Astra G:n konepellin eristys ja rämisevä ovikaiutin

Koriin ja sisustaan liittyvät asiat. Keskuslukko, sähkölasit, sisustan purku, jne...
AstraKee
'Kadett'
'Kadett'

Viesti Kirjoittaja AstraKee »

Terve vaan! Olen ihan uusi postaaja täällä.
Otsikossa jo mainitaankin "ongelmat".
-Konepellissä näyttäisi olevan jonkinlaiset korvakkeet, joiden voisi kuvitella olevan äänieristysmaton kiinnittämiseen. Ovatko ne? Jos ovat, niin mitä mahtanee maksaa jos ostaisi ihan valmiit. Entäpä jos teen itse? Onko vinkkejä? Vai onko homma niin hyödytön ajomelun kannalta ettei kannata edes tehdä?

Sitten stereot. Autossa on CRD500, ja kuskinpuolen etukaiutin rämisee syvimmillä bassoilla aivan hirveästi. Autossa on takuu, mutta mikä on takuuhuollon suhtautuminen räminöihin? Eli kannattaako viedä huoltoon ja ottaa se riski, että kyseessä ei olekaan takuun piirissä oleva räminä, vai kannattaako avata itse? Jos itse, niin oisko jollain tiedossa hyvää weppisivua ko. homman hoitamisesta, siis ovipahvin pois saamisesta ja varsinkin sen takaisin saamisesta jopa ehjänä.
Räminästä vielä sen verran, että se alkoi kun auto oli ollut mulla vajaan viikon.
GAstra
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja GAstra »

Aina kannattaa mennä takuuhuoltoon... Ei se ainakaan maksa mitään. Jos toteavat ettei kuulu takuun piiriin, niin sitten vaan itse hommiin. Helppoa kuin heinänteko!
--
GAstra
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja keltainenankka »

Moi!

Mulla on tuo sport malli ja siinä on tuo matto kiinni.
-jupe-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja -jupe- »

Se räminä saattaa aiheutua siitä että ilma mikä kaiuttimen liikkuessa syntyy heiluttaa ovipahvin ja pellin välistä kosteussuojamuovia. Vectrassa oli juuri näin, laitoin bitumimattoa ovipeltiin ja kosteusmuovin sen päälle. Auttoi eikä enää resonoi.
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Mutsin ´01 astra g:ssa piti kanssa kuskinpuoleinen etukaiutin räminää. Veivät sen takuuhuoltoon ja räminä poistui, en kyllä tiedä mikä oli vikana ja mitä olivat tehneet, mutta kannattaa viedä liikkeeseen niin pääset itse helpommalla.
AstraKee
'Kadett'
'Kadett'

Kiitti vastauksista! Taidan viedä huoltoon ja katsoa mitä sanovat.
Tuo epäröinti huollon suhteen johtui siitä, että kaveri vei erään italialaismerkin takuuhuoltoon aiheena vilkkureleen pitämä hirvittävä rätkätys. Nooh, kaverille oli sitten lasku odottamassa "Toi kovaäänisyys on ominaisuus. Vaihdettiin siihen vilkkurele. Tästä tulee nyt pikku lasku kun tuollaisia mukavuuteen vaikuttavia seikkoja ei korvata takuusta, koska se kuuluukin olla tuollainen se rele"
Keltainenankka: ei sulla sattuis olemaan kuvaa sitä Sportin pellinalusesta, että vänä näkis minkämuotoinen/kokoinen se eristematto siinä konepellissä on, sekä miten se on kiinni?
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

ei olw mutta voisin yrittää muistaa ottaa, on sellaisilla pikaliittimillä kiinni että saa helposti myös poistettua
Tilt
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tilt »

Ihan Off-Topic..Jos auto on seissyt auringossa niin,
kuskin puolen lasin tiiviste pitää ihan ihan JUMALATONTA ujellusta ku avaa/sulkee ikkunan. Mitä tuolle tiivisteelle vois tehdä?

