Omega 2,5v6 ei järkeä ostaa Suomesta
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'

Tähän johtopäätökseen olen tullut. Koskee myös varmasti monia muitakin automalleja, mutta varsinkin tälläisia "ei niin" kansanautoja. Yllätyin todenteolla, miten Suomi on edelleen erittäin kallis maa autoilla, vaikka Saksasta ja muista edullisimmista maista virtaa autoja joka päivä tänne lumen luvattuun maahan.
Tämä kirjoitus sai alkunsa siitä, kun tutkin millaisia vaihtoehtoja Suomen maasta löytyy kun tähtäimessä on Omega vm94-97 2,5l v6 moottorilla. Kovin tuntuvat nihkeässä olevan ja jos jostain semmoinen löytyykin, niin hinta on aivan omaa luokkaansa(13-15 kilo eeroa) Saksasta kun lähtee hakemaan/tuotatuttamaan niin hinta jää kaikkine kuluineen ~10kiloeuron pintaan.(tämä hinta pitää sisällään Suomessa tarvittavat varusteet). Onko siis enää mitään mieltä mennä kuluttamaan autokauppoihin myyjien aikaa ja kummastelemaan korkeita hintoja? Taidan hommata Saksasta, sillä en näe mitään järkevää syytä sitä täältä kotimaastakaan ostaa.
Koskahan Suomen hintataso putoaa sille tasolle ettei tarvitsisi enää lähteä merta edemmäs kalaan...
Tämä kirjoitus sai alkunsa siitä, kun tutkin millaisia vaihtoehtoja Suomen maasta löytyy kun tähtäimessä on Omega vm94-97 2,5l v6 moottorilla. Kovin tuntuvat nihkeässä olevan ja jos jostain semmoinen löytyykin, niin hinta on aivan omaa luokkaansa(13-15 kilo eeroa) Saksasta kun lähtee hakemaan/tuotatuttamaan niin hinta jää kaikkine kuluineen ~10kiloeuron pintaan.(tämä hinta pitää sisällään Suomessa tarvittavat varusteet). Onko siis enää mitään mieltä mennä kuluttamaan autokauppoihin myyjien aikaa ja kummastelemaan korkeita hintoja? Taidan hommata Saksasta, sillä en näe mitään järkevää syytä sitä täältä kotimaastakaan ostaa.
Koskahan Suomen hintataso putoaa sille tasolle ettei tarvitsisi enää lähteä merta edemmäs kalaan...
niin...mutta se minusta vasta on älytöntä että porukka rahtaa noita 2.5 v6:ia saksasta kun aivan samaan hintaan saa sitten jo MV6:n jossa on enemmän tehoa ja huomattavasti paremmat varusteet...ja tuskin käyttökustannuksetkaan nousee kovin merkittävästi siirryttäessä 2.5 v6:sta 3.0 v6:een...
...tietty jos sen on välttämättä oltava just 2.5-litranen, niin mikä jottei...
No olen kyllä ihan päinvastaista mieltä...Omegojen hinnat ovat pudonneet niin paljon ettei tuonnissa ole paljoa älyä
Mun näkemyksen mukaan tuollaisen v6 moottorisen pitäisi jo saada Suomesta alle 10 000e.Onko nyt varmasti luettu Kelt. PÖ kunnolla ja kysytty myyjältä realistista hintaa.???
Muistaakseni tuolla nettiautossa myytiin -95 CD Omega caravan v6 koneella ja pyynti oli 9900e.Nuo joissa on pyynti korkea jäävät kyllä myymättä,pyytää toki voi.
http://www.nettiauto.com/listCategory.php?id=8
Juu,no voihan tuolta Saksasta vielä voitollisesti tuoda auton mutta se vaatii tarkkuutta ostossa ja muutenkin onnistumista hommassa kaikinpuolin.Jos käyttää välittäjää kustannukset kasvaa jo helpostii niin paljon että hommasta ei ole taloudellista hyötyä.
