Zirconia vai Titania Lambda anturi?
Terve,
Mun pitäisi ostaa 2001 1.8 Astraan Lambda-anturi. Olen katsonut Motonetistä eri vaihtoehtoja ja siellä on kaksi eri vaihtoehtoa Zirconia ja Titania. Onko näillä muuta eroa kuin hinta? Kumpikohan menee tuohon autoon? OPEL liikkeessä oli vain yksi vaihtoehto, mutta myyjä ei tiennyt materiaalista mitään..
Kiitoksia vastauksista.
Mun pitäisi ostaa 2001 1.8 Astraan Lambda-anturi. Olen katsonut Motonetistä eri vaihtoehtoja ja siellä on kaksi eri vaihtoehtoa Zirconia ja Titania. Onko näillä muuta eroa kuin hinta? Kumpikohan menee tuohon autoon? OPEL liikkeessä oli vain yksi vaihtoehto, mutta myyjä ei tiennyt materiaalista mitään..
Kiitoksia vastauksista.
Kyllä eroja tosiaan on. Aito boschin lambda kesti kokonaista 9kk. Takuukäsittely ei ole kestänyt kuin 3kk. Joten taisi olla viimeinen AITO boschin osa jonka ostan. Kun tuntuu olevan jo uudetkin osat viallisia, ostamani kaasuläppäanturi oli paskana jo sen saadessani.On 2004-03-17 19:11, skk wrote:
Lambdoissa ON eroja, kannattaa ottaa mieluiten Boschin lambda (tai se "Opelin" alkup.)
Titaanioksidi lambda on vastus jolle ECM syöttää mittajännitteen 0...5 V.On 2004-03-17 18:46, Jukka_S_T wrote:
Terve,
Mun pitäisi ostaa 2001 1.8 Astraan Lambda-anturi. Olen katsonut Motonetistä eri vaihtoehtoja ja siellä on kaksi eri vaihtoehtoa Zirconia ja Titania. Onko näillä muuta eroa kuin hinta? Kumpikohan menee tuohon autoon?
Zirkonium lambda on jännitelähde, joka syöttää ohjainlaitteelle jännitettä 0...1 V.
Molemmissa on lämmitysvastus.
j.h
Moi.On 2004-03-17 19:22, jpisteh wrote:Titaanioksidi lambda on vastus jolle ECM syöttää mittajännitteen 0...5 V.On 2004-03-17 18:46, Jukka_S_T wrote:
Terve,
Mun pitäisi ostaa 2001 1.8 Astraan Lambda-anturi. Olen katsonut Motonetistä eri vaihtoehtoja ja siellä on kaksi eri vaihtoehtoa Zirconia ja Titania. Onko näillä muuta eroa kuin hinta? Kumpikohan menee tuohon autoon?
Zirkonium lambda on jännitelähde, joka syöttää ohjainlaitteelle jännitettä 0...1 V.
Molemmissa on lämmitysvastus.
j.h
Kiitoksia vastauksista.
Onko siis näin, että nuo molemmat anturit sopivat autooni? Jos ei mistä sen tietää kumpi sopii?
Kuten jpisteh tuossa ylhäällä kirjoitti, toinen anturi syöttää jännitettä ja toinen toimii vastuksena, kyllähän niissä siis näyttäisi kuitenkin eroa olevan.
-jukka
Ei sovi kuin toinen, eli sellainen mikä siellä jo on. Sitä että mistä sen tietää mikä se on, en tiedä. Voihan sen tietysti mitata, sillä se ainakin selviää.On 2004-03-18 14:38, Jukka_S_T wrote:
Moi.
Kiitoksia vastauksista.
Onko siis näin, että nuo molemmat anturit sopivat autooni? Jos ei mistä sen tietää kumpi sopii?
-jukka
-Mikko
Audi S4 Biturbo
Noh..
Motonetistä mua valistettiin seuraavasti:
Titania:
Johtojen värit: punainen, valkoinen, keltainen, musta
Kärjen pituus 1cm
Zirconia:
Johtojen värit: musta, harmaa, 2 tai 1 valkoinen
Kärjen pituus 2cm
Näillä eväillä siis pitäisi oikea malli viimein saada selville.
Luulisi, että se olisi samanlainen samanvuotuiselle autolle ei tarvisi kikkailla.
-jukka
Motonetistä mua valistettiin seuraavasti:
Titania:
Johtojen värit: punainen, valkoinen, keltainen, musta
Kärjen pituus 1cm
Zirconia:
Johtojen värit: musta, harmaa, 2 tai 1 valkoinen
Kärjen pituus 2cm
Näillä eväillä siis pitäisi oikea malli viimein saada selville.
Luulisi, että se olisi samanlainen samanvuotuiselle autolle ei tarvisi kikkailla.
-jukka
-jukka
[/quote]
Eikös 1.8 kone muuttunut juuri vuonna 2001, 85kW => 92kW (Z18XE) eli tiukemmat päästörajat täyttävä malli. Varmaan lambdakin on siinä hässäkässä pantu uusiksi.
-jukka
[/quote]
Eikös 1.8 kone muuttunut juuri vuonna 2001, 85kW => 92kW (Z18XE) eli tiukemmat päästörajat täyttävä malli. Varmaan lambdakin on siinä hässäkässä pantu uusiksi.
Exät: Corsa B ja C, 2x Astra G, Zafira B ja C.