Niin.. ja minkäs ikänen kaveri sä Astrakee oot? Oon ite sieltä lähistöltä kotoisin ja tunnen kans sieltä suomusjärveltä aika paljon immeisiä?
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

On 2002-08-15 01:29, AstraKee wrote:
Terve vaan! Olen ihan uusi postaaja täällä.
Otsikossa jo mainitaankin "ongelmat".
-Konepellissä näyttäisi olevan jonkinlaiset korvakkeet, joiden voisi kuvitella olevan äänieristysmaton kiinnittämiseen. Ovatko ne? Jos ovat, niin mitä mahtanee maksaa jos ostaisi ihan valmiit. Entäpä jos teen itse? Onko vinkkejä? Vai onko homma niin hyödytön ajomelun kannalta ettei kannata edes tehdä?

Sitten stereot. Autossa on CRD500, ja kuskinpuolen etukaiutin rämisee syvimmillä bassoilla aivan hirveästi. Autossa on takuu, mutta mikä on takuuhuollon suhtautuminen räminöihin? Eli kannattaako viedä huoltoon ja ottaa se riski, että kyseessä ei olekaan takuun piirissä oleva räminä, vai kannattaako avata itse? Jos itse, niin oisko jollain tiedossa hyvää weppisivua ko. homman hoitamisesta, siis ovipahvin pois saamisesta ja varsinkin sen takaisin saamisesta jopa ehjänä.
Räminästä vielä sen verran, että se alkoi kun auto oli ollut mulla vajaan viikon.
Ilmeisesti tuot auton Salon Pp-autoon??
Kannattaa asioista kysellä Niinistön Hannulta mikä ottaa töitä vastaan siellä. Tuo ovikaiutin viittaa siihen että se voi olla joko rikki tai sitten nuo ruuvit ovat löysällä. Minkäköhän ikänen tuo astra on ja millä koneella? Mulla on nimittäin coupessa tuo konepellin ääni eriste mutta taas vanhassa sitä ei ollut. Myös kaikissa disel astraoissa on tuo suojus. Kannattaa kysellä sitä ihan varaosana
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

Kannattaa kysellä sitä ihan varaosana.
Tuommoiseen uudempaan autoon tuon ehkä voi saadakin hankittua varaosana. Pari kertaa vain tullut huomattua, että ainakin vähän vanhempaan autoon kaikki vähänkin triviaalimpi ei-kulutusosa maksaa aivan päättömiä summia, ja tuo eriste lukeutuu juuri siihen ei-kulutusosien joukkoon. Esimerkiksi Corsan lattiamaton puolikas maksaa vanhaa rahaa noin 3000 mk, eikä ollut edes kallein versio... Koko matosta olisi ilmeisesti sitten joutunut maksamaan pyöreät 6000 markkaa. Valmistuskustannuksiltaan tuo eriste lienee samaa luokkaa, joten jos hinnoitteluperusteet on samat, niin en ihmettelisi 500 euron hintapyyntiä :wink:
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
AstraKee
'Kadett'
'Kadett'

Markus_J: Kyllä, homma hoidettiin PP-Autossa Salossa, ja mainitsemasi henkilö oli todella asiallinen. Oli mm. ihan sen perusteella, mitä puhuttiin aikaa tilatessani, jopa tilannut autooni uuden avaimen, koskapa toisesta avaimesta lähti välillä pää pois kun sen veti pois virtalukosta. Hienoa palvelua!

Samaan syssyyn vaihdettiin raitisilmasuodatin, joka jostain käsittämättömästä syystä oli asennettu tehtaalla(?maahantuojalla?) ihan päin peetä. Se oli ihan rytyssä suurinpiirtein siellä missä sen piti olla. Mitä olen tuossa muita Astroja katsellut, niin taitaa olla aika yleinen asennusvirhe, sen verran näkee koivunsiemeniä ihan uusienkin Astrojen kojelaudoilla.
On muuten hankalassa paikassa se suodatin. En ihan helpolla lähtisi itse vaihtamaan. Koko hanskalokero otettiin pois, eikä työskentelytilat siltikään näyttäneet olleet kovin ruhtinaalliset.

Etukaiutimen särinän syy oli, kuten täällä vähän arveltiinkin, muovi, joka otti ilkeän resonanssin bassoista. Sen korjaamisessa huoltokundilta tais mennä about 2 minuuttia.