Mun näkemyksen mukaan tuollaisen v6 moottorisen pitäisi jo saada Suomesta alle 10 000e.Onko nyt varmasti luettu Kelt. PÖ kunnolla ja kysytty myyjältä realistista hintaa.???
Muistaakseni tuolla nettiautossa myytiin -95 CD Omega caravan v6 koneella ja pyynti oli 9900e.Nuo joissa on pyynti korkea jäävät kyllä myymättä,pyytää toki voi.
http://www.nettiauto.com/listCategory.php?id=8
Juu,no voihan tuolta Saksasta vielä voitollisesti tuoda auton mutta se vaatii tarkkuutta ostossa ja muutenkin onnistumista hommassa kaikinpuolin.Jos käyttää välittäjää kustannukset kasvaa jo helpostii niin paljon että hommasta ei ole taloudellista hyötyä.
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'

Minusta tuntuu, että tuon mv6:n suhteen joutuu huollossa käymään useammin. Tarkoitan nyt sitä, minkä kuvan olen saanut tällä palstalla kirjoittelevien opelistien kokemuksista. 2,5l käsittääseni on huomattavasti "vakaampi" auto...???On 2004-03-11 02:12, Veeksi wrote:
niin...mutta se minusta vasta on älytöntä että porukka rahtaa noita 2.5 v6:ia saksasta kun aivan samaan hintaan saa sitten jo MV6:n jossa on enemmän tehoa ja huomattavasti paremmat varusteet...ja tuskin käyttökustannuksetkaan nousee kovin merkittävästi siirryttäessä 2.5 v6:sta 3.0 v6:een...
Toinen seikka on sitten se verokarhu. 2,5v6 vs. mv6 ->Verotus nousee euroja jos toisiakin, mitä tullin päätöksiin on katsominen(www.tulli.fi).
Keltsistä saattaa löytyä alle kymppiin, en ole katsonut niin tarkkaan. Lähtökohtani oli siis autoliikkeiden hinnoittelu pääasiassa. Siellä keltsissä..noissa "suomi autoissa" on yleensä +200tkm mittarissa..
Omega B 2.5 V6 - ja MV6:sta ostettiin Suomessa vuosina -94-98 todella vähän kuten muitakin luksus-autoja, koska lama vaikutti vielä automyyntiin. Tarjonta käytetyistä on varsin rajallista, etenkin 90-luvun alkupuolen Ompuista. Nekin harvat ovat paljon ajettuja ja varustelu niissä loistaa poissaolollaan. Tänne kun toimitettiin noita riisuttuja versioita ilman sähköherkkuja ja imastointeja jne.
En kyllä ymmärrä mitä järkeä on tuoda suomeen kyseisiä autoja. 4kpl olen nähnyt mitkä on tuotu kaikkiin neljään vaihdettiin lämmitys laitteen kenno hinta oli muistaakseni töineen 900€ plus 200€ kiertovesi pumput. Samaan hintaan mitä maksaa tuontiauto niin löytää jo suomi autoja missä on jo kaikki kunnossa. Jos voi sanoa, että kaikki on kunnossa (harvinaista). Järkevin vaihtoehto ompuista on mielestäni Omega 8v koneella (laiska mopo) se tuntus olevan ainut kestävä noista ruosteet pois lukien.
kyllä nuo 2.5 ja 3.0 v6 tekniikaltaan aikalailla samat pelit...ei niistä kumpikaan mun ymmärtääkseni sen heikompi tai vahvempi ole. mv6:tta voi joutua sen takia huollattamaan enemmän että siinä on noita sähköherkkuja aikalailla eri tavalla ku tollasessa perus 2.5:ssa...ne voi toki sit hajota...mut eikös se sit oo ihan sama melkeinpä kuin niitä ei olisikaan (kuten 2.5:ssa).On 2004-03-11 10:12, C20xe.jesse wrote:
Minusta tuntuu, että tuon mv6:n suhteen joutuu huollossa käymään useammin. Tarkoitan nyt sitä, minkä kuvan olen saanut tällä palstalla kirjoittelevien opelistien kokemuksista. 2,5l käsittääseni on huomattavasti "vakaampi" auto...???
