A-Omegan madallus..onko tämä normaalia?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Mulla on kyllä tossa yks, mutta mutta, se o vähä kuumentunu joskus että en voi taata sen kestoa. Kyllä siinä kaikki asennot pitäs kuitenki toimia.

Se mun asia kuitenkin lähinnä oli, että sen säätimen saa korjattua helposti. Kun sen vaihtoa varten kuitenki joutus irrottamaan, ni samalla vaivalla sen korjaa, eikä maksa mitää.

Eli kun se o irti, ni sen saa kammettua auki/purettua. Sit ku sen rullan ottaa irti, ni paljastuu että siellä on pari metalliliuskaa, jotka koskettaa kuparilevyihin (vika on yleensä niissä). Ne väännät "isommalleen" ja hiot KAIKKI kuparipinnat puhtaaks hiomapaprulla. Sitte vaa läjään ni pitäs toimia. Vielä ennenku kasaat sen säädinhässäkän paikalleen ni käytät tuuletinta kaikilla tehoilla jonku aikaa ja tunnustelet ettei lämpene se rulla. Jos se lämpenee ni se ei saa tarpeeks kosketusta. Sitte pitää väännellä lisää niitä metalleja.

Itellä ainaki pelittää ton jälkee moitteetta. Kokeile jos auttas. Jos et saa selvää ohjeesta ni mä voin vaikka ton yhen purkaa ja ottaa kuvii ni näät ainaki niistä sit miten homma tapahtuu.
Rouheaa, jämerää, talonpoikais- ja viikinkityyppistä huonekalua ynnä muuta puusepäntuotetta:

www.puustikki.fi
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja jariz »

GeeTee:
Mitkä takakaaret tossa sun senussa on?
Kume
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kume »

On 2004-05-15 18:39, jarksi wrote:
Mulla on kyllä tossa yks, mutta mutta, se o vähä kuumentunu joskus että en voi taata sen kestoa. Kyllä siinä kaikki asennot pitäs kuitenki toimia.

Se mun asia kuitenkin lähinnä oli, että sen säätimen saa korjattua helposti. Kun sen vaihtoa varten kuitenki joutus irrottamaan, ni samalla vaivalla sen korjaa, eikä maksa mitää.

Eli kun se o irti, ni sen saa kammettua auki/purettua. Sit ku sen rullan ottaa irti, ni paljastuu että siellä on pari metalliliuskaa, jotka koskettaa kuparilevyihin (vika on yleensä niissä). Ne väännät "isommalleen" ja hiot KAIKKI kuparipinnat puhtaaks hiomapaprulla. Sitte vaa läjään ni pitäs toimia. Vielä ennenku kasaat sen säädinhässäkän paikalleen ni käytät tuuletinta kaikilla tehoilla jonku aikaa ja tunnustelet ettei lämpene se rulla. Jos se lämpenee ni se ei saa tarpeeks kosketusta. Sitte pitää väännellä lisää niitä metalleja.

Itellä ainaki pelittää ton jälkee moitteetta. Kokeile jos auttas. Jos et saa selvää ohjeesta ni mä voin vaikka ton yhen purkaa ja ottaa kuvii ni näät ainaki niistä sit miten homma tapahtuu.
Juu pitää ens viikolla kokeilla tota jos vaan ei oo kokonaan menny paskaks ku muutaman kerran oon laittanu sen ihan nolla asentoon nii se on lämmenny ihan pirusti ja juminu siihen paikoilleen ihan niiku se muovi sulattanu sen kiinni. Mut kokeillaan nyt kumminkin, kiitos neuvosta. Ilmoittelen jos en saa sitä purettua...
Volvo V90 D4 business momentum -17
Opel Insignia GrandSport -18
Opel Astra K 1.6T -18
Ford Transit Custom -16
Kadett E Modena flash -88
GeeTee
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

jariz : vielä senun alkuperäiset takaaret, vaihtuvat jossain vaiheessa todennäköisesti b-omegan kaariin. Tosin saattaa mennä vielä 1-2 kuukautta ennen kuin saan työn alle.

<font size=-1>[ This Message was edited by: GeeTee on 2004-05-16 18:06 ]</font>

<font size=-1>[ This Message was edited by: GeeTee on 2004-05-16 18:09 ]</font>
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

säädinrulla ei oo kallis ihan Opelillakaan, jotain 50e

varmaan Osatoimitus ja Ekegren saisi edullisemmin ?

ota tupakansytkärin suojamuovi pois, sitten näkyy jo ruuvit
jarksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jarksi »

Eihän se irroitus tuossa se ongelma ole (mutta siitä saattaa muodostua ongelma :wink: ). Mutta eipä se vielä niiden ruuvien irroituksella taida siitä irrota... Ainakaan minä en ole saanut. Mutta se siitä.

Miksi maksaa sellaisesta jonka voi myös itse korjata...? Varsinkin jos korjaaminen saa osan toimimaan uuden lailla..

Ja mun mielestä 50 e on kova hinta 5 x 5 cm kokoisesta rullasta.

<font size=-1>[ This Message was edited by: jarksi on 2004-05-17 13:41 ]</font>
Vastaa Viestiin