calibra 4x4 camber/caster ohjearvot?
-
juzatheman
- 'Senator'

-
juzatheman
- 'Senator'

itse asiassa suurin osa 4x4 turbo calibroista, kun olen säätänyt niin takapää(jos on säätö puslat) niin olen säätänyt pois tehtaan ohje arvoista eli pystympään. tietysti aina asiakkaan toiveiden mukaan, jos mahdollista. kaikissa kun ei ole samat lähtökohdat säädöille erinäköisistä syistä.
vaikka olisi taka pää tehtaan arvoissa niin sisä reunat kuluu!!
kulmien säätämiseen ja mihin arvoihin säätää vaikuttaa myös se että onko vakio puslat tukivarsissa vai onko urtaani puslia jotka ei anna myöden niin paljoa.
ittellä on sekä etupään että takapään säätösarjat kiinni joten voin säätää etu:camber,caster ja aurauksen ja taka:camberin ja aurauksen.
vaikka olisi taka pää tehtaan arvoissa niin sisä reunat kuluu!!
kulmien säätämiseen ja mihin arvoihin säätää vaikuttaa myös se että onko vakio puslat tukivarsissa vai onko urtaani puslia jotka ei anna myöden niin paljoa.
ittellä on sekä etupään että takapään säätösarjat kiinni joten voin säätää etu:camber,caster ja aurauksen ja taka:camberin ja aurauksen.
entinen calibran omistaja.
Niin, ja unohdit mainita että ne molemmat säätösarjat on Tunexista...
Tuohon säätöasiaan vastailin jo samaisella osastolla vectra-b:n kohdalla, joten kannattanee lukea. Pätee kaikkiin autoihin..
Voisin myöskin mainita, että ko. säätäjä eli herra juza on tarkka kaveri säätämään.. Kannattaa kysellä aikoja, jos on tarvetta.
KH / Tunex
http://www.tunex.fi
Tuohon säätöasiaan vastailin jo samaisella osastolla vectra-b:n kohdalla, joten kannattanee lukea. Pätee kaikkiin autoihin..
Voisin myöskin mainita, että ko. säätäjä eli herra juza on tarkka kaveri säätämään.. Kannattaa kysellä aikoja, jos on tarvetta.
KH / Tunex
http://www.tunex.fi
-
juzatheman
- 'Senator'

joo, eli mun calibrassa vielä vakio alusta. vaihdoin uudet raidetangon päät ja renkaat, siksi käytin säädöissä. renkaat on 215/40-16 ja nyt camber lähempänä ohjearvojen alarajaa. se on ainakin mun käsittääkseni ok. mutta nyt lähinnä kiinnostaa onko v6 ja 2.0 4x4 calibroissa sama pienempi ohjearvo? koska niinkuin aikasemmin kirjotin niin nyt säätöpaperissa lukee: ohjearvot calibra c25xe.
juza: ehditkö vilkasta sitä?
-
juzatheman
- 'Senator'

On 2004-05-18 16:24, Mikko_P wrote:
joo, eli mun calibrassa vielä vakio alusta. vaihdoin uudet raidetangon päät ja renkaat, siksi käytin säädöissä. renkaat on 215/40-16 ja nyt camber lähempänä ohjearvojen alarajaa. se on ainakin mun käsittääkseni ok. mutta nyt lähinnä kiinnostaa onko v6 ja 2.0 4x4 calibroissa sama pienempi ohjearvo? koska niinkuin aikasemmin kirjotin niin nyt säätöpaperissa lukee: ohjearvot calibra c25xe.
sori en muistanut oli niin hässäkkä päivä ja meni vielä ylitöiksikin, mutta yritän huomenna muistaa.
entinen calibran omistaja.
-
juzatheman
- 'Senator'

-
puuhapete81
- 'Senator'