Millaista vahaa aluvanteisiin?

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
Soiled
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Soiled »

Eli nyt on tulossa uudet vanteet auton alle ja niihin ajattelin vetää parikerrosta vahaa päälle että pysyy lika paremmin poissa ja lakkapinta kestää paremmin. Eli mitä vahaa olette itse käyttäneet vanteissanne? Noissa alle tulevissa vanteissa on vielä kiiltävä rosterireunus, että vaikuttaako se mitenkään vahan valintaan? Jostakin olen lukenut että Korrekin Kestovaha TFX olisi hyvää kamaa, mutta nyt varmuudella pitäisi päästä laittamaan toimivaa vahaa vanteisiin.
Katomi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Katomi »

Itse olen käyttänyt Turtle wax vannevahaa, mutta mulla ei ole rosterireunaa, joten en tiedä siittä.

Edit:Niin unohtu mainita että Turtle wax ei oo mitään tavalista vahaa ihmeempää... samanlaista litkua varmaan kuin tavallinen vaha.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Katomi on 2004-04-05 12:41 ]</font>
Rieskale
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rieskale »

Turtle waxin vannevahaa minäkin olen käyttäny. Mutta ei ole mullakaan ole rosterireunaa.
MB 300 CE
Ex. Calibra 16V
GBS
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja GBS »

Fareclalta löytyy hyviä mömmöjä rst:lle ja kyllähän kunnon perusvahakin toimii.
Finl
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Finl »

sama vaha mitä auton pinnallekin, hyvin toimii.
Kuva
Vectra on p0p
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Viesti Kirjoittaja kumimuumi »

Onko kukaan koittanut (esim. AutoGlymin) hiomatahnalla paikkailla naarmuja vanteista? Maalipinnasta häviää vähän isommatkin naarmut kun pyyhkäisee Glymin mömmöllä.
ruma ascona | mätä volvo | luotettava susuki
00:43 < ShaquaR_> CIH nostaa aina kankea
19:42 <@Keme> nähdä CIH ja kuolla
Jamppu
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Jamppu »

Myöskin venevahaa olen nähty käytettävän. Itselläni ei ole kokemuksia, mutta sanovat vahapinnan kestävän pidempään.
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

On 2004-04-06 11:25, kumimuumi wrote:
Onko kukaan koittanut (esim. AutoGlymin) hiomatahnalla paikkailla naarmuja vanteista? Maalipinnasta häviää vähän isommatkin naarmut kun pyyhkäisee Glymin mömmöllä.
Itse ottelin autoglymin punaisella mömmöllä aluvanteiden lakkapinnasta pikkunaarmut pois. Lähtivät aika helposti kun vähän viitsi hinkata. Kultaisella glymillä vedin lopuksi.
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Joo-o.. Mutta onko kukaan koittanut "Paint Renovater"illä? Pinkki logo muistaakseni.

Sillä "paikkaa" isojakin naarmuja kunhan maali ei ole peltiä myöten puhki.

<font size=-1>[ This Message was edited by: kumimuumi on 2004-04-06 12:25 ]</font>
Soiled
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Soiled »

Onko tuo autoglymin punainen jokin hiovavaha? Ja onkos tuo kultainen sitten se "normaali" vaha. Että kannattaako sillä punaisella vetää ensiksi nuo uudet vanteet ja laittaa sitten tuo kultainen päälle vai vaanpelkkä kultainen? Onkos muuten autoglymillä mitään hyvää vahaa palaneelle maalipinnalle kun on tuosta calikasta punainen jo vahan ruennut haalenemaan. Voisi tänään käydä investoimassa noita glymin vahoja....
kumimuumi
OCF Member
OCF Member

Punanen on jollain tapaa hiova vaha vaikka jonkun selosteen mukaan siinä ei olisi hiovia ainesosia. Nimi "Resin" vaan viittaa hiovaan ominaisuuteen. Täysin puhtaalle/uudelle pinnalle riittää kultanen kiiltovaha, vanhemmalle pinnalle jossa on jotain pinttymiä tms. mikä ei lähde pesullakaan, voi vetästä punasella ja perään kultasella jos haluaa. Sitten kiiltää kuin juutalaisen **** :smile:.

Kulta kiiltää, Punanen "putsaa"
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja »

Olen vahannut sekä kesä- että talvialut jo pitempään samalla tavalla kuin autonkin, eli ensin AutoGlym Super Resin Polishilla (siis se "punaleimainen" ) ja heti perään sitten AutoGlymin Extra Gloss Protectionilla ("kultaleimainen")
Sen jälkeen uusintakäsittelyt sekoituksella jossa on suunnilleen 1 osa "punaista" ja 5 osaa "kultaista". (AutoGlymin edustajalta saatu,todella toimiva vinkki)

Toimii erinomaisesti niin auton maalipinnassa kuin aluvanteidenkin pinnalla.

Idea on (AutoGlymin mukaan) siinä että punaisen ja kultaisen vahan aineosaset reagoivat keskenään ja yhdessä aikaansaavat erityisen kovan, kiiltävän ja kestävän pinnan (IHME että nuo suht kalliit vahat toimivat parhaiten yhteisvaikutuksena.. :smile: )

Nojoo..kyllä siinä minusta jopa jotain perää saattaa olla. Ja siinä ainakin on vinha perä että tuon kultaisen vahan pitää antaa vaikuttaa/kuivua pitkään..mieluiten vaikka yön yli jotta tulos olisi paras mahdollinen.

Niin joo..tuo "punaleimainen" ei siis ole mikään hiova vaha vaan miedosti puhdistava yleisvaha..AutoGlymiltä kyllä sitten jokin hiovakin vaha muistaakseni löytyy.
medallion
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja medallion »

Joo suosittelen myös tuota AutoGlymin Super Resin Polish (punaleimainen) ja Extra Gloss Protection (kultaleimainen)-vahaa. Eli ensin vahaa punaleimaisella, odottaa sen aikaa että vaha on muuttunut harmaaksi ja kiillottaa pois. Sen jälkeen levittää kultaleimaisen aineen päälle, antaa vaikuttaa 15-60min, riippuen kosteudesta. Tämä antaa parhaan suojan ja kiillon pinnalle.
Vastaa Viestiin