Reppu: Mää oon vanha jätkä jo :smile: Kolkyt on takana jo aikoja sitten ja keski-ikä on liian lähellä...
Suomusjärvellä, pari sataa metriä Ykköspesästä, olen asunut vasta 1 1/2 vuotta, muutin tänne Turusta, joten en ihan hirveästi vielä tunne täältä ihmisiä, mutta jonkin verran jo kuitenkin.
keltainenankka
'Admiral'
'Admiral'
Viesti:

Moi!

Nyt löytyy kuvia äänieristematosta ja sen kiinnityksestä:
http://www.keltainenankka.com/images/matto1.JPG
http://www.keltainenankka.com/images/matto2.JPG
http://www.keltainenankka.com/images/matto3.JPG

On niin isoja kuvakooltaan tällähetkellä, etten viittinyt laittaa niitä tänne foorumiin.
tommyt
'Senator'
'Senator'

Viesti Kirjoittaja tommyt »

Multakin vaihdettiin raitis-ilmasuodatin Espoon Master-fitissä. Löivät vielä laskun mukaan kun ei ollut mukamas mitään vikaa. No kävin kinuamassa rahat pois Länsi-Autosta ja katselin siinä sitten kun siemenet vaan lenteli edelleen sisään. Lopulta avasin itse suodattimen kotelon ja katsoin peilillä aukosta niin ihan mutkalle oli laitettu. Suoristin vaan ja nyt on pitänyt hyvin. Se on niin pienestä kiinni. On kyllä vähän huonosti suunniteltu se suodattimen paikka.
AstraKee
'Kadett'
'Kadett'

On 2002-08-28 14:34, keltainenankka wrote:
Moi!

Nyt löytyy kuvia äänieristematosta ja sen kiinnityksestä:
http://www.keltainenankka.com/images/matto1.JPG
http://www.keltainenankka.com/images/matto2.JPG
http://www.keltainenankka.com/images/matto3.JPG

On niin isoja kuvakooltaan tällähetkellä, etten viittinyt laittaa niitä tänne foorumiin.
Jees, tänk juu veri mats! :smile:
Nyt on paljon helpompi alkaa miettiä oman version rakentamista, kun näki tuon kuvan.
AstraKee
'Kadett'
'Kadett'

On 2002-08-29 22:27, tommyt wrote:
Multakin vaihdettiin raitis-ilmasuodatin Espoon Master-fitissä. Löivät vielä laskun mukaan kun ei ollut mukamas mitään vikaa. No kävin kinuamassa rahat pois Länsi-Autosta ja katselin siinä sitten kun siemenet vaan lenteli edelleen sisään. Lopulta avasin itse suodattimen kotelon ja katsoin peilillä aukosta niin ihan mutkalle oli laitettu. Suoristin vaan ja nyt on pitänyt hyvin. Se on niin pienestä kiinni. On kyllä vähän huonosti suunniteltu se suodattimen paikka.
Tuo voisi olla ihan asia, josta kannattaisi tutuille Astra G autoilijoille tiedottaa.

Kaverin muijan autossa oli sama vika. Kerroin mun autoon tehdystä hommasta, ja kaveri ei edes tiennyt, että siellä piti olla suodatin. Noh, auto sitten Opel-huoltoon ja vika oli ihan samanlainen kuin mun autossa. Korjattiin takuuseen.

Se suodatin on tosiaan siellä paikallaan sellaisella mutkalla, ja ainakin mun autossa se suodatin oli mennyt pilalle kun oli niin mutkalla. Päättelen siitä, että vaihtoivat kokonaan uuden, eivätkä suoristaneet vanhaa.

Tässä alkaa tuollaisen 15 Astra-yksilön kyselyn perusteella olla kyseessä jo tyyppivika, siksi yleistä tuo on.
Itseasiassa _yhdessäkään_ niistä Astroista, joiden omistajan kanssa olen asiasta jutellut, suodatin ei ollut kunnossa. Suurin osa näistä oli ihan ventovieraita ihmisiä, joiden kanssa heittäydyin juttusille asian suhteen. Yleisin reaktio oli hämmästys : "Ai siellä pitäs olla suodatin... en oo tiennytkään. Olen kyllä kironnut sitä pölymäärää joka lämppäristä tulee" tms.
Ja kaikki autot olivat niin uusia, että niissä taatusti tuo suodatin kuuluu olla.
Vastaa Viestiin