Vectra B Keskuslukituksen kaukosäätö

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Waldemar
'Agila'

Viesti Kirjoittaja Waldemar »

Osaisikohan joku auttaa ja neuvoa?
Ëli kaukosäädin suostuu avaamaan lukitut ovet mutta sulkeminen eo oonistu. Punainen/vihreä valot syttyvät kyllä painettaessa..
Janie79
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Janie79 »

Sama juttu mulla oli, kun paristo alkoi vetelemään viimeisiä.. maksaa 4 eur vaihdettuna merkki"huollossa".
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

On 2004-04-11 19:20, Waldemar wrote:
Osaisikohan joku auttaa ja neuvoa?
Ëli kaukosäädin suostuu avaamaan lukitut ovet mutta sulkeminen eo oonistu. Punainen/vihreä valot syttyvät kyllä painettaessa..
Mulla tismalleen sama vika. Uudelleen koodauskaan ei meinaa joka kerta onnistua, kun auto ei ikäänkuin reagoi lukituksen painamiseen, vaikka kaukosäätimessä valo välähtääkin. Patterin vaihdoin juuri uuteen ja tismalleen samanlainen kuin entinenkin.

Eli avaus onnistuu lähes aina, mutta lukkoon laitto harvemmin. Toisessakin kaukosäätimessä on uudet patterit, mutta valo välähtää säätimessä todella himmeästi.

Onko kaukosäätimet sököt, vai jossain muualla hämminkiä? Mitäköhän uusi kaukosäädin maksaa?
AussiVectra
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja AussiVectra »

Jos kauko-ohjain ei toimi niin asiaan voi vaikuttaa ymparilla oleva radiosateily. on yleista joillain alueilla, lahella radiolahettimia, jossa kauko-ohjaimilla on vaikeuksia toimia. onko ongelma-alueilla lahella tv, radio, kannykka tai muita lahettimia. ymparistolla oleva sateily on niin voimakasta etta vastaanotin ei pysty erottamaan pienta laheyinsignaalia jonkun voimakkaan lahettimen seasta.

Hanski
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Uskokaa tai ette, mutta oman B-Vectran kaukosäädön temppuilu johtui jälkeen asennetun JVC:n MP3 soittimen hieman väärästä kytkennästä. (edellinen omistaja tehnyt, kyseessä tämä ISO-liittimen väärät punainen ja keltainen johto juttu).

Eli kaukosäätö ei toiminut kuin joskus ja jouluna. No mankan takaa sulakkeen paikkaa vaihtamalla asennosta 1 asentoon 2 alkoi mankka toimimaan (ottaa nyt jatkuvan virran eri johdosta ja virtalukko ei ole mukana lainkaan mankan johdotuksissa). Nyt säilyy asemat muistissa ja toimii kaukosäätö.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-08-28 04:40 ]</font>
tb74
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja tb74 »

Mulla oli tuo vika ja mun piti ostaa uus kauko-ohjain. Yritin vaihtaa patterin pariin kertaan mutta toimi vain muutaman kerran. Pun/Vih valot kyllä syttyi ku painoi nappeja mutta ovet ei menny lukkoon. Uuden hinta oli 25 euroa merkkiliikkeessä, voi tietysti vaihdella paikkakunnittain !
SilverStar
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja SilverStar »

Heips,kokeileppas seuraavaa:Laitat avaimen virtalukkoon ->käännät sytytysvirran päälle->painat siitä kaukosäätimestä molempia nappeja yhtä aikaa->ovet käyvät lukossa kerran ja avautuvat.Tämä toimenpiteen pitäs ns. koodata(tai jotain..)lähetimen tavallaan uudelleen,mulla b-vectra ja sama ongelma aina välillä.Tolla konstilla mulla keskuslukko alkanu toimimaan joka kerta!
The man who never makes a mistake always takes orders from one who does.
TonZer
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja TonZer »

Mulla oli b vectrassa edellisen omistajan jäljiltä mankka väärin kytketty niin mulla oli semmoset oireet et ovet meni lukkoon vasta noin minuutin päästä siitä ku auto sammutettiin mut ovet kyl aina aukes...

kannattaa kattoo ne radion kytkennät...
Uhtua
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja Uhtua »

On 2004-08-28 04:38, Tenox wrote:
Uskokaa tai ette, mutta oman B-Vectran kaukosäädön temppuilu johtui jälkeen asennetun JVC:n MP3 soittimen hieman väärästä kytkennästä. (edellinen omistaja tehnyt, kyseessä tämä ISO-liittimen väärät punainen ja keltainen johto juttu).

