On 2002-03-07 15:42, opeltuning wrote:
Laki on semmonen ettei tuulilasissa saa olla mitään tummennuksia.
etusivuikkunassa saa olla kalvot JOS ne on asennettu ennen vuotta 98 ja niistä on mustaa valkoisella että läpäisee valoa 70%....vuoden 98 jälkeen ei ole enää ollut laillista tummentaa etusivuikkunoita,näin lukee papereissa jotka katsastusmies antoi...
Termos "opeltuning"
Pystytkö ottaan kopiota k.o. lappusesta tai skannaamaan sitä..???
On meinaan tullut suikkalakkien ja sitte semmosten lippalakkimiesten (lakissa lukee POLIISI) kaa USEAMMAN kerran "neuvoteltua" asiasta..
"kadonneita" rekisteriotteita on kertynyt jokunen ja onhan nuita sakkojakin tullut k.o. asian takia enemmänkuin yks..
Ja sit onko kellään kuvaa autosta jossa ois Special-T sydeemillä "laillisesti" tummennetut etusivulasit..???
Jos on niin pistäkäähän kuvia tänne esille tai lähettäkää mailia osotteeseen: qos10@hotmail.com
Noiden tummennuksien kanssa kannattaa olla aika varovaisia. Jos poliisi setä oikein suuttuu niin se voi käskeä ruuvata laatat irti kun ns "kalvoja" ei saa irti ja sitten ei kennälläkään hauskaa
Mutta toihan ei koska takalaseja, niinkuin olen ymmärtänyt? Eikö sellaista spray maalin tyyppistä maalia ole myös, tarkoituksena tummentaa ikkunoita? Mutta ilmeisesti kalvo on suositelluinta? Kertokaas kokemuksesta mikä merkki on hyvää, eli ei ala haalistumaan nopeasti ja ei muutu liilaksi auringon valosta?
On 2002-03-14 12:30, Sampop wrote:
Mutta toihan ei koska takalaseja, niinkuin olen ymmärtänyt? Eikö sellaista spray maalin tyyppistä maalia ole myös, tarkoituksena tummentaa ikkunoita? Mutta ilmeisesti kalvo on suositelluinta? Kertokaas kokemuksesta mikä merkki on hyvää, eli ei ala haalistumaan nopeasti ja ei muutu liilaksi auringon valosta?
Spray on hieman hankala koska lasit ovat paikassa. Omassa autossani on 3M kalvot. Hintaluokka on sieltä yläpäästä, mutta kyllä ne ovat hyvätkin
[/quote]
Spray on hieman hankala koska lasit ovat paikassa. Omassa autossani on 3M kalvot. Hintaluokka on sieltä yläpäästä, mutta kyllä ne ovat hyvätkin
[/quote]
Onkos sulla muuten ollut mitään ongelmia noiden kalvojen kanssa, siis poliisien kanssa.. Mulla oli edellisessä autossa 20 takana ja kaikissa sivuikkunoissa 50 mutta ajattelin jos nyt laittais sivuille tuon 35:sen.
<font size=-1>[ This Message was edited by: BeQ on 2002-03-15 14:50 ]</font>
Takasivulasit ja takalasin saa vetää vaikka ihan mustaks jos haluaa.Näkyvyys peileistä pitää kuitenkin olla riittävä.Vaan jos pallokorvapoliisilla on paha päivä niin kai se vaatii peilit mallia Truck ennenkuin on hyvä.Joskus tuntuu,että kaikkien pitäisi ajella vaan ihan tavallisilla "pappamalleilla".Pitäs olla joka paikkakunnalla oma tuningkatsastusmies,jolla riittää ymmärrys näihin vehkeisiin.
Onkos sulla muuten ollut mitään ongelmia noiden kalvojen kanssa, siis poliisien kanssa.. Mulla oli edellisessä autossa 20 takana ja kaikissa sivuikkunoissa 50 mutta ajattelin jos nyt laittais sivuille tuon 35:sen.
Tällähetkellä takalasit on 20 tai 25 ja etusivulaseissa on 35. Eikä ainakaan 2,5 kun kalvot on ollut ikkoinoissa niin poliisit ole pysäyttänyt. Se on sen verran vaalea että kun oikeasta kulmasta kattoo niin ei sitä huomaa edes, kun taas valon osuttua oikeasta kulmasta niin ne näyttää ihan pikimustilta. Valitettavasti pitää poistaa nyt kalvot ennen kun menee katsastukseen. Sillä viimeksi kun muutoskatsastin auton niin ne huomautti noista kalvoista
<font size=-1>[ This Message was edited by: Markus_J on 2002-03-17 22:34 ]</font>
Mikä olisi hyvä kalvo merkki, vai osaako ne laittaa kunnon kalvot liikkeessä paikoilleen? Tietysti olisi haastetta alkaa itse näpertämään kalvoja kiinni, mutta onko se liian suuri haaste?
On 2002-03-17 23:04, Sampop wrote:
Mikä olisi hyvä kalvo merkki, vai osaako ne laittaa kunnon kalvot liikkeessä paikoilleen? Tietysti olisi haastetta alkaa itse näpertämään kalvoja kiinni, mutta onko se liian suuri haaste?
Eiköhän nuo liikkeesä laita ihan laatukalvoja! En mää ainakaan alkas laittaan ite kalvoja(liian lyhyt pinna =) ) eihän ne nyt niin hirveesti ota siitä hommasta että ite alkas laittaan niitä...tai ihan miltä susta tuntuu
On 2002-03-17 23:04, Sampop wrote:
Kannattaa turvautua ammattiapuun, ellei ole varma mitä tekee ja jos aikaa hankkia hieman kallimpaa kalvoa viellä. 3M kalvo on hyvää kalvoa. Omassa autossani on tuo kalvo juuri
MoroMoro! Oon laittanu muutamaan autooni ite kalvot ja onnistunu ihan hyvin, no edellispäivänä taas latasin kalvoa takaikkunaan ja vituiks meni. Melkein vien seuraavaksi liikkeeseen, ei jää hukkakalvoja ja jos ei jälki tyydytä ni sanoo vaa ettei o tarpeeks hyvä, laita uusiks!
Onko noissa liikkeissän paljonkin hinta tai laatueroja? Ja kertokaapas, mistä täältä Hki:n edustalta löytää liikkeen joka käyttää 3M kalvoa. Lukemani perusteella, se on hyvä merkki. Kestävää, eikä haalistu hetkessä. Kuinka paljon tulee maksamaan Astra G:n takalasin ja taka sivulasien tummennus? Onko jollain kertoa n. hintaa ?
Kyselin tuossa taannoin lustigilta tummennusksen hintoja, sivulasit oli 100euroa ja takalasi myös 100euroa, taitaa käyttää kylläkin sun gardin kalvoja.