Kolot tasasiks
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Mites sais helposti kotikonstein tasotettua ton kolon mikä jää konepeltiin ku poistaa opelin logon??? Hitsaamalla tietenki, mut en oo järin hyvä hitsaaja, eikä viittis hitsaria sen takia vaivata. Pakkeli ei tule pysymään, mut koritinaa oon kuullu käytettävän...Mites tää aine skulaa?
Sit pitäs viel tasottaa ovissa olevat urat, et sais ovesta täysin tasasen. Tähän taitaa paras konsti olla hitsi?
Auttakee miestä mäessä...
Sit pitäs viel tasottaa ovissa olevat urat, et sais ovesta täysin tasasen. Tähän taitaa paras konsti olla hitsi?
Auttakee miestä mäessä...
Opel on POP!
-
omega 2.0turbo
- 'Senator'

- Viesti:
lasikuitukitti pysyy konepellissä ja sillä voi tasoittaa myös ovien urat...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
ei lasikuitua, vaan lasikuitukittiä. Kyllä ite laittaisin tuota lasikuitukittiä ja kyllä pitäisi pysyä. Kyllä väittäisin että normaalikin kitti pysyy siinä. Entisessä asconassa kyljessä varmaan oli saman verran kittiä kun tuo kolon syvyys on. Ja pysyvät hyvin reilun 3 vuotta, mitä auto mulla oli.On 2002-09-21 15:46, shishkebab wrote:
Onko omakohtasia kokemuksia? Hieman kyl epäilyttää toi lasikuitukin. Meinaa ei olis kiva kun rupee uus maalipinta lohkeilemaan talvella kun pellillä ja lasikuidulla on eri lämpölaajenemiskerroin. Kumminki talvella konepellin lämpötila vaihtelee varmaa tommoset 50 astetta...
ps. kannattaa ostaa kunnon kittiä.
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
-
Miro.Simounen
- OCF Member 2017
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Itse poistin kanssa GSi-Astran takaluukusta lasinpyyhkijän ja tuon Opel:in merkin.
Kyselin kanssa neuvoa eräältä maalarilta ja autopeltisepältä hommaan; pakkeli kuulemma painuu/vetäytyy aikaa myöten ja merkin kohta saattaa tulla näkyviin.
Joten:
Merkin alla olevan syvennyksen täytin kokonaisuudessaan koritinalla. Pyyhkijän jättämän reiän peitin heppaamalla ensin sopivan kokoisen pellinpalan reiän päälle ja muodon taitoskohtaan hain koritinalla. Tinahan on todella helppo hioa, koska on niin pehmeää. Itse hioin normaalilla tasohiomakoneella ja käsin hiomapaperilla. Aivan loppusilaus haetaan tietysti ennen maalausta normaali pakkelilla ja/tai ruiskukitillä.
Itselläni operaatio onnistui ainakin todella loistavasti, tosin pohjien viimeistelyn ja maalauksen hoiti ammattimaalari.
Kyselin kanssa neuvoa eräältä maalarilta ja autopeltisepältä hommaan; pakkeli kuulemma painuu/vetäytyy aikaa myöten ja merkin kohta saattaa tulla näkyviin.
Joten:
Merkin alla olevan syvennyksen täytin kokonaisuudessaan koritinalla. Pyyhkijän jättämän reiän peitin heppaamalla ensin sopivan kokoisen pellinpalan reiän päälle ja muodon taitoskohtaan hain koritinalla. Tinahan on todella helppo hioa, koska on niin pehmeää. Itse hioin normaalilla tasohiomakoneella ja käsin hiomapaperilla. Aivan loppusilaus haetaan tietysti ennen maalausta normaali pakkelilla ja/tai ruiskukitillä.
Itselläni operaatio onnistui ainakin todella loistavasti, tosin pohjien viimeistelyn ja maalauksen hoiti ammattimaalari.
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Sen kummemmin en koritinan rakennetta tunne, mutta tinaa se onOn 2002-10-01 13:36, shishkebab wrote:
Mitä toi koritina on? En oo ikinä kuullukkaan siitä. Saakos sitä ihan normiautotarvike liikkestä? Minkälaista tököttiä se on? Jotain tinan tapaista joka kuumennetaan peltiin kiinni? Vai?
Itse tinan lisäksi tarvitset tartunta-aineen, oli sille joku hienompikin nimi, mutta en muista
Eli homma toimii kaikessa yksinkertaisuudessaan niin että puhdistat puhtaan peltipinnan huolella, sitten levität tartuna-aineen, ja sitten tohottimella kevyesti kuumennat pintaa/ainetta, sitten kuumennat tinaa vähäisen, sitten lätkäset tinan tinattavaan kohtaan, ja lämmität niin kauan että tina sulaa siihen. Aika vaikea selittää miten se tehdään, jokainen tekee omalla tavallaan
Jonkunlainen puulasta on hyvä olla, sellasella on helppo tasoittaa/muotoilla tinaa sulana, ihan kuin voita levittäisi.
*TAKAPIHAN STAGE 2,2*
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
"Jokainen tekee virheitä, mutta minä tiedän niistä eniten"
"Eilen oli sillai, tänään on tällai, huominen on tulevaisuutta"
-
shishkebab
- 'Admiral'

- Viesti:
Joo. Täytyy kokeilla tota tinaa.
Onhan se iso vaiva joo, mutta merkki on niin kauheen näkönen et ei sitä voi pitää ja siihen jää sit ikävä kolo. Muutenki auto on menossa maalattavaksi joskus talvella ni se on hyvä nyt tehä noi korimuutokset valmiiks...merkitön pelti on mun mielestä kauniimpi. Mut tunnetusti kauneushan on katsojan silmässä.
Onhan se iso vaiva joo, mutta merkki on niin kauheen näkönen et ei sitä voi pitää ja siihen jää sit ikävä kolo. Muutenki auto on menossa maalattavaksi joskus talvella ni se on hyvä nyt tehä noi korimuutokset valmiiks...merkitön pelti on mun mielestä kauniimpi. Mut tunnetusti kauneushan on katsojan silmässä.
Opel on POP!