alustan madallus veikin muutoskatsastukseen???

Auton alustaan liittyvä keskustelu.
Renkaat, vanteet, madaltaminen, jarrut, jne...
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Aikoinaan käytiin katsastamassa äidin Sierraa ja itse oltiin joskus ihmetelty sen matalaa keulaa vakiojousilla. Katsastusmies ei sanonut jousista mitään, mittaili vaan kovasti sumuvalojen korkeutta maasta. Kun kukaan ei istunut autossa niin sumarit nousivat juuri vaaditulle korkeudelle. Suositteli vain nostamaan sumareita pari senttiä ylöspäin. No joskus myöhemmin selvisi että molemmat etujouset olivat poikki ja uusilla jousilla keula nousi varmaan 10 cm ylöspäin. Että sellainen katsastus Lahdessa viime vuosituhannella.
vekkulli
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja vekkulli »

mitäs niitä turhaan muutoskatsastaa jos ei huomaa, se nyt vaan on tyhmää tuhlata rahojaan :grin: mäki oon maalannu mustiks noi mun jouset hihih
RCL
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja RCL »

Mä joudun menee muutoskatsastaa autoni kun se putoo 40mm, samalla reissulla muutoskatsastetaan automaattilaatikko manuaaliksi ja renkaiden leveys. Sain onneksi puhuttua katsastusmihen ympäri kun nyt katsastuksessa oli alla liian leveet kumit, sanoin papalle että kuule mä tuun muutoskatsastaa tän sitten kun olen madaltanut ja muuttanut auton manuaaliksi, pappa ihme kyllä suostu, kun yleensä katsastusäijät on aika haluttomia kompromisseihin tai diileihin.
JS
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja JS »

On 2002-09-03 18:38, Corsa A 1.2s/16SV wrote:
Miksi te ootte niitä jousia johonki massaan sotkemassa,ehkä jotenki siistimpi näky olis jos ne vaikka maalais mustiksi,näyttäs sentään uusilta orggis jousilta!!
No siksi että jos äijä sanoo että HAA, nämä onki madallusjouset!!-Sanoo että joo-o,on asennettu ennen vuotta 93..Henk.koht en suosittele,mutta tulipas moinen idea päähän.
bone
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja bone »

En ymmärrä miksi tuollainenkin asia kuin madallussarjan muutoskatsastus pitäisi kiertää jollain kepulikonsteilla? Miksei voi hoitaa muutoskatsatusta kerralla kuntoon ja ajella sen jälkeen ilman huolia? Typerää touhua.
-respect to the man in the ice cream van-
ossi
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja ossi »

Oma b asco tippu yli 10 senttiä sutiin myymillä "kisajousilla" 4 litrasesta mantasta. Maavaraa oli noin 6 senttiä auto tyjhänä, meteli oli melko mielenkiintonen kun ajettiin konttorihallin kynnyksen yli.

Setä sano että oot madaltanu autoas, kuuluuko noi jouset tähän autoon?
Jousissa oli joku mantzelin tarra jossa epäselvä teksti jostain manta/asconasta. Sitä se sitte tiiraili ja unohti asian sikseen.

Ihmeen helpolla päästi, auto oli nimittäin todella pas**mainen ajaa kaverit kyydissä kun 2.5" rööri laahas maata kipinät sinkoillen. (Kerran poliisi pysäytti Helsingin keskustassa ja pyysi kaikkia nousemaan ylös autosta, totes vaan että joku jää pois kyydistä ennenkuin matka jatkuu.)
Rane32
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Rane32 »

Moi
Mitä mieltä olette mitä katsastusmies sanoo jos autoa ei ole muutoskatsastettu madallussarjan vuoksi ja aurauskulmien säädöt tehty vuosi sitten. En viitsis viedä autoa katsastuskonttorille kun on ensi vuonna katsastus edessä.Kuinka tarkkoja katsastusmiehet on kyseisestä asiasta.
Jay*
'Kadett'
'Kadett'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jay* »

oli viime torstaina taas katastus eikä vielkään sanonu jousista mitää... jos olis setä huomauttanu jotai ni oisin fixuna miehenä sanonu et on ollu jo '93 paikalla ja kattonu kui äijän käy. tiiä sit oisko uskonu.. kai se on sitte vaa konttorista ja katsastusmiehen mielialasta kiinni huomauttaako vai ei...
ja siniset on jouset vieläkin.

<font size=-1>[ This Message was edited by: Jay* on 2002-09-24 10:57 ]</font>
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

On 2002-09-03 21:17, bone wrote:
En ymmärrä miksi tuollainenkin asia kuin madallussarjan muutoskatsastus pitäisi kiertää jollain kepulikonsteilla? Miksei voi hoitaa muutoskatsatusta kerralla kuntoon ja ajella sen jälkeen ilman huolia? Typerää touhua.
Itse ihmettelen jälleen kerran samaa.
markkuk
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja markkuk »

itse olen katsastanut oman asconani madallusjousilla, mutta katsastusmies vain katsoi että keula ilmassa jousi ei "hölkkää" siellä välissä...
muutoskatsastuksessa katsastusmies vain tuumasi että jaa oot laittanu sitten alustasarjan...
nämä tapaukset tapahtui eri kaupunkien katsastuskonttoreilla (pietarsaari ja kokkola), joten ei ole mikään paikkakuntakohtainen juttu....
OCF Sprinttikunkku 2010

Viesti Kirjoittaja Ville »

Omassa vecculissa ollut madallusjouset -92 asti. Koskaan ei kukaan ole mitään niistä kysellyt, mutta kun laitoin isommat gummit, niin jo rupes poliisiakin kiinnostamaan. Tosin vain vanteet ja renkaat.
Gese
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Gese »

Mulla GSi Kadettin alustaa madallettiin Konilla 40mm vuonna 2000. Siinä samalla vaihdettiin tekniikka lähes täysin.

Silloin muutoskatsastuksessa madalluksesta ei sanottu mitään, mutta tämän vuoden katsastuksessa sitten inssi vaati muutoskatsastusta alustasarjalle. No, se tehtiin ja otteeseen merkittiin sitten tuo maaginen "asennettu alustan madallussarja".

Onpahan tuokin nyt paperilla!
ProStreet
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ProStreet »

laitetaan sama vielä kerran :smile:

FFP:n hyvillä nettisivuilla on tekstejä muutoksista ja säännöksistä:

http://www.ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php

muutoskatsasta ihmeessä alustasarjasi niin ei tarvitse pelätä ratsioissa :wink:
Vastaa Viestiin