Kuinka usein peset autosi?

Keskustelua Opeleista
B-Na
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja B-Na »

pessy oon auton viimeks viime kesän lopuilla..
"Haista hurri vittu" - Lurttinen
Tctic
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Tctic »

Keskimäärin kerran kolmessa viikossa, pesisin useammin, mutta en halua maksaa noita hemmetin pesumaksuja. Ts. pesen käsin aina kuin mahdollista ja vahaan samalla. Nytkin taitaa olla neljä kerrosta vahaa pinnassa. Laitoin viime kerralla pari kerrosta simoniz kovavahaa kun en ollut tyytyväinen ensimmäisen kerroksen kiiltoon, kiillotus oli hullua hommaa, mutta tuli hyvä.
Jyrki P
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jyrki P »

No mä pesen kerran viikossa ainaki, perjantaina töiden jälkeen on mukava puunata auto kiiltäväks, vahaa laitan pari kolme kertaa kesässä. Talvella pesen aina ku on plussaa ettei vesi jäädy samantien autoon kiinni :smile:
Kuva
antzu
OCF Member
OCF Member
Viesti:

Viesti Kirjoittaja antzu »

Ihme läträäjiä.. hyvä jos muutaman kerran vuodessa viitsii pestä.
JuuZto
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja JuuZto »

Kyllä se tulee suunnilleen kerta viikkoon puunattua jos on tarvetta...ja vahapesu on kätevä, kiiltävä tulee yhellä kertaa ei tarvii erikseen vahata. :smile:
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Milläs työ pojat kuivaatte niitä autoja ? Pyyhe ei oikein innosta ja paperia menee ihan liikaa jos sillä aikoo kuivata. Itse olen aina ollut noita kone pesuja vastaa,mutta viime kevää kun oli kamalaa ilmaa tuli pari kertaa käytyä Teboilin täyspesussa (makso niin prkeleesti) ja siisti tuli. Kai se on parempi pari kertaa talven aikana käydä tuollaisessa. Kotona kun pesumahdollisuudet on aika rajalliset talvisin.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
Olbe
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Olbe »

On 2004-05-12 12:47, Zeni wrote:
Milläs työ pojat kuivaatte niitä autoja ? Pyyhe ei oikein innosta ja paperia menee ihan liikaa jos sillä aikoo kuivata. Itse olen aina ollut noita kone pesuja vastaa,mutta viime kevää kun oli kamalaa ilmaa tuli pari kertaa käytyä Teboilin täyspesussa (makso niin prkeleesti) ja siisti tuli. Kai se on parempi pari kertaa talven aikana käydä tuollaisessa. Kotona kun pesumahdollisuudet on aika rajalliset talvisin.
säämiskällä on tullu kuivatua :smile:
mitenkäs usein porukka vaihtaa sienen uuteen ?
rixcu
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja rixcu »

Olisko kerran per viikko, riippuu säästä.
Enliz
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enliz »

Pari kertaa viikos kesäsin, sää tietenkin vaikuttaa aika isolla osalla
Asterix
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Asterix »

Silloin pestään kun on mahollista pestä käsin. Vahat pintaa pari kolme kertaa vuoteen. Säämiskällä kuivaillaan ja sieni vaihtuu joka kevät, yleensä siitä syystä että vanha on talven aikana hukkunut..
Zeni
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Zeni »

Käytän harjaa,en sientä. Pelottaa kuitenkin tuo hiekan juuttuminen sieneen. Harja vaihtuu aina kun löydän sen nurmikolta/koiran suusta/veljen kevarin rattaista.
-----Zeni-----
"Aluminum, tastes like fear
Adrenaline, it pulls us near"
jabbu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja jabbu »

No sillon tulee pestyä ku on likanen. Vahannu en vielä oo tätä autoa ollenkaan, mut eipä oo maalikaan ollu kahta kuukautta pinnassa. Jos vaikka kesäksi pesisi ja vahais hyvin. Vahaa tulee levitettyä ehkä 3-4 kertaa kesässä. Talvella käytän pikapesussa kun on rahaa, maksaa nimittäin aika napakasti...
Ostin Parhaan, Elän Leveästi - OPEL
Opel Vectra 2,0i CDX '95
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Kätevä kuivain on sellainen kaareva lasta,joka mukautuu auton muotojen mukaan.
Sitten toisessa kädessä froteepyyhe tai säämiskä,jolla kuivaa ylimääräiset irtopisarat talteen...
mickus
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja mickus »

On 2004-05-12 14:32, Zeni wrote:
Käytän harjaa,en sientä. Pelottaa kuitenkin tuo hiekan juuttuminen sieneen. Harja vaihtuu aina kun löydän sen nurmikolta/koiran suusta/veljen kevarin rattaista.
Ammatikseen autoja puunaavat on sanoneet, ettei tummaa autoa pitäisi harjalla pestä, kun naarmuuntuu ja naarmut näkyy. Tumman sininen on kuulemma vaikein väri.

Tiedä häntä sitten, jotenkin tuntuu, että hiekka sienessä on pahempi kuin harjassa.

Itse olen kyllä siirtynyt sienen käyttöön, maalipinta tosin on sen näköinen, että voisi viedä fiksattavaksi ja myllytettäväksi.
Signum 2.0T Elegance
Omega B
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Omega B »

Pesen sillon kun se on likanen tai kun lähen jonnekkin missä haluan auton olevan siisti.

vahaus kaks kertaa vuodessa..
(Omega b 2,5 V6,myyty pois)(Chevy Astro LT EXT 4X4 4,3 V6,vaihdettu) Nykyisin GMC Van 6.2d
Vastaa Viestiin