Rattia irti

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
Vastaa Viestiin
Samu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samu »

Milläköhän ihmeellä saisin aluperäisen ratin irti? Oon yrittänyt nakutella siihen akseliin ja vetäjiä on ollut useita, mutta ei tunnu vaan irtoavan. Ulosvetäjää ei tekis ihan heti mieli kokeilla, kun näin kaverin ratin, joka oli ihan mutkalla ulosvetäjän ansiosta. Vinkkejä otetaan vastaan.
Corsa GSi 1.6, Corsa 1.2s
Kuva
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kyllä se ratti irtoaa akselin päätä takomalla.

Itse olen käyttänyt tarkoitukseen pitkää 22 mm hylsyä, jonka sisällä on pienempi (14?) hylsy. Akselin päähän pitää jättää se mutteri löysälle. Isompi hylsy pitä rakennelman paikoillaan akselin ympärillä, ja sisempi hylsy tulee sitä mutteria vasten. Siihen sitten joku halpahallin jatkovarsi kiinni siihen isompaan hylsyyn ja vasaralla takomaan. Irtoaa :smile:

Omalla vastuulla sitten, en ota vastuuta mahdollisista vahingoista...
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
Samu
'Kapitän'
'Kapitän'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Samu »

Hehee, vihdoinkin lähti ratti irti. Se olikin varmaan forcesta kiinni, kun ei irronnut. Menin kysäsemään korjaamolta ulosvetäjää ja siellä oli noin 200 kilonen äijä käymässä joka kirjaimellisesti repäs sen irti. No nyt on jo ruoti nurkassa ja uusi tilalla. Kiitos kuitenkin vinkeistä.
Kaitzu
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Kaitzu »

Olipas muuten itelläki vähän ongelmia tuon vakioratin irroittamisessa,ulosvetäjää käytettiin,kiskottiin,hakattiin...mutta kun laitettiin CRC:tä ja jonku ajan päästä kokeilin uudestaan ni lähti aika hyvin..
Kannattaa kokeilla!! Aikoinaan vääntelin ja hakkasin C Kadetista vakioratin paskaksi ku se ei lähteny sitten ei millään..oli 23 vuotta ratti muhinu paikallaan,ei enää CRC auttanu sillon!!
Vastaa Viestiin