Opel-testiviikko 19.4-23.4.2004
nonnii nyt on ooppeli käyty tarkastuttamassa. Tarkastus oli just sellannen kuin osasin odottaakkin eli mistään muusta kuin tarkastuslistassa olevista asioista ei mainittu vaikka vähän yritin kyselläkkin. ( Huoltomies oli muutenki vähä hiljasta poikaa, liekkö maanantai aamu siihen syynä
)
Löyty tosin vähä mainittavaakin; jarrulevyt oli vähän kuluneen oloiset, jarruvoimansäätäjä(???) oli jumissa hieman ja pari poltinta palanut. Eivät tarjonneet minkään näköistä huoltoa tai varaosaa tarkastuksen päätteeksi ihme kyllä...
Löyty tosin vähä mainittavaakin; jarrulevyt oli vähän kuluneen oloiset, jarruvoimansäätäjä(???) oli jumissa hieman ja pari poltinta palanut. Eivät tarjonneet minkään näköistä huoltoa tai varaosaa tarkastuksen päätteeksi ihme kyllä...
No niin, nyt on käyty tarkistuttamassa auton kunto.
1. Jarruneste oli huonoa ja vasen letku vuotaa nesteitä pihalle.
2. Öljypohjan tiiviste vuotaa (huolestuisin ainakin ite jos ei vuotais) =D
3. Alatukivarren hela murtunut ,vasen etu
Helan vaihdosta antoi hinnan. 33 eetua hela + työt n.65 eetua. Jarrujen korjauksesta ei tullu edes puhetta.
Ajelin siitä VM-huoltoon aikaa varaan helan jajarrunesteen vaihtoon. Hinta-arvio oli 22 egee helalle, kokonaissumman sano olevan 100 egee noin.
1. Jarruneste oli huonoa ja vasen letku vuotaa nesteitä pihalle.
2. Öljypohjan tiiviste vuotaa (huolestuisin ainakin ite jos ei vuotais) =D
3. Alatukivarren hela murtunut ,vasen etu
Helan vaihdosta antoi hinnan. 33 eetua hela + työt n.65 eetua. Jarrujen korjauksesta ei tullu edes puhetta.
Ajelin siitä VM-huoltoon aikaa varaan helan jajarrunesteen vaihtoon. Hinta-arvio oli 22 egee helalle, kokonaissumman sano olevan 100 egee noin.
Omassani seuraavat:
-jarruneste vetistä
-etuiskarit löysät
-murroksen kumi irti takaa oikealta
Mielenkiintoisinta tässä on se, että jarrunesteet on vaihdatettu 23.1.04 ja nyt jo ovat vetisiä. Olisiko käynyt niin, että eräs Lappeenrantalainen AD-korjaamo on laskuttanut tekemättömästä työstä. Onko netissä jotain korjaamojen "mustalista"-sivuja jonne kyseisen puljun voisi ilmoittaa?
-jarruneste vetistä
-etuiskarit löysät
-murroksen kumi irti takaa oikealta
Mielenkiintoisinta tässä on se, että jarrunesteet on vaihdatettu 23.1.04 ja nyt jo ovat vetisiä. Olisiko käynyt niin, että eräs Lappeenrantalainen AD-korjaamo on laskuttanut tekemättömästä työstä. Onko netissä jotain korjaamojen "mustalista"-sivuja jonne kyseisen puljun voisi ilmoittaa?
Omega 2.5TD CD -94
Jees nyt tuli vaihdettua jarrunesteet ja hela. Eikä siellä mitään vuotoa edes ollut. Oli siis taas luulotautia merkkihuollon pojalla. No onneksi VM-autohuolto osaa hommansa. Samalla tuli sitten vaihdettua vetonivelen kumi uuteen, se oli syy siihen että näyttäis jarrunesteet vuotavan.
Alatukivarren helan pultin reiästä oli menny kierteetkin paskaksi. Joutui jätkä poraamaan reijän polkimien taakse ja pistään mutterin taakse. Oli vanhan pultin ekat 2 cm kierteistä aivan sileänä. No, onneksi nyt on taas noi poies päiväjärjestyksestä.
Pistetään vielä hintaa mitä maksoi huolto:
Vetonivelen kumin uusinta 39 €
Vetonivelen kumi 13,50 €
Alatukivarren Helan Uusinta 47 €
Hela + holkit 11,50 €
Jarrunesteen uusinta 30 €
loppusummaksi tuli 141 €
Alatukivarren helan pultin reiästä oli menny kierteetkin paskaksi. Joutui jätkä poraamaan reijän polkimien taakse ja pistään mutterin taakse. Oli vanhan pultin ekat 2 cm kierteistä aivan sileänä. No, onneksi nyt on taas noi poies päiväjärjestyksestä.