Toinen seikka on sitten se verokarhu. 2,5v6 vs. mv6 ->Verotus nousee euroja jos toisiakin, mitä tullin päätöksiin on katsominen(www.tulli.fi).
tarkemmin en ole noiden veroihin perehtynyt, mutta mitä olen noita tuontifirmojen autoja nähnyt ja sinne on joskus joku 2.5 eksynyt, niin ne on olleet kyllä verojen kanssa aivan mv6:n hintaisia...tiedä sit mistä toi johtuu.
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'

On 2004-03-11 12:13, Renex wrote:
Omega B 2.5 V6 - ja MV6:sta ostettiin Suomessa vuosina -94-98 todella vähän kuten muitakin luksus-autoja, koska lama vaikutti vielä automyyntiin. Tarjonta käytetyistä on varsin rajallista, etenkin 90-luvun alkupuolen Ompuista. Nekin harvat ovat paljon ajettuja ja varustelu niissä loistaa poissaolollaan. Tänne kun toimitettiin noita riisuttuja versioita ilman sähköherkkuja ja imastointeja jne.
Allekirjoitan tämän täysin.
No pointtini oli tuo että Suomessa(ainakin yksityisillä myyjillä) käytettyn hinta ja Saksasta tuodun hinta ei ole enää kaukana toisistaan.Tietysti liikkeíden hinnat ovat kovemmat.
Tietysti on muitakin motiiveja tuoda auto kuin taloudelliset,motiivi voi olla myös parempi valikoima tai sitten tuo vain tuomisen ilosta tai kiusaksi valtiovallalle.
Olin muuten etsimässä Diesel Omegaa Frankfurthin ympäristössä enkä löytänyt kunnollista autoa ainakaan 3000e hintaluokasta,aikaakin oli tosin liian vähän vain muutamia päiviä.Kyllä moni auto oli selkeästi loppuun autobaanalla poljettu,kuvissa ovat toki hienoja.Tietty jos aikaa ois ollut käytettävissä enemmän..
<font size=-1>[ This Message was edited by: jjvirtan on 2004-03-11 15:50 ]</font>
Tietysti on muitakin motiiveja tuoda auto kuin taloudelliset,motiivi voi olla myös parempi valikoima tai sitten tuo vain tuomisen ilosta tai kiusaksi valtiovallalle.
Olin muuten etsimässä Diesel Omegaa Frankfurthin ympäristössä enkä löytänyt kunnollista autoa ainakaan 3000e hintaluokasta,aikaakin oli tosin liian vähän vain muutamia päiviä.Kyllä moni auto oli selkeästi loppuun autobaanalla poljettu,kuvissa ovat toki hienoja.Tietty jos aikaa ois ollut käytettävissä enemmän..
<font size=-1>[ This Message was edited by: jjvirtan on 2004-03-11 15:50 ]</font>
No kertokaas mitä sähköherkkuja tossa yli kehutussa MV6:ssa nyt sit on jota ei ole 2,5:sa? multa iteltä ei puutu kuin kattoluukku(turha!) ja ilmastointi(tarpeellinen) kaikki muut on... eli mä ite en henkilö kohtaisesti nää mitään järkee jos ei tarvi paljoo tehoja..On 2004-03-11 14:41, Veeksi wrote:
kyllä nuo 2.5 ja 3.0 v6 tekniikaltaan aikalailla samat pelit...ei niistä kumpikaan mun ymmärtääkseni sen heikompi tai vahvempi ole. mv6:tta voi joutua sen takia huollattamaan enemmän että siinä on noita sähköherkkuja aikalailla eri tavalla ku tollasessa perus 2.5:ssa...ne voi toki sit hajota...mut eikös se sit oo ihan sama melkeinpä kuin niitä ei olisikaan (kuten 2.5:ssa).
Nää on mun mielipiteitä.. ei aiheuta toimen piteitä..
<font size=-1>[ This Message was edited by: Omega B on 2004-03-11 16:44 ]</font>
-
C20xe.jesse
- 'Admiral'