k-astra jakoketju

Tekniikka-aiheinen keskustelu moottoriin liittyvistä asioista.
Moottorinohjaus, toiminta, tyyppivikoja, korjauksia, jne...
Älä laita tänne kysymyksiä virittämisestä, sillä niille on olemassa oma alueensa.
vanha opelisti
OCF Member
OCF Member

k-astra jakoketju

Viesti Kirjoittaja vanha opelisti »

Onko muilla kokemuksia k-astra 1.4 2019 automaatti kylmäkäynnistäessä kuuluu jakopäästä ikävän oloinen hetkellinen pärähdys lämpimällä koneella ei kuulu niin pahasti minun ajettu 40000 km ikävä kyllä kuuluu, muuten toimii hyvin,kaksi merkkiliikkeen henkilöä kuunnellut sanoivat kuuluvan jakoketjusta miten lienee jatko pitemmän päälle kestääkö moottori
Minun ed.k-astra 2016 1.4 ajettu 100000 ei moista ääntä kuulunut sama kone eri öljyt nykyinen 0-20
1,2sorsa
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Re: k-astra jakoketju

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

Jos jakoketju ääntää ei ole syytä ajaa.

Paljonko ajettu?
Erittäin harvinaisia nuo jakoketjuviat näissä
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra A ja C. Meriva OPC Zafira C
vanha opelisti
OCF Member
OCF Member

40000 tuhatta ajettu siitä kuuluu hetkellinen pärähtävä ääni käynnistäessä sitten rauhoittuu ja auto käy normaalisti ei mitään häiriövaloja
Opelinno
'Admiral'
'Admiral'

Viesti Kirjoittaja Opelinno »

Minulla täsmälleen sama auto, n. 0,5 - 1s pärähdys kylmäkäynnistyksessä kuulunut uudesta asti. Kysyin aikoinaan merkkihuollosta ja sanoivat olevan ihan normaalia, ennen kuin öljynpaine kiristää ketjun. Ääni pysynyt muuttumattomana, nyt 100 tkm mittarissa.
vanha opelisti
OCF Member
OCF Member

Joo sama minulla,pääsin kuuntelemaan kahta autoa kylmänä toisella oli ajettu 90 tuhatta siinä oli kyllä miedompi käynnistys ääni ja toista alle 50 tuhatta niin siinä sama kuin minulla,eli lieneekö pääsyy tämä ohkanen öljy 0-20 kuten mainitsin ed.autoni jolla oli ajettu 100000 niin siinä ei ongelmaa mutta 5-30 öljy
hyvä kuulla että muissakin samaa ongelmaa ei nekatiivisessa mielessä,jospa lienee vaan hyväksyttävä käytän kyllä omani tarkemmassa tutkimuksessa
ascona_c
'Diplomat'
'Diplomat'

Viesti Kirjoittaja ascona_c »

1.4 Turbo 150hv 2017

327184km

Alkuperäinen ketju, ei pärise kylmänä eikä kuumana.

Öljyt vaihdettu 20-23tkm välein uudesta asti. 5w-30

Hydrauliset nostajat sen sijaan alkaa jo valuttamaan öljyt läpi yön aikana, ja rapsuttaa hetken kylmänä ennen kuin täyttyvät.
vanha opelisti
OCF Member
OCF Member

Olisikohan öljy merkillä mitään osuutta tähän näitähän on monella merkillä joilla on gm 0-20 ovo käypänen öljy,vai lieneekö samaa tavaraa eri purkissa,en tiedä kyllä mitä minun autossa on muuta kuin 0-20 öljy lukee huoltokirjassa
1,2sorsa
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

40000 kilometriä? Eihän se joku hukkaportti kiluuta sielä ennen kuin saa alipainetta/ylipainetta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa B,E, Vectra A ja C. Meriva OPC Zafira C
vanha opelisti
OCF Member
OCF Member

enpä tiedä.ilmeisesti joku öljynpaineesta johtuva pärähdys/ärjäsy siinä on käynnistäessä hetken kuten ylempänä mainittiin 0.5-1 sekunti
Toi hukkaportti ei sano minulle mitään
Ja vielä tähän ikään kuin ei lähtesi heti käyntiinkään pyörähtää hetken sitten kuuluu toi ääni ja sen jälkeen toimii hyvin akku pitäisi olla ok