Pistetään vielä hintaa mitä maksoi huolto:
Vetonivelen kumin uusinta 39 €
Vetonivelen kumi 13,50 €
Alatukivarren Helan Uusinta 47 €
Hela + holkit 11,50 €
Jarrunesteen uusinta 30 €
loppusummaksi tuli 141 €
Totta kai kannatti käyttää ja hakea vikalista kun ilmaiseksi sai! Toinen vaihtoehtohan on se että katsastusmies löytää ne viat rahan edestä kun joutuu tuomaan näytille uudestaan.
Totta kai kannattaa olla kriittinen sen suhteen mitä huoltomies sanoo, olipa se merkkiliikkeen kaveri tai ei. Jos huoltomies on huolimaton ja itse ei ole "tilanteen tasalla", niin pelkkää sanomistaman siitä tulee. Itse seisoin koko tarkastuksen ajan vieressä ja mekaanikon toiminnasta on pelkkää hyvää sanottavaa.
Mun Vectran vikalista siis:
- jarruneste vetistä
- pakarissa takapöntön etupuolella reikä
- pyyhkijän sulat kuluneet
- etu- ja takavilkuista väri palanut pois
- rekisterikilven toinen valo pimeä
Aika kesyjä juttuja siis. Mutta sen verran sanottavaa kuitenkin että huonolla tuurilla pomppaisi katsastuksessa.
Tuo oli mulle uutta että vilkkujen polttimoiden oranssi väri palaa iän myötä pois. Eikait se auta kun hommata uudet vaikka entisetkin vielä vilkuttaa...vaikkakin väärää väriä!
Totta kai kannattaa olla kriittinen sen suhteen mitä huoltomies sanoo, olipa se merkkiliikkeen kaveri tai ei. Jos huoltomies on huolimaton ja itse ei ole "tilanteen tasalla", niin pelkkää sanomistaman siitä tulee. Itse seisoin koko tarkastuksen ajan vieressä ja mekaanikon toiminnasta on pelkkää hyvää sanottavaa.
Mun Vectran vikalista siis:
- jarruneste vetistä
- pakarissa takapöntön etupuolella reikä
- pyyhkijän sulat kuluneet
- etu- ja takavilkuista väri palanut pois
- rekisterikilven toinen valo pimeä
Aika kesyjä juttuja siis. Mutta sen verran sanottavaa kuitenkin että huonolla tuurilla pomppaisi katsastuksessa.
Tuo oli mulle uutta että vilkkujen polttimoiden oranssi väri palaa iän myötä pois. Eikait se auta kun hommata uudet vaikka entisetkin vielä vilkuttaa...vaikkakin väärää väriä!
*** Vectra 3.0 CDTi V6 Sport Wagon 2007 ***
Niinhän nuo kuluu, ei kyllä katsastuksessa ole mitään sanoneet, vaikka jo useamman vuoden vilkuttanut melkein valkeaa.On 2005-01-31 16:22, Litrahaju wrote:
Prkl kun mulle ei tule Opelilta postia. Oishan niistä tarjouskupongeista joskus hyötyä. Kuinkas pitkään testiviikot on nyt käynnissä? Voisi käyttää näytettävänä, mitähän löytäisivät, viime viikolla katsastus puhtaasti läpi?
Jos/kun saatte sen tarjouslehtisen ja haluutte sen jopa käyttää, niin suosittelen lämpimästi tilaamaan ajan tarkistukseen melkoisen ripeästi. Ainakin täällä Espoossa oli tuota tarjousviikkoa jatkettu toisella viikolla massiivisen kysynnän vuoksi, mutta siitä huolimatta kaikille halukkaille ei aikoja riittänyt. Nopeat siis todellakin syövät hitaat! (eli peelot, kuten minut) 
---
Auttaiskohan jos maalais polttimot itse oranssilla maalilla? Turhaanhan sitä ehyttä polttimoa pois heittämään. Itsellä varsinkin takavilkuissa sama juttu, että maalit rapisee polttimosta pois.On 2005-01-31 18:18, Juken wrote:Niinhän nuo kuluu, ei kyllä katsastuksessa ole mitään sanoneet, vaikka jo useamman vuoden vilkuttanut melkein valkeaa.On 2005-01-31 16:22, Litrahaju wrote: