Kuinka usein peset autosi?
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
-
SporttiFarkku
- 'Kapitän'

Tänään on sitten autonpesupäivä... Pitää harjailla ylimääräiset höyhenet ja veritahrat etupuskurista ja konepellin reunasta 
Onneksi ei tullut ylemmäs riekko (tai mikä pulu olikaan, iso kuitenkin) pirulainen tai olisi tuulilasin vaihto edessä...
Onneksi ei tullut ylemmäs riekko (tai mikä pulu olikaan, iso kuitenkin) pirulainen tai olisi tuulilasin vaihto edessä...
Toinen Ooppeli vaihtui Volkkariin...
~VW Passat 2.0 Variant ja Corsa B 1.0~
~VW Passat 2.0 Variant ja Corsa B 1.0~
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

Minulla on sellainen pehmeärunkoinen harja,joka taipuu jokasuuntaan.Harjan päädyt taittuu silleen ovelasti kaarelle kuin suksenkärjet.On 2004-05-06 22:51, G T S wrote:
Sientä kannatta käyttää niin ei kolhi autoa millään harjan muoviosilla
Vaikka kuinka hyvin koittaa painepestä autoa ennen varsinaista pesua,niin hiekkaa jää väkisinkin pellille.Sieni naarmuttaa aika paljon.Harjan läpi huuhtoutuu suuremmat kivenmurikat.
Vanteet pesen sienellä...
Ei varmaan kannatakkaan koittaa paineella niitä kaikkia hiekkoja poistaa.Taitaa vastata pienimuotoista hiekkapuhallusta,kun painepesurilla painaa hiekkaiselle autonpinnalle.On 2004-05-07 22:34, Platinum wrote:
Vaikka kuinka hyvin koittaa painepestä autoa ennen varsinaista pesua,niin hiekkaa jää väkisinkin pellille.Sieni naarmuttaa aika paljon.Harjan läpi huuhtoutuu suuremmat kivenmurikat.![]()
Ite käytän painepesuria lähinnä mattojen pesuun
-
Black Diamond
- 'Diplomat'

On 2004-05-08 11:12, Megaman wrote:
Talvella kuraiseen autoon AINA (minä käytän)painepesuria,ennen varsinaista pesua.Jos käyttää sellaista suutinta,josta tulee "suora" vesisuihku,niin kura irtoaa pellistä heti,eikä jää pyörimään pellin pintaan.Ei naarmuta.
Kesällä kun auto vähemmän likainen,niin puutarhaletkun paine riittää.
Ei minun autot koskaan ole himmeät maalipinnasta olleet.Päinvastoin,aina yleensä "taivastellaan" miten saat autot pysymään ja näyttämään noin hyviltä.
Ehkä salaisuus on siinä,kun käytän Korrekin Teflox Wash pesuainetta ja kuivaan aina pesun jälkeen auton froteepyyhkeellä??
Itse myös pesen matot painepesurille,siinäkin hommassa hyvä laite.
Ei varmaan kannatakkaan koittaa paineella niitä kaikkia hiekkoja poistaa.Taitaa vastata pienimuotoista hiekkapuhallusta,kun painepesurilla painaa hiekkaiselle autonpinnalle.
Ite käytän painepesuria lähinnä mattojen pesuun![]()
Talvella kuraiseen autoon AINA (minä käytän)painepesuria,ennen varsinaista pesua.Jos käyttää sellaista suutinta,josta tulee "suora" vesisuihku,niin kura irtoaa pellistä heti,eikä jää pyörimään pellin pintaan.Ei naarmuta.
Kesällä kun auto vähemmän likainen,niin puutarhaletkun paine riittää.
Ei minun autot koskaan ole himmeät maalipinnasta olleet.Päinvastoin,aina yleensä "taivastellaan" miten saat autot pysymään ja näyttämään noin hyviltä.
Ehkä salaisuus on siinä,kun käytän Korrekin Teflox Wash pesuainetta ja kuivaan aina pesun jälkeen auton froteepyyhkeellä??
Itse myös pesen matot painepesurille,siinäkin hommassa hyvä laite.
n. kerran kahdessa viikossa edellyttäen hyvää ilmaa. Kostea ilma ja auton täytyisi syystä tai toisesta olla puhdas, kaksikin kertaa viikossa ja kotipihassa ei ole mahdollisuutta pestä, kuin ehkä sutata kastelukannun kanssa... 
~~~~~~~~~~~~~~~ Chevrolet Cruze 1.6 LT 2012 & Chevrolet Aveo 1.2 LS 2011 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
~~~~~~~~~~~~~~~~ Grand Master Rekkaribongari 1-999 08/2005 - 02/2010 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~