta täytyy ottaa niistä selvää.

Voisin joskus ilta puhteena vääntää jonkun ohjelma jonka kauttaa noita "jäsenien" autoja voisi tuonne sivuille lisätä/muuttaa. CGI-ohjelmana olisi helppo toteuttaa. Mitähän ominaisuuksia siinä olisi syytä olla?

t. Jami

<font size=-1>[ This Message was edited by: JaspaJami on 2004-06-02 22:33 ]</font>
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Mäkin laitan omasta calsusta faktaa ja kuvia tuleen jahka saan kaikki listat kiinni.
kebu
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja kebu »

joo tuetaan ehdottomasti vois pistää sitten omasta caliikunasta tiedot ja kuvaa
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

On 2004-06-02 22:07, JaspaJami wrote:
Itse en ole skaalautuvan kannalla, ainakaan jos haluaa tehdä tylikkäät sivut, koska se ei ole mahdollista skaalautuvana. Mutta toi saisi kyllä olla hieman leveämpi. Suurin osa käyttää resoluutiota 1024*768 tai isompaa. Eli yleensä riittää että tolla 1024*768 resoluutiolla sivut mahtuvat näyttöön.

Varmistin asian vielä veljen mainostoimistolta ja samalla kannalla.
Mainostoimistot nyt eivät ole koskaan nettisivuja osanneetkaan tehdä.

Skaalautuvuus on koko www:n idea. Skaalautumattomat sivut ovat "lievästi ilmaistuna" sieltä ja syvältä. Itsekin käytän nettiä läppärin näytöllä 1024x768-resoluutiolla, monitorilla 1600x1200-resoluutiolla sekä lisäksi kännykällä tosi paljon pienemmällä resoluutiolla. Jopa tämä foorumi on skaalautuva ja näyttää hyvältä noilla kaikilla. Kymmenien senttien marginaalit www-sivuilla kertovat vain huonosta web-suunnittelusta kun yleensä joku mainostoimiston mies on päässyt tekemään jollekin firmalle sivut.

No itse olenkin webin old-school-käyttäjiä, koska sitä olen käyttänyt alusta asti, omat kotisivut tein jo 1994 ja tuo omien kotisivujenkin koko rakenne ja ulkoasu on vuodelta 1996 muistaakseni sellaisenaan (ns. toisen vaiheen mallien mukaan)...
VEN
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

joo multa kans tulee tietoa ja kuvaa mun calibrasta kunhan se on siinä kunnossa että sitä kehtaa näyttää

noista sivuista että eihän noita nyt voi tuomita vielä kolmannen asteen helvettiin kun nuohan on niin alkuvaihees mut tosiaan pientä säätöä niin sitten kulkee
lainaten kimi "kimittäjä" räikkösen sanoja :smile:

nyt vaan joka calikka jannu mukaan niin nuo astra miehet kuolee kateudesta :smile: he,he tuo oli jo aika lapsellista :smile:
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Mainostoimistot nyt eivät ole koskaan nettisivuja osanneetkaan tehdä.
Hyvä tietää että ei ole mainostoimistoa joka osaisi tehdä nettisivuja. Ehkä yleistät hieman turhaan.
No itse olenkin webin old-school-käyttäjiä, koska sitä olen käyttänyt alusta asti, omat kotisivut tein jo 1994 ja tuo omien kotisivujenkin koko rakenne ja ulkoasu on vuodelta 1996 muistaakseni sellaisenaan (ns. toisen vaiheen mallien mukaan)...
Itse olen aloittanut netin käytön 1995 ja ensimmäiset nettisivut tein 1995. Ensimmäistä nettikauppaa olin toteuttamassa 1996. Eli en itsekkään ole vasta aloittanut näitä hommia.

