Mantasta?

Keskustelua Opeleista
Vastaa Viestiin
Asconisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Asconisti »

Oon nähny jo muutaman kerran täällä joensuussa pyörivän valkee viisto peränen manta nelivaloilla. Viistoperä tarkottaa perää malliin c-asco viisto, eli tietääkö kukaan tommosesta mantasta????
Juho Anttila
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juho Anttila »

Tarkoittanet cc-mantaa.
Kuva

ei ole tua koppa minun silmään mutta onhan tuallainenkin olemassa ollut.
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja Manta-Maniac »

Eipä tuo cc-malli ole tainnut oikein ketään sävähdyttää, vähän sama taitaa olla cc-ascona c:n kanssa...
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Mun mielestä toi perä muistuttaa enemmän Monzan perää kuin c-ascon.
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Jeps, tainnut olla se monza varmaan siinä suunnitteluvaiheessa enemmän mielessä, kun C-ascoa ei vielä ollutkaan...
Ero on vaan siinä, että monza näyttää hyvältä :wink:
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö

Viesti Kirjoittaja ata »

Manta B CC (CC=Combi Coupe) on oikeastaan Vauxhallin suunnittelua enemmän, sitähän myytiin Englannissa nimellä Cavalier Hatchback kun Opel Manta-nimellä autoa myytiin siellä vain coupe-korilla. Siinä mielessä Manta CC on myös Ascona C CC:n edeltäjä.

Itse pidän kyllä monista CC-malleista, tosin Mantan tapauksessa Coupe on paremman näköinen, mutta C-Asconassa ja kaikissa Vectran malleissa (A, B, C) pidän eniten CC-malleista. CC rules... :smile:
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Manta-Maniac
'Senator'
'Senator'

Makuasioita tottakai, mutta omaan silmään sopii sedan-veccu paremmin kuin cc-veccu, samoin c-ascon kanssa...
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

jos makuasioista on syytä kinata niin sanoisin Vectran CC:n olevan ihan mukiinmenevä suht pyöreine muotoineen, mutta C-Asco on aivan järkyttävä kanttilaitos. Eikä tuo Mantakaan ole häävi. Keula on liian lyhyt ja katto liian pitkä. Onneksi näitä silmiä on erilaisia näkemään eri autot kauniina. Muuten me ajaisimme kaikki Eu-direktiivin mukaan muotoiluilla autoilla.

<font size=-1>[ This Message was edited by: turbobliz on 2002-08-28 15:01 ]</font>
Manta-CC
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Manta-CC »

Joo,olen todennäköisesti kyseisen kärryn omistaja.Auto on Opel Manta B-CC SR 2.0S Vuosimallia 1980.Ei ole ainakaan tullut vastaan toista samanlaista Joensuun seudulla?
Asconisti
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Asconisti »

Juu jos yksilös on valkee ni kaippa sit en ainakaa oo muita nähny. Asiasta toiseen: Manta-CC ootko nähny keltasen asconan, jossa vihree konepelti(siis joensuussa)?
Manta-CC
'Kapitän'
'Kapitän'

Viesti Kirjoittaja Manta-CC »

Kyllä on muistikuva asconasta,konepelti herätti huomiota.Joskus tullut vastaan mut ehkäpä pistää silmään paremmin seuraavan kerran kun tarkemmin kattelen.
Vastaa Viestiin