Eli kaukosäätö ei toiminut kuin joskus ja jouluna. No mankan takaa sulakkeen paikkaa vaihtamalla asennosta 1 asentoon 2 alkoi mankka toimimaan (ottaa nyt jatkuvan virran eri johdosta ja virtalukko ei ole mukana lainkaan mankan johdotuksissa). Nyt säilyy asemat muistissa ja toimii kaukosäätö.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Tenox on 2004-08-28 04:40 ]</font>
Saman asian kanssa taistelin -97 kun tuon Vectran alle sain. Syynä oli myöskin toi jälkiasennusmankka. Siitä olen joskus teorian tänne esittänyt mistä se johtuu, mutta uusitaanpa asia: Ovien ei kuulu mennä kauko-ohjaimesta lukkoon jos autossa on avain virtalukossa. Jos soittimen piuhat on väärinpäin kulkeutuu soittimen muistivirta jotenkin tuonne virtalukkoon ja auto tavallaan luulee että avain on virtalukossa. Kun soittimesta tuleva muistivirta loppuu on silloin avain tavallaan irroitettu lukosta ja ovetkin saa kauko-ohjaimella kiinni. En tiedä johtuuko tuosta mutta vaikuttaisi loogiselta.
Janne T
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Janne T »

Jaahas! Alkaa vaikuttamaan siltä, että vika todella on mankassa. Temppuilu alkoi kutakuinkin sen jälkeen, kun vaihdon alkuperäisen mankan JVC:hen ja ongelmana on sekin, että Opelin isoliittimessä on johdot jotenkin kummasti, kun mankka ei saaa muistivirtaa. Alampa tutkimaan, jos saisi kaksi kärpästä yhdellä iskulla! :smile:
KillerBee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja KillerBee »

Yksikertainen ratkasu tähän joka pätee hyvin yleisesti.

Vaihtakaa sieltä mankan takaa ne keltanen ja punanen johto ristiin nii jo rupiaa muistit pyssyyn mankasa ja kaakasäätäkki pelloo
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Vectr@ B »

On 2004-08-28 10:58, tb74 wrote:
Mulla oli tuo vika ja mun piti ostaa uus kauko-ohjain. Yritin vaihtaa patterin pariin kertaan mutta toimi vain muutaman kerran. Pun/Vih valot kyllä syttyi ku painoi nappeja mutta ovet ei menny lukkoon. Uuden hinta oli 25 euroa merkkiliikkeessä, voi tietysti vaihdella paikkakunnittain !
Tervehdys, kerrotko miltä paikkakunnalta saa tuohon hintaan???
Itse kysyin tänään Pääkaupunkiseudulta niin oli yli 50 euroa, mielestäni liikaa..
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

????
Vectr@ B
'Diplomat'
'Diplomat'

No oliko tietoa, taitoa mistä saa 25 eurolla???

Tuliko vielä koodaus maksu päälle???
Tenox
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Tuliko vielä koodaus maksu päälle???
Eikös tuon kaketsun saa itse koodattua ohjekirjan neuvoilla? Käynnistyksen eston vuoksi uudet AVAIMET täytyy koodauttaa liikkeessä ja tuo koodaus maksaa Porin Palinilla sen 66e.

Oman Vecculin kuskinpuolen takaoven keskuslukko hiukan prakailee, samoten sen oven kaiutin ei aina soi jos ovi on auki. Lienee vika liittimissä tai johdoissa. Epäilen liittimiä. Jaksaisi vaan avata ja kattoa, mutta kun toimii taas (johtosarjaa painelemalla ja rämpyttämällä parani) niin en vielä jaksa. :smile:
Vastaa Viestiin