No anyway, ihan makuaasia. Ehkä käytettävämmät sivut syntyvät skaalautuvina. Ja näyttävämmät kiinteällä tavalla.

t. Jami
K2Ri
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja K2Ri »

On 2004-06-01 23:02, Fallen wrote:
hei sanokaas nyt jotain nimiehotuksia tuolle sivulle ku pohjaa rupesin värkkälöimään :smile:
Fin-Calibras ??????

juu, ja kannatetaan & ollaan mukana kyseisen sivuston suunnittelussa.
BMW F31 320dA xDrive ///M-Sport Individual '15
BMW e46 ///M3 Cabrio '01

Kuva
Opeca
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Opeca »

Toi Fin calibras olisi hyvä tai calibra's of finland heh heh.Ei mitään calibra club finlandia koska siitähän ei tule mitään erillistä clubia vaan esittelysivu.Tai sitten OCF:n "alajaos" omalle mallilleen
Astra Caravan edition 2000/Taunus GXL 1975
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

Toi Fin calibras olisi hyvä tai calibra's of finland heh heh.
Kummatkin ihan hyviä mielestäni.
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Fallen »

eli tuos kokeilin tehä skaalautuvaa tuolla iframe periaatteella... jäi vähän kesken ku tuli muuta hommaa, mutta ens viikolla pitäs olla aikaa.. tuo vaan on paljo "näppärämpi" mun mielestä tuo pikkunen.. ja pieni on kaunista.. toki hieman isompana tuon voisi pistää...

JaspaJami olisi loistava jos saisi tuota tilaa.. itellä ei ainakaan oo ylimäärästä ruveta makseleen servutilasta kohtuuttomia summia...ja tuo olisi tosi hyvä tuo juttu millä pystys editoimaan noita omien autojen sivuja.

Niin ja tästä netin käytöstäkin vielä pakko sanoa.. vaikka ite nuori olen niin nettiä oon käyttänyt kohta kymmenen vuotta ja viimiset 8 vuotta kotona ollut adsl ja harrastanut aika paljolti sivujen väsäystä...mutta ainoo on se etten yleensä oo kiinnittäny noin suurta huomiota tuohon mitä ata tuos sano noista näytön resoluutioeroista... mutta edelleen ite tykkään tollasista "pienistä ja sievistä" sivupohjista.. jotenki vaan kivemman oloset :smile: mutta ens viikolla(pitää tosin autokin purkaa ja asentaa hälyjä ja hifejä) tai ens sunnuntaina kokeilen saada lisää aikaseksi...
JaspaJami
'Diplomat'
'Diplomat'

On 2004-06-03 23:17, Fallen wrote:
JaspaJami olisi loistava jos saisi tuota tilaa.. itellä ei ainakaan oo ylimäärästä ruveta makseleen servutilasta kohtuuttomia summia...ja tuo olisi tosi hyvä tuo juttu millä pystys editoimaan noita omien autojen sivuja.
Otan selvää tuosta serveri tilasta jahka kerkiän.

Minkäs lainen tuon perusperiaatteeltaan olisi syytä olla tuon ohjelman. Siirtää sivut samantien sivuille vai vasta Adminin hyväksynnän jälkeen? Editointi mahdollisuus?

Ongelmana olisi vielä kuvien uppaaminen serverille sillä en ole sitä saanut vielä kertaakaan toimiin. No täytyy varmaan taas kokeille jos sen sais toimiin kunnolla.
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

fallen heitin mailia sulle. että miten on??
miten edetään??
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Tänään illalla jatkan värkkäämistä... mietin vaan tuossa, että mitä sen sivukoon kans tekis... teenkö skaalautuvat vai vaan yksikertasesti isomman "postikortin"(niinku ata kettuili) x)
juzatheman
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja juzatheman »

en osaa sanoa.
mut miten on noitten kuvien kanssa?
Fallen
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Pistin mailia :smile:

Edit: Noni päivitin noita sivuja hitusen täs unenpöppyräs.. eli tervemenoa ettiin bugeja jne :smile:

Mietin et pitäskö noista autoista tehä noi esittelyt tohon tyyliin ja sitten jokaisen auton sivulle pistäs linkit kyseisen auton projektiesittelyyn tms? vai miten ois kätevintä? noh.. nyt nukkumaan ja huomenna aamusta pihalle auton kimppuun :grin:

Laitetaan vielä tuo linkkiki tähän.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Fallen on 2004-06-07 01:47 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: Fallen on 2004-06-07 10:17 ]</font>
Vastaa Viestiin