Astra??

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
omega 3000
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja omega 3000 »

Oon täs alkanu harkitteen auton vaihtoa mut ei hajuakaan mihin vaihtas. Ainoa varma on, että merkki on opel... Edelliset autot kun ovat ascona ja nyt A omega eikä kummassakaan ole ollut pienintäkään ongelmaa.
vaihtoehtoina seuraavaksi ovat lähinnä B vectra ja B omega mutta hiekan kiinnostaisi myös vm. 95-98 astrat. Ovatko kyseiset astrat yhtä idioottivarmoja kuin edeltäjänsä kadetit vai onko niissä samanlaista vauvavikaa kuin muissakin kyseisen vuosimallin opeleissa ainakin kuulopuheiden mukaan?? Lisäksi kun on tottunut ison auton vakaaseen ajoon, niin tuntuukohan astra ihan pikkuautolta ajoltaan?Mitkä astrojen tyyppivikoja ja vieläkö ruostuu?
Wesku79
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Wesku79 »

Puhun oman 94 Astrani puolesta, pätee varmaan hieman uudempiinkin:
On 2004-03-23 13:40, omega 3000 wrote:
hieman kiinnostaisi myös vm. 95-98 astrat. Ovatko kyseiset astrat yhtä idioottivarmoja kuin edeltäjänsä kadetit vai onko niissä samanlaista vauvavikaa kuin muissakin kyseisen vuosimallin opeleissa ainakin kuulopuheiden mukaan??
Mitään vauvavikaa ei ole ollut. Ainoastaan kuluvia osia on vaihdettu (iskarit, jarrupalat, jne). Jotain pientä sähköhäikkää esiintynyt lämppärin puhaltimessa ja lämpötila-antureissa.
Lisäksi kun on tottunut ison auton vakaaseen ajoon, niin tuntuukohan astra ihan pikkuautolta ajoltaan?
Pienemmältä tottakai, mutta ei välttämättä huonommalta. Oma Astra -40 madalluksella on mielestäni tunnokkaampi ja mukavampi ajaa kuin esimerkiksi uusi Volvo V40.
Mitkä astrojen tyyppivikoja ja vieläkö ruostuu?
Tyyppivioista tulee mieleen ensimmäisenä suhteellisen helposti väljistyvä vaihteensiirto. Joillakin ilmeisesti takajarrut (rumpu) jumittelee, mutta ei ainakaan minulla. Ja ei ruostu jos pesee ja vahailee säännöllisesti.

Suosittelen koeajamaan joitakin yksilöitä, niin eiköhän se tuntuma sieltä selviä. Omaani olen enemmän kuin tyytyväinen.
Astra-F MV6 -94
Muut kulkineet: Audi A4 2.0TFSI Quattro -13, BMW 116i -07, Honda CBR600F -89
Puppe
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Puppe »

mä kallistuisin tohon B omegaan... siinä on tyylikäs peli, varsinkin jos kohentaa ulkomuotoa hillityllä korisarjalla... eikä taida olla niin "joka jampan auto" ku vetra tai astra.. no tää on mun näkemys...
Opel Vectra B
JuhaV
OCF Partner
OCF Partner

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

B-vectraa voin muuten suositella mutta tuo venttiilin ohjaimien liikkeelle lähtö ainoa ongelma! rupeaa noissa 16-tappisissa tuuppaamaan öljyä männän päälle
Markus
OCF Member 2017
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus »

Varmaankin tulee vähän suurempaa tuhoa, mikäli venttiilinohjurit lähtevät liikkeelle. Venttiilivarren kumeista oli siis ilmeisesti oikeasti kyse.
omega 3000
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja omega 3000 »

Täytyykin lähtee koeajeleen viikonloppuna. Jos hiukan sais selvyyttä, kun tässä vaiheessa ei ole varmaa kuin maksimihinta. Tuon ikäisissä opeleissa on ihmeen pienet hinnanerot vaikka kuitenkin uutena erot ovat olleet jopa kaksinkertaisia.
Vastaa Viestiin